![]() |
Citaat:
Kijk hier onze grote kenner van het Niets. Dat is ook niet verwonderlijk, want al zijn theorieën bevatten Niets (niets aantoonbaars) |
Citaat:
|
Citaat:
Je doet me teveel eer aan Harry...:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik opende geen topic om eindeloos te palaveren over microwezentjes e.d.m. Het lijkt me logisch dat een topic dat je zelf start; dat je dit dan ook volgt. |
Citaat:
Maar nu je toch over microwezentjes begint: één adres om dat te doen stoppen. Niemand anders lust er pap van, al (vele) jaren niet, op (vele) fora. |
Citaat:
Maar in wezen raak je in die ervaring niet in kontakt met dat 'gans andere' maar met je eigen binnenkant, met 'je-zelf'. Daar wordt je eigen wereldbeeld voor een stuk geprojecteerd. Dat is ook de sterke kant van de goed begrepen 'leegte'. In het ervaren daarvan komt een diepe bewustwording met de banden die je hebt met je medemens én de kosmos (net dat is religie, dat wat 'bindt'). Het Spaghettimonster - of godbetert - nog ergere dingen zal je daar niet ervaren. (Zelfs grote meesters uit het hoogtij van de christelijke mystiek zoals Eckhardt en anderen zochten hun 'god' maar ervoeren de 'leegte': datgene waarover Niets te zeggen valt. |
Citaat:
Wel is deze de overgang van de Natuur naar de Geest, waaraan de Oosterse filosofie en religie nooit is toegekomen. Deze is wel begonnen bij de Griekse filosofen en later vooral bij Hegel en dan nog veel verder en dieper in mijn atoomtheorie. Niet het Niets is de waarheid, maar de eeuwige en oneindige Geest van het denken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het stond er wel geschreven. |
Citaat:
Je gaat vooruit. Wel heel langzaam, maar het komt. :-):-):-) |
Citaat:
|
Citaat:
Beter is het inderdaad de zaak zelf uit te leggen, waar je zelf nogal eens hebt gefaald en je achter symbolen hebt verscholen. Dat laatste is dan fout. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar wel is het waar dat het heelal van de wetenschap een krakkemikkig en onlogisch geval is en helemaal niet klopt. "Het meest slecht mogelijke heelal", heb een wetenschapper zelf horen zeggen. En mijn atoomtheorie oneindig veel beter is. Ook is het waar dat de mensen heel erg dom zijn, op het achterlijke af. Maar ik zal nooit iemand verbieden zijn mening te zeggen en inhoudelijke reacties altijd beantwoorden. Ik zal nooit aan de moderatie vragen iemand te bannen, waar jij vele malen mee gedreigd heb. Dus wie is dan de dictator? Jij. Je verdraagt niet dat ik anders denk en ook de wetenschap verdraagt dat niet omdat ze een dictatuur is, wat ik al 39 jaar lang heb mogen ervaren en ook de reden is dat ik op vele fora al ben gebannen. |
Citaat:
Het zuigen laat ik aan jou over. Je hebt al eerder bewezen daar goed in te zijn. |
Citaat:
Geef me het citaat waarin Plato het over het "Niets" heeft. |
Citaat:
Ik sta er alleen voor tegenover een grote massa van pestkoppen. Ik heb het liever over mijn atoomtheorie in plaats we eindeloos tegenover leugens en beledigingen te moeten verdedigen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be