![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is naar westerse normen gemeten racisme pur sang. Citaat:
Citaat:
Maar dat is een andere discussie. Waar het hier om gaat is de het discrimineren van andersgelovigen, eigen is aan de leer van de islam en alsdusdanig, volgens de definitie die Alboreto aan 'racisme' geeft, de islam een racistische godsdienst is. Paulus. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dat jij dit niet wil inzien is natuurlijk uw zaak. |
Citaat:
Mocht u moslims kennen die niet akkoord zijn met Mohammed, dan had ik daar graag een bron + linkje van. Tot zo lang, zijn zij allemaal volgelingen van Allah wiens leer door Mohammed werd geboodschapt, conform hun geloofsbelijdenis, die dient te worden afgelegd als voorwaarde om moslim te mogen worden. Paulus. |
Citaat:
Hoe ben jij aan de mening geraakt van "bijna iedere moslim"? |
Citaat:
Die ene mening veralgemeen jij. |
Citaat:
Paulus. |
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat om wat Mohammed leert aan alle moslims betreffende hun houding tegenover andersgelovigen en niet-gelovigen. De voorwaarde om moslim te mogen worden is ondermeer de leer van Mohammed te onderschrijven als zijnde de wil van Allah door zijn boodschapper Mohammed geopenbaard. Wie de leer van Mohammed verwerpt, kan nooit een moslim zijn. Paulus. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken moslims die die leer anders interpreteren. |
Citaat:
Wat de laatste tijd duidelijk geworden is, is dat etnische discriminatie op zich minder en minder aanvaard en ook vervolgd wordt (zie Vlaams Blok). De racisten gaan zich dus focussen op een deeltje van die etniciteit om alsnog aan etnische discriminatie te gaan doen gezien de verzameling van godsdienstgroepen grotendeels overeen komen met de voormalig gehate etnische groepen. Maar het gaat niet zozeer daarover. Het is het feit dat ge elk lid van een groep eigenschappen gaat toeschrijven die ge zelf arbitrair gaat toeschrijven aan die groep en daarop beoordelen. En dat is fout en racistisch. |
Citaat:
Met gering succes trouwens :lol: Nu, elke religie is discriminerend. In de katholieke kerk mogen vrouwen geen priester worden en worden holebi's gediscrimineerd. Het grote verschil is dat geloof een vrijwillige toegang heeft. Het is een lidmaatschap die ge aanvaard of niet. Op dat vlak is ze niet racistisch omdat iedereen die wil toetreden dat kan en mag (buiten die discriminerende trekjes die zowat universeel zijn). Maar als ge mensen omwille van die keuze gaat uitsluiten, dan zijt ge verkeerd bezig imho. En inderdaad, in elke religie zult ge ook racisten hebben (in de ene al wat meer dan in de andere, maar dat is weer een pissing contest). Maar dat maakt de religie nog niet racistisch. Ge maakt ook hier weer dezelfde fout door alle individuen van die religie te beoordelen op waarden die ge de hele groep meent te moeten toeschrijven. |
Citaat:
En nogmaals; het gaat niet om een mening. Het gaat om de leer van Mohammed. Allah's boodschapper volgens hun geloofsbelijdenis. En die leer is heel duidelijk. Zoals eerder al gevraagd; graag bron + link voor moslims die de leer van Mohammed verwerpen inzake hun houding tav anders- of niet-gelovigen. Je mag het ook een andere interpretatie noemen. Tot zo lang, sta jij in deze discussie met boude beweringen zonder enig fundament, tegenover mijn, uit wikipedia gefundeerde stelling, bevestigd door moslim porpo. Paulus. |
Citaat:
Hoe komt het dan dat geen enkele van de moslims die ik ken de eigenschappen heeft waarover gij het hebt? Let op, ik zeg niet 'geen enkele moslim', maar ik vrees dat jullie door (de laatste decennia) zulke overdrijvingen te gebruiken elke geloofwaardig verloren zijn. |
Citaat:
Zo ook in de Islam (zij het in mindere mate) |
Citaat:
|
Citaat:
Die leer is helemaal niet eenduidig, vandaar dat er zo veel verschillende stromingen zijn. Citaat:
Jij stelt dat "alle moslims..." aan jou om je stelling te funderen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be