stuyckp |
24 december 2011 12:09 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique
(Bericht 5883630)
Mijn beste Stuyckp,
Je gaat hier een zinloze discussie aan. Je focust op het gekakel du jour van de politici om te verantwoorden dat je favoriete partij aan de kant staat.
Je hebt betere bijdragen gedaan op dit forum. Het is niet enkel de N-VA die er een politieke theatershow in de media heeft gevoerd. Dit is allemaal om hun politieke onkunde te verbergen.
Als je een beetje met interesse de politiek wil volgen kan je hier op dit forum wel degelijk de onderliggende strategieën, de motieven, de ideologieën en de belangen die de politieke partijen verdedigen ontwaren. Dan kan je beseffen dat de politieke beslissingen niet de oorzaak vinden in één of andere gesprek dat bepaalde politieke spelers hebben gedaan.
De realiteit is dat de N-VA wel degelijk deel kon uitmaken van de coalitie. Bovendien gaan de N-VA en het Vlaams Belang hun plan klaar moeten hebben voor als de regering Di Rupo I valt. Er zal geen tijd zijn voor onderhandelingen laat staan voor het schrijven van nota's. Die speeltijd is gepasseerd.
|
Ik focus hier op uw gekakel en dat van het Oosten.
De realiteit is dat N-VA een coalitie had kunnen vormen met PS als open VLD niet had aangeschoven aan de onderhandelingstafel.
N-VA heeft geen band met het VB, dus er zijn geen plannen met het VB. Nu niet, vroeger niet, en nooit niet.
Als de regering valt dan komen er nieuwe verkiezingen en dan hangt het opnieuw van de resultaten af van wat er daarna gaat gebeuren. Ik hoef niet te verantwoorden dat N-VA langs de kant staat. We staan daar, punt.
Maar de regering moet wel degelijk haar beleid verantwoorden.
En of ze gaat vallen of niet is koffiedik kijken. Het niet met de N-VA gehalte van deze regering zou wel eens een uitstekend bindmiddel kunnen blijken te zijn.
|