Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   parapsychologische verschijnselen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=188051)

meneer 27 augustus 2013 14:16

Wel, dat is iemand die enkel gelooft in hetgeen hij kan zien en horen. De rest bestaat niet. Dus naargelang met de ouderdom zijn ogen en oren slechter worden, gelooft hij in minder en minder zaken. Binnen afzienbare tijd zal er dus volgens hem vrijwel niets meer bestaan.
Inderdaad zijn er mensen die met het ouder worden niet wijzer worden, maar wel dommer en kortzichtiger. Wie weet behoort hij wel tot deze groep ?
Ondertussen gelooft hij dus enkel in hetgeen hij met zijn lichamelijke en mentale vermogens kan waarnemen. In weinig dingen dus.

meneer 27 augustus 2013 16:24

Alle onbekende zaken in het belachelijke trekken is inderdaad een soort van mentale verdediging. Niet iedereen kan het aan geconfontreerd te worden met het feit dat men het reeds zijn ganse leven bij het verkeerde eind had.
Dat is te brutaal voor hun zelfbeeld, daar kunnen zij niet mee leven.
En dan ontkennen ze dus hardnekkig, zelfs alsze met de neus in het bewijs gedrukt worden, zoals een jong hondje met zijn neus in de kaka gedrukt word, om hem te leren dat hij niet zo maar overal mag kakken.
Wij kunnen hen niet met hun neus in hun onzin drukken, en daarom kunnen zij ongestoord verderdoen met dit forum met trol-gezever te vervuilen.

kiko 27 augustus 2013 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6774216)
Terzake, zijn er nog parapsychologische verschijnselen die ik op 2 minuten kan debunken ?

Hm, radiostilte bij de believers.

Nou ja, ongelijk kan ik hen niet geven. Als je van tevoren weet dat je "feiten" vakkundig en onvermijdelijk herleid zullen worden tot brandhout, ben je immers minder geneigd om nog zaken op tafel te leggen.

Alle grootspraak ten spijt.

parcifal 27 augustus 2013 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6775672)
...

Allez, weeral strafpunten voor jou wegens reactie op verbannen trol.
De helderziendheid gaat niet zo ver dat je ziet wat ieder ander ziet blijkbaar. :lol:

meneer 27 augustus 2013 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6775716)
Allez, weeral strafpunten voor jou wegens reactie op verbannen trol.
De helderziendheid gaat niet zo ver dat je ziet wat ieder ander ziet blijkbaar. :lol:

Wie verbannen is heeft " banneling " onder zijn pseudo staan. Dat is dus niet het geval.
En nog iets : bemoei je met je eigen zaken, " filmster ":lol:

meneer 27 augustus 2013 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6775712)
Hm, radiostilte bij de believers.

Nou ja, ongelijk kan ik hen niet geven. Als je van tevoren weet dat je "feiten" vakkundig en onvermijdelijk herleid zullen worden tot brandhout, ben je immers minder geneigd om nog zaken op tafel te leggen.

Alle grootspraak ten spijt.

Over welke feiten heeft u het, mannekke ?:-)

kiko 27 augustus 2013 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6775756)
Over welke feiten heeft u het, mannekke.

Zeer goede vraag.

Als ik zo de draad bekijk, zijn er inderdaad nog geen feiten aan bod gekomen. Enkel sterke en minder sterke verhalen.

Tenzij jij feiten hebt misschien ? Als draadstarter heb je nog maar bitter weinig op tafel gelegd.

meneer 27 augustus 2013 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6775828)
Zeer goede vraag.

Als ik zo de draad bekijk, zijn er inderdaad nog geen feiten aan bod gekomen. Enkel sterke en minder sterke verhalen.

Tenzij jij feiten hebt misschien ? Als draadstarter heb je nog maar bitter weinig op tafel gelegd.

Ik heb de vraag gesteld :

Citaat:

Telepathie, precognitie, helderziendheid, psychokinese, reïncarnatie, spoken...We hebben er allemaal al wel eens over gehoord, maar wie gelooft er in ? Wie heeft er al eens mee te maken gehad, of denkt dat hij/zij er mee te maken had ?
Snap je , mannekke ? Ik VRAAG aan de andere forummers of ze er in geloven, en of ze er reeds mee ( denken ) te maken hadden ?
Jij hebt dus geantwoord : je gelooft er niet in, en je had er nog nooit mee te maken ook niet...
Mooi zo, dat weten we dan ook weeral !:-) Bedankt voor de inlichting, en ciao.
Jij hebt hier dus niets meer te maken, of wel ? Misschien iets interressants te vertellen ?
Want als je enkel komt om de mensen uit te lachen , en voor de zot te houden, dan ben je een dikke vette trol.

kiko 27 augustus 2013 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6775967)

Snap je , mannekke ? Ik VRAAG aan de andere forummers of ze er in geloven, en of ze er reeds mee ( denken ) te maken hadden ?
Jij hebt dus geantwoord : je gelooft er niet in, en je had er nog nooit mee te maken ook niet...
Jij hebt hier dus niets meer te maken, of wel ? Misschien iets interressants te vertellen ?
Want als je enkel komt om de mensen uit te lachen , en voor de zot te houden, dan ben je een dikke vette trol.

Dus geen parapsychologische feiten.

Spijtig. Een zoveelste ontgoocheling.

Another Jack 27 augustus 2013 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6775967)

Ik wist dat je dat ging zeggen.

meneer 27 augustus 2013 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6776286)
Ik wist dat je dat ging zeggen.

Aha ! Helderziendheid ! Wie had dat verwacht van jou ? Is je biervoorraad op of zo ?:lol:

Another Jack 27 augustus 2013 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6776392)
Aha ! Helderziendheid ! Wie had dat verwacht van jou ? Is je biervoorraad op of zo ?:lol:

Ook dat wist ik op voorhand!

Enter 28 augustus 2013 08:01

Zever in pakskes

meneer 28 augustus 2013 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 6776631)
Zever in pakskes

Bron ?:-)

meneer 28 augustus 2013 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6776394)
Ook dat wist ik op voorhand!

Ik denk dat gij niets weet. Ik denk dat ge niet eens weet of je nu in uw neus zit te peuteren of aan uw hol te krabben.
Ik kan mij natuurlijk vergissen hé...Ik ben niet iemand die �*lles weet, zoals sommigen hier schijnen te denken.

Enter 29 augustus 2013 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6776679)
Bron ?:-)

Mijn voorkeursastrologe

meneer 29 augustus 2013 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 6778609)
Mijn voorkeursastrologe

Pas op daar zitten veel charlatans tussen.:lol:
En vermits die vooral domme mensen tussen hun klanten tellen zou ik maar op mijn tellen passen als ik van jou was.:-)

meneer 1 september 2013 14:21

Telepatie...Er is bewijs voor :

http://wetenschap.infonu.nl/diversen...n-planten.html

Citaat:

Telepathie tussen dieren en planten
Garnalen die voelen dat soortgenoten levend gekookt worden... planten met 'woede' gevoelens... Is dit een bewijs voor telepathie? Onderzoek wijst uit dat er wel degelijk telepatisch contact bestaat tussen dieren en planten.
Lees het volledige artikel. Interressant !

Xenophon 1 september 2013 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6783695)

:D

kiko 1 september 2013 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6783695)

Twee experimenten van minstens 50 jaar geleden uitgevoerd in Rusland. Geen enkele vorm van controle mogelijk. Het plantenexperiment heeft trouwens niets met telepathie te maken, maar wel met zintuigen en geheugen van planten.

Aangezien we er later niets meer over gehoord hebben, zullen de resultaten uiteindelijk toch niet zo fameus geweest zijn, denk ik.

Xenophon 1 september 2013 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6783956)
Twee experimenten van minstens 50 jaar geleden uitgevoerd in Rusland. Geen enkele vorm van controle mogelijk. Het plantenexperiment heeft trouwens niets met telepathie te maken, maar wel met zintuigen en geheugen van planten.

Aangezien we er later niets meer over gehoord hebben, zullen de resultaten uiteindelijk toch niet zo fameus geweest zijn, denk ik.

Dat mag van de kapitalisten hier niet bekend worden, temeer omdat er planten bij waren die riepen: "communisme is goed!"

meneer 2 september 2013 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6783956)

Jij denkt zo veel. Of jouw denken een referentie is valt nog te bezien natuurlijk...
Zulke feiten worden doodgezwegen, daar ga je raar of zelden over horen in de gecontroleerde officiële media.

meneer 2 september 2013 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6783988)
Dat mag van de kapitalisten hier niet bekend worden, temeer omdat er planten bij waren die riepen: "communisme is goed!"

Bron ?

kiko 2 september 2013 05:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6784513)
Jij denkt zo veel. Of jouw denken een referentie is valt nog te bezien natuurlijk...
Zulke feiten worden doodgezwegen, daar ga je raar of zelden over horen in de gecontroleerde officiële media.

Het is blijkbaar al een feit in jouw ogen.

Je kunt niet bewijzen dat het experiment echt werd uitgevoerd, je kunt niet bewijzen wat de resultaten waren van het experiment maar je weet ondertussen al dat de resultaten gecensureerd werden.

Objectief ben je wel...

En waarom zou de "gecontroleerde officiële media" - geen idee wat dat is trouwens - dergelijke zaken doodzwijgen ?

meneer 2 september 2013 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6784578)
Het is blijkbaar al een feit in jouw ogen.

Je kunt niet bewijzen dat het experiment echt werd uitgevoerd, je kunt niet bewijzen wat de resultaten waren van het experiment maar je weet ondertussen al dat de resultaten gecensureerd werden.

Objectief ben je wel...

En waarom zou de "gecontroleerde officiële media" - geen idee wat dat is trouwens - dergelijke zaken doodzwijgen ?

De overheid wenst afgestompte hardwerkende menselijke robots, zonder etnische wortels, die allemaal hetzelfde vreten, de zelfde merkkleding dragen, op de juiste partij(en) stemmen en vooral niet teveel nadenken over iets anders als hun job en de voetbal ( of het wielrennen, of iets dergelijks ).
Alles wat ongewoon of geestverruimend is, is verboten, en word belachelijk gemaakt, en/of doodgezwegen.
Jij bent er zo ééntje volgens mij.

kiko 2 september 2013 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6785615)
De overheid wenst afgestompte hardwerkende menselijke robots, zonder etnische wortels, die allemaal hetzelfde vreten, de zelfde merkkleding dragen, op de juiste partij(en) stemmen en vooral niet teveel nadenken over iets anders als hun job en de voetbal ( of het wielrennen, of iets dergelijks ).
Alles wat ongewoon of geestverruimend is, is verboten, en word belachelijk gemaakt, en/of doodgezwegen.
Jij bent er zo ééntje volgens mij.

Ronduit fascinerend.

A propos, heb je nu ondertussen al bewijs van een parapsychologisch feit ? Je hebt ondertussen toch al ruimschoots de tijd gehad.

Supe®Staaf 2 september 2013 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6785646)
A propos, heb je nu ondertussen al bewijs van een parapsychologisch feit ? Je hebt ondertussen toch al ruimschoots de tijd gehad.

Een bewijs heb ik nog niet, maar ik begin toch iets gewaar te worden.
Ik kan vaak de reactie van de goedgelovigen voorspellen wanneer ze met hun neus op hun onvermogen gedrukt worden om hun claims te bewijzen: gratuit gescheld.
Zou ik parabnormaal geworden zijn?

:lol::lol::lol:

meneer 2 september 2013 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6785659)
Een bewijs heb ik nog niet, maar ik begin toch iets gewaar te worden.
Ik kan vaak de reactie van de goedgelovigen voorspellen wanneer ze met hun neus op hun onvermogen gedrukt worden om hun claims te bewijzen: gratuit gescheld.
Zou ik parabnormaal geworden zijn?

:lol::lol::lol:

Gratuit gescheld, je kan er van meespreken, met uw onnozele postings de hele draad lang al. Jouw postings hebben het hoogste schijnheiligaards-gehalte van de hele sceptici-bende.
En je bent dan ook nog zo éne die zelfs met rode driehoekjes dreigt als hij zoals een vettige rioolrat in het nauw gedreven is.

kiko 3 september 2013 05:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6785951)
Gratuit gescheld, je kan er van meespreken, met uw onnozele postings de hele draad lang al. Jouw postings hebben het hoogste schijnheiligaards-gehalte van de hele sceptici-bende.
En je bent dan ook nog zo éne die zelfs met rode driehoekjes dreigt als hij zoals een vettige rioolrat in het nauw gedreven is.

OK, en nu nog het onweerlegbare feit.

Komaan, overweldig ons met je kennis.

Supe®Staaf 3 september 2013 06:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6785951)

Net zoals voor je parabnormale hocuspocus, kan je geen enkel bewijs quoten van gescheld van mijn hand.
Nochtans, is al wat ik hier op dit forum schrijf, bewaard.

Nog nooit heb ik een forumfiguur uitgescholden.
Maar misschien voel je het als een persoonlijke belediging als ik je onzinnige claims ridiculiseer...
Maar geen zorg, dat is een beginnersfout.
Ooit zal je het verschil leren.
Net zoals tussen paranormale fictie en de waarheid.
Citaat:

Toen kneep je ze, nietwaar? :rofl:

exodus 3 september 2013 07:57

Het bewijs voor paranormale fenomenen is er.

Hier een pagina die gemaakt is speciaal voor skeptici. Maar als je hun met de neus op de feiten drukt, blijft het stil:

http://deanradin.com/evidence/evidence.htm

kiko 3 september 2013 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6786138)
Het bewijs voor paranormale fenomenen is er.

Hier een pagina die gemaakt is speciaal voor skeptici. Maar als je hun met de neus op de feiten drukt, blijft het stil:

http://deanradin.com/evidence/evidence.htm

Radin heeft geen enkel bewijs geleverd. Ik herhaal: geen enkel. Hij goochelt wel graag met statistieken en verwijst naar experimenten waar hij zelf niet bij wijs, maar voor de rest: zero.

Ik daag Radin en de hele wereldbevolking uit om een postzegel met hun gedachten ook maar een halve millimeter te verplaatsen. Onder gecontroleerde omstandigheden uiteraard.

meneer 3 september 2013 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6786066)
Net zoals voor je parabnormale hocuspocus, kan je geen enkel bewijs quoten van gescheld van mijn hand.
Nochtans, is al wat ik hier op dit forum schrijf, bewaard.

Nog nooit heb ik een forumfiguur uitgescholden.
Maar misschien voel je het als een persoonlijke belediging als ik je onzinnige claims ridiculiseer...
Maar geen zorg, dat is een beginnersfout.
Ooit zal je het verschil leren.
Net zoals tussen paranormale fictie en de waarheid.
Toen kneep je ze, nietwaar? :rofl:

Dat is eerder jouw stijl, in je broek doen als men begint te dreigen.
Mij jaagt geen enkele trol angst aan. Ik zei het al eens, en ik herhaal het je, je kan naar de maan lopen met je idioot gezever, mischien kom je wel Aliens tegen die met die kwatsj kunnen lachen, wie weet .:lol:

meneer 3 september 2013 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6786746)
Radin heeft geen enkel bewijs geleverd. Ik herhaal: geen enkel. Hij goochelt wel graag met statistieken en verwijst naar experimenten waar hij zelf niet bij wijs, maar voor de rest: zero.

Ik daag Radin en de hele wereldbevolking uit om een postzegel met hun gedachten ook maar een halve millimeter te verplaatsen. Onder gecontroleerde omstandigheden uiteraard.

Hoeveel " wereldbevolkers "kunnen Nederlands lezen, en komen hier meeforummen ?:lol:

kiko 4 september 2013 05:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6787293)
Hoeveel " wereldbevolkers "kunnen Nederlands lezen, en komen hier meeforummen ?:lol:

Maakt mij niet uit, iedereen is welkom.

Eén postzegel parapsychologisch gewijs een halve millimeter verplaatsen... ik denk dat dit qua telekinese de meest gemakkelijke opdracht ooit moet zijn.

En toch zal niemand er in slagen.

exodus 4 september 2013 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6786746)

Ik heb het bewijs gegeven. Het is trouwens niet van Radin, het zijn diverse studies die bewijzen dat psi fenomenen echt zijn.

Je kan het niet ontkennen, dus negeer je het maar.

Het bewijs is er!

parcifal 4 september 2013 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6787566)
Ik heb het bewijs gegeven. Het is trouwens niet van Radin, het zijn diverse studies die bewijzen dat psi fenomenen echt zijn.

Het bewijs is er!

Het "bewijs" bestaat enkel in pseudo-wetenschappelijke kringen en eigen journaals die die kringen oprichten met het doel wetenschappelijk te lijken.

Dat wordt dan uiteraard opgepikt en gepresenteerd door believers als jij als 'echt', wat uiteraard ook hun bedoeling is.

Feit is dat psi-fenomenen al vele decennia lang falen in ELKE objectieve test onder gecontroleerde omstandigheden.
Dat is de ijzeren realiteit waar jij niet omheen kan, al post je hier miljoenen pseudo-wetenschappelijke artikels. Het is vulling zonder waarde.

kiko 4 september 2013 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6787566)

Het bewijs is er!

Ik ken die bewijzen van jou... daar schort altijd wel het één en het ander aan, om het beleefd uit te drukken.

Los daarvan heb je twee keer niets bewezen. Radin trouwens ook niet, de studies waarnaar hij verwijst ook niet. Ik heb de indruk dat je niet echt weet dat er veel kritiek is op de studies waarnaar hij verwijst, en op de manier waarop hij zaken interpreteert.

Niet dat het je veel kan schelen, want jouw oordeel is bij voorbaat al gemaakt. Als het maar in je wereldbeeld past, niet ?

meneer 5 september 2013 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6787657)
Het "bewijs" bestaat enkel in pseudo-wetenschappelijke kringen en eigen journaals die die kringen oprichten met het doel wetenschappelijk te lijken.

Dat wordt dan uiteraard opgepikt en gepresenteerd door believers als jij als 'echt', wat uiteraard ook hun bedoeling is.

Feit is dat psi-fenomenen al vele decennia lang falen in ELKE objectieve test onder gecontroleerde omstandigheden.
Dat is de ijzeren realiteit waar jij niet omheen kan, al post je hier miljoenen pseudo-wetenschappelijke artikels. Het is vulling zonder waarde.

Over wat heb je het ? Over hetgeen onder uw schedelpan zit ?;-)

exodus 5 september 2013 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6788461)
Ik ken die bewijzen van jou... daar schort altijd wel het één en het ander aan, om het beleefd uit te drukken.

Los daarvan heb je twee keer niets bewezen. Radin trouwens ook niet, de studies waarnaar hij verwijst ook niet. Ik heb de indruk dat je niet echt weet dat er veel kritiek is op de studies waarnaar hij verwijst, en op de manier waarop hij zaken interpreteert.

Niet dat het je veel kan schelen, want jouw oordeel is bij voorbaat al gemaakt. Als het maar in je wereldbeeld past, niet ?

Kritiek... iedereen die tegen het materialistische paradigma ingaat krijgt kritiek. Dit is gewoonweg zo.

De bewijzen zijn er. Je toont pijnlijk aan dat je geen echte argumenten hebt. Je vraagt bewijzen. Ik geef ze, en je zegt. "Er is kritiek op". En daar blijft het bij.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be