![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Vergelijking
De ergste verminking van een anderstalig kinderliedje uit onze tijd, vind ik wel dit :
La mère la mère la mère au lade Lambonjour du krop solade Un deun trois Heeft er iemand dat gehoord? Later leerde ik het als volgt: La mère, la mère, la mère est l�* Elle a mangé du chocolat Un deux trois! Ook dat zongen we bij het koordspringen. |
Seffens is het weer eten-klaarmaak-tijd.
Dus voor ik het vergeet moet ik echt nog eens de groetjes doen aan al degenen die seffens buitengaan en hun jas vergeten en dan misschien wel nat worden :lol: |
Citaat:
Ken jij dat balspelletje met de "Karels"? Karel 1 brak zijn been, Karel 2 zat op 't WC, Karel 3 zat op zijn knie, Karel 4 dronk veel bier, Karel 5 sloeg zijn wijf, enz. |
Citaat:
Un, deux, trois La bague �* mon doigt Quatre, cinq, six Vient d’une métisse Sept, huit, neuf Qui m’a laissé veuf Dix, onze, douze N’étant plus jalouse ! Un, deux, trois Suis soldat de bois Quatre, cinq, six J’ai un nez �* vis Sept, huit, neuf Le menton en oeuf Dix, onze, douze La bouche en ventouse ! Un, deux, trois J’ai une langue de bois Quatre, cinq, six C’est un vrai supplice Sept, huit, neuf Rien ne vient de neuf Dix, onze, douze Rien qui te blouse ! Un, deux, trois Suis oiseau de loi Quatre, cinq, six Je rends la justice Sept, huit, neuf Du haut du Pont Neuf Dix, onze, douze Je suis une farlouse ! etc…etc… en er is, zo blijkt nu, dus ook de "Belgische" versie die u aanvankelijk gaf… |
Citaat:
Karel 2 ging op zee Karel 3 zat op zijn knie Karel 4 ging op zwier Karel 5 sloeg zijn wijf Karel 6 hing aan de fles Karel 7 Karel 8 stond op wacht Karel 9 kwam ik tegen Karel 10 heb ik gezien Het ontsnapt mij volledig wat Karel 7 ook weer deed! zweven, leven, geven ... ik weet het echt niet meer :-( |
Citaat:
|
Eens kijken aan welk nummertje we ondertussen gesukkeld zijn. Zo te zien duurt het niet lang meer of een gelukkige komt op een tiental terecht. Allee, mannekes! Doet uw best!
|
jeuj... :-D
|
Citaat:
|
:cheer: Vrijdag :cheer:
|
TGiF ;-)
Voor mij maakt het geen verschil meer :lol: |
Citaat:
Wasda? En hé, 't weekend = meer films op tv... ;-) |
Citaat:
In het Nederlands : http://nl.wikipedia.org/wiki/Anthus_pratensis |
Kalispéra, beste heirschaar van 11.000 krijgers en krijgsters. Het gaat goed vooruit maar er is nog heel wat geschrijf nodig om onze anabasis te voltooien. In elk geval, elke post is een stapje dichter naar het moment dat we de bevrijdende Thalassa zullen aanschouwen.
Wat gaan we eigenlijk moeten doen als de 11.000 bereikt zijn ? Volgt het zwarte gat ? |
Marie's space cakes zijn aangekomen op de luchthaven.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...40620_01148575 |
oooo... waaaat ieees daaaat foooooruuuuum weeeeeer traaaaaaaaaaaaag
|
Help de olifanten... :-(
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be