Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Volg live: De Wever vs. Magnette (https://forum.politics.be/showthread.php?t=200464)

Travis66 3 april 2014 19:46

De handschoenen gaan af bij Magnette

Vigilant 3 april 2014 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7085400)
Tot hiertoe: kritiek van De Wever op voorbije jaren (en decennia) is vaak wel terecht, maar geeft nooit zelf concrete oplossingen aan

Hij geeft die wel aan: een wezenlijk loonlastenvermindering, en dan trekt de rest zich vanzelf op gang.
33% loonlasten voor bedrijven + 13.07% sociale lasten voor de werknemer + een enorme taxatie is dodelijk voor het economisch weefsel.

Xenophon 3 april 2014 19:49

De Wever is stemmen aan het winnen.

Travis66 3 april 2014 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7085409)
De Wever is stemmen aan het winnen.

Ik twijfel nog. Eerst afwachten wat de media van dit gesprek gaan filteren en aan de aandacht brengen. Onderschat de linkse media niet.

Vrijheideerst 3 april 2014 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 7085407)
Hij geeft die wel aan: een wezenlijk loonlastenvermindering, en dan trekt de rest zich vanzelf op gang.
33% loonlasten voor bedrijven + 13.07% sociale lasten voor de werknemer + een enorme taxatie is dodelijk voor het economisch weefsel.

:thumbsup:

Xenophon 3 april 2014 20:03

Wat een sukkelaar die Magnette.

fonne 3 april 2014 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7085427)
Wat een sukkelaar die Magnette.

Ontmaskerd worden als grote separatist:lol: Arme Magnette.

Eduard Khil 3 april 2014 20:12

Magnette zit constant dingen te verkondigen over n-va of BDW die niet kloppen. Het is er aan te zien dat ze zoiets gewoon zijn in Wallonië, zonder tegenwind te krijgen. Nu is het waarschijnlijk de eerste keer dat hij tegenwind krijgt, en blijkbaar gaat hem dat niet goed af.

Zopas kwam BDW weer zeer goed uit de hoek, met een reactie op het "geen probleem voor een minderheidsregering" van Magnette.

DucDEnghien 3 april 2014 20:13

Over alvast één punt zijn de twee tegenstanders het eens: de wettelijke pensioenleeftijd moet niet naar omhoog. Hoezo???

Eduard Khil 3 april 2014 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7085440)
Over alvast één punt zijn de twee tegenstanders het eens: de wettelijke pensioenleeftijd moet niet naar omhoog. Hoezo???

hoeft ook niet op dit moment. Indien iedereen al zou werken tot 65 (zoals het hoort) dan tot 57 (zoals het in praktijk is) dan zijn dat al heel wat jaren gewonnen

Vigilant 3 april 2014 20:18

Waarom spreekt die Vlaamse moderator constant Frans en doet de franstalige moderator niet de moeite om 1 woord NL te spreken?

fonne 3 april 2014 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7085440)
Over alvast één punt zijn de twee tegenstanders het eens: de wettelijke pensioenleeftijd moet niet naar omhoog. Hoezo???

Dat is absoluut geen Vlaamse prioriteit. Eerst moeten ze de Walen maar eens aan het werken zetten zodat die ook bijdragen aan de RSZ. Waarom zou een Vlaming tot zijn 70 moeten werken om de Waalse hangmatters te blijven betalen?

Vigilant 3 april 2014 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7085438)
Magnette zit constant dingen te verkondigen over n-va of BDW die niet kloppen. Het is er aan te zien dat ze zoiets gewoon zijn in Wallonië, zonder tegenwind te krijgen. Nu is het waarschijnlijk de eerste keer dat hij tegenwind krijgt, en blijkbaar gaat hem dat niet goed af.

Zopas kwam BDW weer zeer goed uit de hoek, met een reactie op het "geen probleem voor een minderheidsregering" van Magnette.

Daar had hij Magnette goed bij de ballen. Magnette is een sepratist in mind : enkel de belangen van de Wallobruxellois tellen. Wat de Vlaming vindt van d e minderheidsregering kan hem geen reet schelen. En dat de Belgische unitarist uithangen. Hoe achterbaks!

DucDEnghien 3 april 2014 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7085441)
hoeft ook niet op dit moment. Indien iedereen al zou werken tot 65 (zoals het hoort) dan tot 57 (zoals het in praktijk is) dan zijn dat al heel wat jaren gewonnen

Ik werk niet, ik amuseer mij. Dat is het verschil met het plebs.

Xenophon 3 april 2014 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7085449)
Ik werk niet, ik amuseer mij. Dat is het verschil met het plebs.

:D

Het Oosten 3 april 2014 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7085427)
Wat een sukkelaar die Magnette.

Magnette is een zeer goed debater. Dat bleek deze avond ook weer eens. De Wever evenzeer. Ze waren beiden aan mekaar gewaagd. Of zulke debatten nu veel zoden aan de dijk brengen is echter weer een andere zaak. Ik vrees van niet.

omaplop 3 april 2014 20:28

Ik vond de moderatie een beetje zwak. Magnette kreeg veel meer gelegenheid tot spreken, al vond hijzelf dat niet . Gelukkig is De Wever iemand die in een minimum van tijd zeer doorslaggevende antwoorden kan geven.

De spraakwaterval van Magnette was minder beklijvend dan de korte replieken van DW;

quercus 3 april 2014 20:29

Ik vond het een erg interessant debat. Op nogal wat punten staan de standpunten lijnrecht en keihard tegenover elkaar. Wat voor mij de deur dicht deed slaan was de ijskoude verklaring van Magnette dat hij weigert het thema van confederalisme aan te snijden. Meer nog, op een bepaald ogenblik stelde hij tegenover De Wever: "Vous parlez toujours du confederalisme et vous refusez de parler de l'économique". Kijk, dit is van de kant van Magnette moedwillige blindheid. Want de inhoud van het confederalisme gaat nu net voor het leeuwendeel over het sociaal-economische. Mijn indruk is dat ze dat gewoon niet willen erkennen en tegenover hun Franstalig publiek het zo voorstellen dat wij nog steeds en voortdurend over niets anders bezig zijn dan over de taalkwestie.

quercus 3 april 2014 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7085427)
Wat een sukkelaar die Magnette.

Nou, dat zou ik toch niet durven zeggen hoor, ook al ben ik het met hem volstrekt niet eens.

Xenophon 3 april 2014 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 7085447)
Daar had hij Magnette goed bij de ballen. Magnette is een sepratist in mind : enkel de belangen van de Wallobruxellois tellen. Wat de Vlaming vindt van d e minderheidsregering kan hem geen reet schelen. En dat de Belgische unitarist uithangen. Hoe achterbaks!

Die tactiek heeft BDW geleerd van die man van Groen.

De ene week was er een debat tussen BDW en FDW, waar BDW stond te roepen tegen FDW a la, dat is zuivere oorlogstaal, met die oorlogsretoriek doen wij niet mee!

De week erna was er een debat tussen BDW en iemand van Groen - ik meen dat het Van Besien was, en die groene die riep tegen BDW, dat is zuivere oorlogstaal, met die oorlogsretoriek doen wij niet mee!

De Wever stond erbij met een beteuterd gezichtje. Nu blijkt dat hij die tactiek heeft onthouden. :D


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be