![]() |
Citaat:
|
De verloedering van de politiek wordt mooi geïllustreerd als een basisprincipe van recht op verdediging als een onrecht wordt voorgesteld. Door een lid van de grootste Vlaamse politieke partij dan nog.
|
Citaat:
|
Citaat:
Beetje zoals Jan die je daar ter sprake brengt. |
Citaat:
Verder heeft dat overigens niks te zien met de taalrol binnen dewelke hij zijn rechtsgang zal ondergaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zie hier een model van justitie naar voren geschoven worden van het type: de politie pakt iemand op en hij wordt in de gevangenis gestoken.
|
Citaat:
Als het parket iemand laat oppakken, dan is dat gewoonlijk wel om hem op te sluiten. Als ze hem enkel willen ondervragen, dan sturen ze een uitnodiging om langs te komen. |
Citaat:
Gewijzigd om de belangen van het slachtoffer net iets hoger te stellen met deze van de dader. Als een dief uit Arlon iets steelt uit een huis in Oostende, dan moet de benadeelde uit Oostende niet naar Arlon om zijn schadevergoeding te kunnen bekomen. |
Citaat:
Dat stemt mij enigszins vertrouwensvol, over het werk van de flikken. Niet dat het me kritiekloos blind zou maken. Hoe lang zitten ze die nva-er uit Mechelen al aan het kloten? Hoe zit dat stilaan? Is hij schuldig, heeft hij het gedaan? Of is men politiek aan het afrekenen? (ook gelezen afgelopen week: een Fransman die opgepakt wordt in Schotland, op vraag van de Franse flikken. Ze dachten dat hij de man was die jaren geleden vrouw en kinderen vermoordde, en sindsdien ondergedoken is en onvindbaar. Maar 't schijnt dat de aangehoudene helemaal niet de gezochte is ...- |
Citaat:
Nog meer blablabla??? |
Citaat:
Waals politicus die in Oostende zijn vrouw vermoordde, klaar en duidelijk en zo goed als bewezen volgens West-Vlaamse onderzoeken, wordt vrij gesproken in Walenland, zogezegd bij gebrek aan bewijzen... |
Citaat:
Omgekeerd ga jij eens een Vlaamse rechter vragen in Wallonië... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be