Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Europa keurt begroting af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165770)

mkb 6 januari 2012 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911498)
Daar waar het hart van vol is, loopt de mond van over.

U hebt een boontje voor Bart De Wever?

Meuh 6 januari 2012 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 5911516)
En welke 1 Miljard is bevroren?

Zou ik eigenlijk ook graag weten.

patrickve 6 januari 2012 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5911510)
haha, ik geef je gelijk in deze kwestie.

EC stelt inderdaad een vraag en keurt de begroting niet af.

De vraag is echter wel degelijk 'awel, wij zitten ier naar gij begroting te kijken en wij missen 2 miljard. Kunt ge voor maandagochtend even toelichten waar we moeten kijken om die 2 miljard alsnog te zien? Bij voorbaat dank en woensdag gaan we over gij begroting een beslissing nemen.'

vraag, opdracht, semantiek.

Je bent te vriendelijk, dat is niet wat Olijke Olli schrijft.

Citaat:

Given that the Commission intends to adopt the necessary EDP decisions on 11 January, we would
need to receive the information on concrete additional measures and/or budgetary reserve by the end
of the week, latest by Monday morning.
Het is niet "waar moeten we kijken" (we zijn al tot de conclusie gekomen dat we er niet naast kijken). Het is "geef ons de EXTRA nieuwe maatregelen die ge gaat toepassen, en tegen maandag a.u.b., want woensdag nemen we onze beslissing en ge zijt er voorlopig niet.

fransV 6 januari 2012 15:30

spelletje

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911498)
Diegene die het woordje 'leugenaar' al te vaak gebruikt , is het zelf. Daar waar het hart van vol is, loopt de mond van over.

1 2 3 ......bedot

Dirk A 6 januari 2012 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wesley84 (Bericht 5911497)
Ze hebben al een maatregel:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...begroting_Reax

Regering bevriest 1 miljard euro uitgaven

Uiteraard niks structureel aan... en moest het geen 2 miljard zijn?

Die begroting klopte langs geen kanten. De meerderheid in Vlaanderen wist dit reeds (behalve de tradio's)

Het Oosten 6 januari 2012 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5911510)
haha, ik geef je gelijk in deze kwestie.
EC stelt inderdaad een vraag en keurt de begroting niet af.

De vraag is echter wel degelijk 'awel, wij zitten ier naar gij begroting te kijken en wij missen 2 miljard. Kunt ge voor maandagochtend even toelichten waar we moeten kijken om die 2 miljard alsnog te zien? Bij voorbaat dank en woensdag gaan we over gij begroting een beslissing nemen.'

vraag, opdracht, semantiek.

Al die mensen die het hier van de daken zaten te schreeuwen dat Europa de begroting afkeurde, hebben zich goed in de eigen voet geschoten !! Dat doet me een immens genoegen. Het zal die onbezonnen Vlaams-nationalistjes leren zomaar in het wilde weg te kwaken en te papegaaien.

En tegen die onverbeterlijke betweters zeg ik : woensdag, ja woensdag zullen we weten of de Commissie goedkeurt of afkeurt. Zó is het schreeuwertjes en niet anders!

patrickve 6 januari 2012 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911538)
Al die mensen die het hier van de daken zaten te schreeuwen dat Europa de begroting afkeurde, hebben zich goed in de eigen voet geschoten !! Dat doet me een immens genoegen. Het zal die onbezonnen Vlaams-nationalistjes leren zomaar in het wilde weg te kwaken en te papegaaien.

En tegen die onverbeterlijke betweters zeg ik : woensdag, ja woensdag zullen we weten of de Commissie goedkeurt of afkeurt. Zó is het schreeuwertjes en niet anders!

Allez, hoe verstaat gij dit ?

Citaat:

Given that the Commission intends to adopt the necessary EDP decisions on 11 January, we would
need to receive the information on concrete additional measures and/or budgetary reserve by the end
of the week, latest by Monday morning.

Of kunt/wilt ge geen Engels lezen ?

Over welke concrete extra maatregelen heeft men het hier, en waarom wil men dat ten laatste maandag morgen ontvangen ?

Omdat de begroting, zoals ze nu is, goedgekeurd is ? Denkt ge dat ?

Is vragen om ten laatste maandagmorgen EXTRA MAATREGELEN voor te leggen hetzelfde als "vragen om meer uitleg en daar tijd voor nemen" ?

Nog iets anders:
Citaat:

Against this background, as the first-best solution, if the Belgian Government were to adopt in the
coming days measures of a structural nature amounting to at least 0.3-0.5% of GDP (about EUR 1.2 to
2billion),
this would allow us to conclude for the moment, and based on the Commission
services Autumn forecast, that Belgium has undertaken the required fiscal effort, resulting in a deficit
below 3% of GDP in 2012.
Begrijpt ge de voorwaardelijke wijs in het Engels ?

INDIEN de Belgische regering IN DE KOMENDE DAGEN tussen 1.2 en 2 miljard EXTRA structurele maatregelen ZOU TREFFEN, dan ZOUD HET TOEGELATEN ZIJN TE BESLUITEN dat Belgie de nodige inspanningen heeft gedaan.

Meuh 6 januari 2012 15:36

Citaat:

De begroting zoals die THANS voorligt wordt ernstig in vraag gesteld (lees in feite dus afgekeurd). Echter krijgt men nog de kans om AANPASSINGEN te doen, dewelke dan bekeken zullen worden. En dan volgt het OFFICIEEL besluit woensdag. Allez, het is zo dat ik het lees

Dirk A 6 januari 2012 15:37

Citaat:

Ze is al afgekeurd en de regering heeft al toegegeven om 1 miljard extra op zij te zetten.

fox 6 januari 2012 15:38

Citaat:

Ollie heeft laten weten dat hij enkel zal goedkeuren als er een nieuwe begroting wordt gegeven. Deze begroting is dus afgekeurd. Zo is dat schreeuwertje, zo en niet anders. Het feit dat uw medevriendjes Belgicisten wijselijk hun bek houden zou een belletje moeten doen rinkelen bij. Helaas, zelfs dat is teveel gevraagd.

Het Oosten 6 januari 2012 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5911547)
Ollie heeft laten weten dat hij enkel zal goedkeuren als er een nieuwe begroting wordt gegeven. Deze begroting is dus afgekeurd. Zo is dat schreeuwertje, zo en niet anders. Het feit dat uw medevriendjes Belgicisten wijselijk hun bek houden zou een belletje moeten doen rinkelen bij. Helaas, zelfs dat is teveel gevraagd.

Niks afgekeurd schreeuwertje, alleen vragen gesteld of 'in vraag gesteld'. Elke minuut maakt u zich wat meer belachelijk. Maar doet u rustig verder.

patrickve 6 januari 2012 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911552)
Niks afgekeurd schreeuwertje, alleen vragen gesteld of 'in vraag gesteld'. Elke minuut maakt u zich wat meer belachelijk. Maar doet u rustig verder.

Antwoord eens op de vragen die ik U stel over de interpretatie van de brief van Olli.

Concreet:

- hoe verstaat ge "concrete additional measures" ?

Pietje 6 januari 2012 15:42

Citaat:

Het heeft totaal geen zin om nog te argumenteren tegen een zo'n losgeslagen schuimbekkende meute.

Dirk A 6 januari 2012 15:42

Citaat:

Begroting versie I is afgekeurd. Begroting versie II zal waarschijnlijk goedgekeurd worden op woensdag.
Besluit: Begroting versie I is afgekeurd (heel wat anders dan De Croo beweerde)

Hollander 6 januari 2012 15:42

Citaat:

Ik heb het geschopt tot betrouwbare bron van System :D

fox 6 januari 2012 15:43

Citaat:

Nogmaals, waar in de brief van Olie Rehn staat een vraag? Waar????? Gaat u daar nog op antwoorden of niet?

fox 6 januari 2012 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5911557)
Het heeft totaal geen zin om nog te argumenteren tegen een zo'n losgeslagen schuimbekkende meute.

Ook aan u dezelfde vraag. Waar ziet u een vraag in de brief van Ollie Rehn?

Dirk A 6 januari 2012 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5911557)

Neen, je hebt gelijk de EU heeft geen enkele opmerking gemaakt. En de begroting onmiddellijk en onverwijld goedgekeurd begin december.

Hollander 6 januari 2012 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5911527)
Je bent te vriendelijk, dat is niet wat Olijke Olli schrijft.

Het is niet "waar moeten we kijken" (we zijn al tot de conclusie gekomen dat we er niet naast kijken). Het is "geef ons de EXTRA nieuwe maatregelen die ge gaat toepassen, en tegen maandag a.u.b., want woensdag nemen we onze beslissing en ge zijt er voorlopig niet.

Poteto potato, oftewel het verschil wat onze belgische vrienden kennen als het fijne onderscheid tussen 'nee' en 'ja maar'. Je kan daar lang en kort over soebatten maar het resultaat is hetzelfde.

En u zit in Frankrijk dus wie bent u trouwens om te oordelen over de begroting van een soevereine staat! Ik voorspel u dat uw arrogantie in deze zal leiden tot het holder de bolder de berg af gaan van de Franse regering met hun prutsbegroting. Daar zoud u zich beter mee bezig houden.

patrickve 6 januari 2012 15:48

Citaat:

Het is inderdaad begrijpelijk dat je dit schrijft, want ik ben eens naar de VRT versie gaan zien. Als je gelooft wat de VRT vertelt, dan kan ik jouw positie wel begrijpen.

Maar spijtig genoeg is er een echte brief, die zwart op wit is geschreven. En daar staan andere dingen in, en aangezien het daarover gaat is dat de ultieme bron he. Wat journalist-propagandisten daarvan maken, is iets anders.

Heb je de eigenlijke brief gelezen ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be