Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   S&V: de maskers vallen af. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248857)

Pandareus 11 juni 2019 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9041982)
2

Hoe is jouw assimilatie in wallonië eigenlijk gelukt of mislukt ? Je zit hier namelijk een permanente guerilla te voeren tegen 'de grote francofonie' dus een groot succes kan het niet zijn...

Anna List 11 juni 2019 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9041995)
Hoe is jouw assimilatie in wallonië eigenlijk gelukt of mislukt ? Je zit hier namelijk een permanente guerilla te voeren tegen 'de grote francofonie' dus een groot succes kan het niet zijn...

assimilatie wil ook zeggen dat je de democratie omarmt, en dat je dus vrij bent in je politieke keuze ... zo complex is dat toch niet Panda?

Pandareus 11 juni 2019 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9042004)
assimilatie wil ook zeggen dat je de democratie omarmt, en dat je dus vrij bent in je politieke keuze ... zo complex is dat toch niet Panda?

Mag Marie misschien ook nog voor zichzelf antwoorden ? Of doe jij dat nu in haar plaats ?

Lof der Zotheid 11 juni 2019 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9040137)
Maar denk jij echt dat het anders kan ? Het leven is een strijd. Niet altijd met een machine pistool, de keuze van de strategie kan anders zijn. Maar uiteindelijk is de bedoeling toch om zelf te overleven, en anderen het onderspit doen te delven. Ik denk niet dat je daar onderuit kan.

En als men daar wel onderuit kan, dan heeft men toch overleefd, en heeft de ander op welke manier dan ook het onderspit moeten delven.

Anna List 11 juni 2019 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9042019)
Mag Marie misschien ook nog voor zichzelf antwoorden ? Of doe jij dat nu in haar plaats ?

nee, ik antwoord niet in haar plaats.
er zat gewoon een heel groot gat in jouw redenering.

djimi 11 juni 2019 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9039997)
Inderdaad, maar dan wel een specifieke variant ervan: Wahabisme en Islamisme.

Dat zijn vrij gelijkaardige gedachten binnen verschillende volkeren die beide 'eigen volk eerst' als motto hebben.

Wellicht bedoelde u 'salafisme' wanneer u het over 'Islamisme' had?

Maar dan vergat u nog de "Taliban", die binnen 'hun' 'Islam' een deel van de "Pashtunwali" verwerkt hebben (de 'erecode' van de Pashtun, het grootste Indo-Iraanse volk in Afghanistan, die ook in Pakistan een belangrijk deel van de bevolking uitmaken).

En hoewel het Iraanse Sjiisme iets minder extreem is dan het Saoedische Wahabisme, is pakweg het opknopen van homoseksuelen er niet minder 'ongewoon' in, hé.

Er wordt graag geschermd met het "Soefisme" om de vreedzaamheid van de Islam in de verf te zetten, maar het uiteindelijke doel van de "Soefi's" is net zo goed het invoeren van de sharia (met alles wat dat impliceert); al geven zij er wel de voorkeur aan dat op vreedzame wijze te doen (via overtuigingskracht, niet via bruut wapengeweld).

Vergis u evenwel niet: ook "Soefi's" verkiezen hun vrouw(en) gesluierd, en homoseksualiteit verboden.

Everytime 11 juni 2019 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9042183)
nee, ik antwoord niet in haar plaats.
er zat gewoon een heel groot gat in jouw redenering.

Vergeet niet dat Marie in Wallonië leeft. Daarom de vraag aan Marie.
U leeft niet in Wallonië, dat ik weet. Voor u is er dus geen sprake van assimilatie.

patrickve 11 juni 2019 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 9042181)
En als men daar wel onderuit kan, dan heeft men toch overleefd, en heeft de ander op welke manier dan ook het onderspit moeten delven.

... en dus was het argument wel degelijk juist, en "kon je er niet onderuit" :-D

marie daenen 11 juni 2019 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9042004)

Neen, neen, dat is te moeilijk voor Panda...

marie daenen 11 juni 2019 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9042238)
U leeft niet in Wallonië, dat ik weet. Voor u is er dus geen sprake van assimilatie.

En ze willen ons wijs maken dat er geen of weinig verschil zou bestaan tussen de Vlamingen en de Walen???
Waarom zou ik in dat geval mij moeten assimileren???
Dus voor de grootste Belgicisten hier zijn de Vlamingen en de Walen wel degelijk twee verschillende volkeren...

Anna List 11 juni 2019 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9042238)

Je hoeft geen kip te zijn om te weten hoe de kip eieren legt. :roll:

Universalia 11 juni 2019 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9042451)

Maar dan rijst meestal de vraag: Wie was er het eerst, het kieken of het ei?

Elio di Supo 11 juni 2019 20:01

Citaat:

Maar je bent wel een kieken als je het niet weet.

Pandareus 11 juni 2019 20:07

Citaat:

Beste forum-collega, dat is echt géén manier om over Marie te spreken hee...

marie daenen 11 juni 2019 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9042463)
Beste forum-collega, dat is echt géén manier om over Marie te spreken hee...

Zelfs dat verstaat hij niet en is te hoog voor hem gegrepen...

fcal 11 juni 2019 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9042466)
Zelfs dat verstaat hij niet en is te hoog voor hem gegrepen...

Het heeft er alle schijn van. Is het daarom dat zijn pseudoniem Pandareus is en niet Panda (tout court) of zelfs Pandadwerg.

Lof der Zotheid 12 juni 2019 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9042252)
... en dus was het argument wel degelijk juist, en "kon je er niet onderuit" :-D

Aan het eindresultaat klopt dit natuurlijk. Het is hooguit "ertussenin" dat men het ofwel door middel van noodzakelijke tijdelijke allianties, ofwel door zich afzijdig te houden tot men zijn kans kan pakken kan uitstellen. Edoch, zoals het beroemde spreekwoord hier zo treffend uitdrukt: uitstel is geen afstel.8-)

patrickve 12 juni 2019 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 9042699)
Aan het eindresultaat klopt dit natuurlijk. Het is hooguit "ertussenin" dat men het ofwel door middel van noodzakelijke tijdelijke allianties, ofwel door zich afzijdig te houden tot men zijn kans kan pakken kan uitstellen. Edoch, zoals het beroemde spreekwoord hier zo treffend uitdrukt: uitstel is geen afstel.8-)

Inderdaad.

Het kan natuurlijk een houding zijn, he, van die "er tussenin" zo lang mogelijk te rekken. Maw, van "het uitstellen" een principe maken. Ik heb de indruk dat dat is wat de mediocratie als basisprincipe heeft: de strijd uitstellen.

En inderdaad, in de praktijk valt daar iets voor te zeggen. Lepel, rijstpap en zo.

Lof der Zotheid 12 juni 2019 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9042701)
Inderdaad.

Het kan natuurlijk een houding zijn, he, van die "er tussenin" zo lang mogelijk te rekken. Maw, van "het uitstellen" een principe maken. Ik heb de indruk dat dat is wat de mediocratie als basisprincipe heeft: de strijd uitstellen.

En inderdaad, in de praktijk valt daar iets voor te zeggen. Lepel, rijstpap en zo.

Het is daarom ook dat de invasie van de Islam in Europa een interessante kant heeft: West-Europa is vanwege politiek correcte redenen mediocratisch bezig, de Islam juist niet, maar veeleer confrontationeel. Behalve als die mediocratische houding een afwachten op het juiste tijdstip en de juiste kans is, lijkt het me een redelijk uitgemaakte zaak wie dan het pleit wint. In Oost-Europa zijn ze daarentegen veel minder mediocratisch bezig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be