Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   N-VA en PS hand in hand naar de"overkant" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250301)

De schoofzak 12 oktober 2019 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9137919)
Da gade gij ni bepale

Maar helaas wel betale.

dalibor 12 oktober 2019 15:17

De verloedering van de politiek wordt mooi geïllustreerd als een basisprincipe van recht op verdediging als een onrecht wordt voorgesteld. Door een lid van de grootste Vlaamse politieke partij dan nog.

Pandareus 12 oktober 2019 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9137824)
Ja maar het is het slachtoffer dat gerechtigheid vraagt en niet de dader...

Newsflash voor Marie : het parket treedt op in het algemeen belang, en vertegenwoordigt het belang van de maatschappij, en niet van een burger (dader of slachtoffer).

Xenophon 12 oktober 2019 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9137912)
Juist.
Het is niet omdat JanVDB niet langer actief is op het forum dat iemand anders zijn rol moet overnemen om elke vraag of elke discussie met een portie huiswerk te beantwoorden hee xeno.

Maar inhoudelijk? Niets?

Beetje zoals Jan die je daar ter sprake brengt.

Pandareus 12 oktober 2019 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9137915)
Den dader (die de taalrol kiest) zal toch wel zelf weten of m erbij was of niet, nee??

Of die persoon die jij dader noemt schuldig is, kan ik pas weten nadat er een vonnis is.

Verder heeft dat overigens niks te zien met de taalrol binnen dewelke hij zijn rechtsgang zal ondergaan.

Pandareus 12 oktober 2019 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9137917)
Vind jij dat onrecht meer rechten behoort te hebben dan recht?

Natuurlijk niet, en daar gaat het niet over. Als het parket iemand wil vervolgen, zijn er procesregels. En die gelden voor iedereen.

Pandareus 12 oktober 2019 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9137919)
Da gade gij ni bepale

:lol: Die uitspraak gaat Jan Jambon nog jaren achtervolgen :lol::lol:

Xenophon 12 oktober 2019 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9137937)
Natuurlijk niet, en daar gaat het niet over. Als het parket iemand wil vervolgen, zijn er procesregels. En die gelden voor iedereen.

Dat is iets dat niet iedereen schijnt te snappen.

dalibor 12 oktober 2019 16:41

Ik zie hier een model van justitie naar voren geschoven worden van het type: de politie pakt iemand op en hij wordt in de gevangenis gestoken.

Xenophon 12 oktober 2019 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9137994)
Ik zie hier een model van justitie naar voren geschoven worden van het type: de politie pakt iemand op en hij wordt in de gevangenis gestoken.

Welnu, de politie krijgt haar orders van het parket.

Als het parket iemand laat oppakken, dan is dat gewoonlijk wel om hem op te sluiten.

Als ze hem enkel willen ondervragen, dan sturen ze een uitnodiging om langs te komen.

De schoofzak 13 oktober 2019 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9137932)
Newsflash voor Marie : het parket treedt op in het algemeen belang, en vertegenwoordigt het belang van de maatschappij, en niet van een burger (dader of slachtoffer).

Newsflash voor de Panda: het is niet het parket dat bepaalt in welke taal een procedure gevoerd zal worden. Dat wordt bepaald door de wettelijke voorschriften. En die moeten gewijzigd worden.
Gewijzigd om de belangen van het slachtoffer net iets hoger te stellen met deze van de dader.
Als een dief uit Arlon iets steelt uit een huis in Oostende, dan moet de benadeelde uit Oostende niet naar Arlon om zijn schadevergoeding te kunnen bekomen.

De schoofzak 13 oktober 2019 09:02

Citaat:

Wel, behoudens een paar betogingen waar ik tevreden was dat de flikken mij oppakten, heb ik in "ons" model van justitie het nooit mogen meemaken dat de politie mij oppakte.

Dat stemt mij enigszins vertrouwensvol, over het werk van de flikken.
Niet dat het me kritiekloos blind zou maken.

Hoe lang zitten ze die nva-er uit Mechelen al aan het kloten? Hoe zit dat stilaan? Is hij schuldig, heeft hij het gedaan? Of is men politiek aan het afrekenen?

(ook gelezen afgelopen week: een Fransman die opgepakt wordt in Schotland, op vraag van de Franse flikken. Ze dachten dat hij de man was die jaren geleden vrouw en kinderen vermoordde, en sindsdien ondergedoken is en onvindbaar. Maar 't schijnt dat de aangehoudene helemaal niet de gezochte is ...-

marie daenen 13 oktober 2019 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9137932)

Algemeen belang voor Vlaanderen: Franstalige rechters...
Nog meer blablabla???

marie daenen 13 oktober 2019 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9137935)
Of die persoon die jij dader noemt schuldig is, kan ik pas weten nadat er een vonnis is.

Verder heeft dat overigens niks te zien met de taalrol binnen dewelke hij zijn rechtsgang zal ondergaan.

Hewel, in la Belgique zou dat wel eens enorm veel te zien kunnen hebben...

Waals politicus die in Oostende zijn vrouw vermoordde, klaar en duidelijk en zo goed als bewezen volgens West-Vlaamse onderzoeken, wordt vrij gesproken in Walenland, zogezegd bij gebrek aan bewijzen...

marie daenen 13 oktober 2019 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9137937)

Inderdaad, in Vlaanderen mag in bepaalde gebieden nu iedereen een franstalige rechter vragen...
Omgekeerd ga jij eens een Vlaamse rechter vragen in Wallonië...

marie daenen 13 oktober 2019 10:14

Citaat:

Nog niet in de gevangenis gestopt maar wel al publiekelijk afgestraft... zie onze linkiewinkies objectieve berichtgeving...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be