Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaamse kust volzet,ondanks boycot Franstaligen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201117)

fred vanhove 27 april 2014 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7115570)
Na de Vlaamse onafhankelijkheid zal er waarschijnlijk wel een nieuwe hoofdstad gekozen moeten worden :-)

En ook een blije intocht mag ik hopen :lol:

Witte Kaproen 27 april 2014 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7115576)
En ook een blije intocht mag ik hopen :lol:

Inderdaad er staan ons nog mooië dagen te wachten.
Op naar 25 Mei :-)

Raf 27 april 2014 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7115650)
mooië

8O

En dat komt hier de Nederlandse taal verdedigen...

fred vanhove 27 april 2014 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7115650)
Inderdaad er staan ons nog mooië dagen te wachten.
Op naar 25 Mei :-)

Ik zie het al allemaal zo voor me....alle mannen en vrouwen langs de weg in hun zondagskleren met hun Vlaamse Leeuw ..:-)..de meisjes met vlechtjes in een wit kleedje..:-)..de jongens met een mooi blazertje en keurig geknipt haar.:-)...en dan dat trompetgeschal en die trommels..Mijnheer pastoor die ons allemaal komt zegenen..Pensen en bier �* volonté .En hopelijk een groot podium waarop van het Goenewoud Vlaanderen Boven kan zingen..:lol::lol:..Kan amper wachten !:-):-)

Raf 27 april 2014 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7115661)
Ik zie het al allemaal zo voor me....alle mannen en vrouwen langs de weg in hun zondagskleren met hun Vlaamse Leeuw ..:-)..de meisjes met vlechtjes in een wit kleedje..:-)..de jongens met een mooi blazertje en keurig geknipt haar.:-)...en dan dat trompetgeschal en die trommels..Mijnheer pastoor die ons allemaal komt zegenen..Pensen en bier �* volonté .En hopelijk een groot podium waarop van het Goenewoud Vlaanderen Boven kan zingen..:lol::lol:..Kan amper wachten !:-):-)

Brrrrr... :|

Witte Kaproen 27 april 2014 11:50

Citaat:

Hier dromen Philippe/Filip en Majesteit inderdaad al jaren van ,
maar het is telkens wel wat minder geweest bij hun bezoekjes aan Vlaanderen.

fred vanhove 27 april 2014 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 7115666)
Brrrrr... :|

:lol::lol::lol:

Witte Kaproen 27 april 2014 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 7115657)
8O

En dat komt hier de Nederlandse taal verdedigen...

Ja, ja wie zonder (spel)-fouten is ,mag de eerste steen werpen:roll:

Gelukkig kunnen onze Belgicisten nog op de spelfouten springen als er geen inhoudelijke argumenten meer zijn.

Dat pleziertje gun ik U van harte ,
want een spelfout meer of minder zal de Vlaamse onafhankelijkheid zeker niet tegenhouden ;-)

Raf 27 april 2014 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7115680)
Ja, ja wie zonder (spel)-fouten is ,mag de eerste steen werpen:roll:

Gelukkig kunnen onze Belgicisten nog op de spelfouten springen als er geen inhoudelijke argumenten meer zijn.

Dat pleziertje gun ik U van harte ,
want een spelfout meer of minder zal de Vlaamse onafhankelijkheid zeker niet tegenhouden ;-)

Van een verdediger van de Vlaamsche cultuur en de Vlaamsche taal verwacht ik meer dan zulke dwaze blunders.

Die Vlaamsche onafhankelijkheid bestaat alleen tussen uw twee oren en verder zal het ook nooit komen. Het doemscenario, zoals Fred het hierboven al schetste, zal gelukkig alleen een nare droom blijken te zijn.

Vigilant 27 april 2014 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 7115694)
Van een verdediger van de Vlaamsche cultuur en de Vlaamsche taal verwacht ik meer dan zulke dwaze blunders.
.

"Van een verdediger van de Vlaamse cultuur en de Vlaamse taal verwacht ik meer dan zulke dwaze blunders."

Even de dwaze taalblunders van Raf gecorrigeerd.

fred vanhove 27 april 2014 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 7115697)
"Van een verdediger van de Vlaamse cultuur en de Vlaamse taal verwacht ik meer dan zulke dwaze blunders."

Ironie ?:roll::-)

Raf 27 april 2014 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7115726)
Ironie ?:roll::-)

Een concept dat volledig verspild is aan sommigen...

Witte Kaproen 27 april 2014 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 7115697)

Inderdaad Vigilant,

maar Raf is zodanig van zijn melk wegens de nakende Vlaamse onafhankelijkheid dat hij onbewust terug overschakelt op de spelling van voor 14-18 ;-).

Raf 27 april 2014 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7115747)
... de nakende Vlaamse onafhankelijkheid ...

:lol:

Arme jongen. Er staat jou een bittere teleurstelling te wachten...

Nietzsche 27 april 2014 13:24

Citaat:

Walgelijk.

Henri1 7 februari 2016 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7108367)
De Franstaligen verklaarden al herhaaldelijk dat ze zich sinds de opmars van de N-VA niet langer welkom voelden aan de Vlaamse kust.
De Franstaligen riepen hun taalgenoten op om de Vlaamse Kust links te laten liggen en om liever naar de Franse Opaalkust te gaan.
Het zou er beter zijn en ze zouden er overal en altijd ongestoord Frans kunnen spreken.
De leden van de Vlaamse Kust-middenstand zaten reeds met hun handen in hun haar.
Spookbeelden van lege hotels en verlaten winkels doemden op.

Wat blijkt nu .
Ondanks de Franstalige boycot zat de Vlaams Kust proppensvol tijdens de Paasvakantie, :-)
zoals de Franstalige pers zelf moet toegeven.

"La côte belge a fait le plein de touristes durant les vacances de Pâques, a indiqué lundi l'organisation touristique Westtoer.
"Pendant les vacances, nous avons comptabilisé 1,3 million de touristes d'un jour, dont 350.000 au cours du seul week-end de Pâques", a détaillé Westtoer."

Wat is de situatie nu ?

Hypochonder 7 februari 2016 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7988912)
Wat is de situatie nu ?

De situatie nu is dat de Vlaamse kust zijn beste jaren ooit aan het beleven is, ondanks die oproep van die haatwalen.

Henri1 7 februari 2016 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7988915)
De situatie nu is dat de Vlaamse kust zijn beste jaren ooit aan het beleven is, ondanks die oproep van die haatwalen.

Bron ?

marie daenen 7 februari 2016 11:01

Citaat:

God, god, god, gij loopt honderd jaar achter... Waar zie jij in Vlaanderen nog mijnheer pastoor. En denk je nu echt dat Stella, le grand Jojo, Arnaud en andere francofone zangers een hoger niveau hebben...
Kan zijn dat jij wel de tranen in de ogen krijgt van de Brabaconne; ik veeg mijn broek af aan ALLE nationalistisch opgeschroeft gedoen...
Geef mij maar de Vlaamse realitische gevoelens boven het francofone absurde dat nu dit onland misregeert...

werkman 7 februari 2016 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7988988)
Bron ?

Le Moniteur Belge? :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be