Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vlaams Blok arrest (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=84)
-   -   Leven wij nu nog in een democratie ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=23836)

Distel 9 november 2004 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Verontschuldig mij, Distel De Grote, dat ik me niet eerst op jouw alwetendheid heb beroept alvorens uitspraken te doen over het thema "democratie".

Op mij moet je je niet beroepen. Op de betekenis van democratie is ruimschoots voldoende.

Dorian 9 november 2004 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder
Nee hoor, we zullen binnen een paar dagen nog eens spreken. ;)

Ja, ja ... een nieuwe naam, een paar wijzigingen ... het zal duren wat het zal duren ... 8)

Raf 9 november 2004 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Op mij moet je je niet beroepen. Op de betekenis van democratie is ruimschoots voldoende.

Je weet het m.a.w. zelf niet...

benji 9 november 2004 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Integendeel! België heeft vandaag duidelijk gemaakt dat het juist wèl een democratie is.

raf gij se aarshaarknabbelaar ,wat is dan wel democratie volgens u?

Hans1 9 november 2004 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Bent u van oordeel dat we na het schandalige arrest van het hof van cassatie, nu nog in een democratie leven ?

UIteraard. Ze is niet perfect omdat kleine partijen zoals de B.U.B. geen media-toegang hebben, maar het is een democratische RECHTSTAAT.

Hans1 9 november 2004 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Raf heeft er dus ook geen idee van wat een democratie is.

Wat is het dan wel volgens u? Het recht van de sterkste?

Raf 9 november 2004 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door benji
raf gij se aarshaarknabbelaar ,wat is dan wel democratie volgens u?

En toen begon het gescheld...

Distel 9 november 2004 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Je weet het m.a.w. zelf niet...

In een democratie heeft het volk de macht.
In België hebben de partijen de macht.

Distel 9 november 2004 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Wat is het dan wel volgens u? Het recht van de sterkste?

Dat is meer uw ding, gezien uw standpunt over selectieve partijfinanciering. Gelukkig is de BUB verre van de sterkste.

Hans1 9 november 2004 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
In een democratie heeft het volk de macht.
In België hebben de partijen de macht.

Ja, da's een goei. En één van die partijen heet het Vlaams Blok !

Ken je veel partijloze democratieën?

Onze democratie moet zich alleen openen voor nieuwe initiatieven en dus nieuwe partijen toelaten in de media.

Truder 9 november 2004 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Ja, ja ... een nieuwe naam, een paar wijzigingen ... het zal duren wat het zal duren ... 8)

Speelt geen rol, de maatschappij is aan het verrechtsen en nog 10 veroordelingen door politiek benoemde magistraten zal daar niets aan veranderen. Integendeel, de verontwaardiging van de Vlaming is opgewekt door dit wansmakelijk politiek toneelstukje, het is gewoon een electorale vooruitgang voor het VB. De zoveeste in rij, het einde van het Waalse profitariaat is in zicht. :mrgreen:

humble 9 november 2004 21:18

één veldslag verliezen betekend niet dat de oorlog verloren is, vlaamingen strijden al 175 jaar voor hun recht,nog een paar jaar langer en we zijn er.
Het doek over de corrupte politiek is aan het vallen en des te meer vuil de burgers merken des te vuiler zullen ze het spel spelen. Alleen beseffen onze partijen nu nog niet dat het een verloren strijd is.
De would be fouten van het blok worden breed uitgesmeerd in de media maar in hun aanvallen vergeten de andere partijen dat ze steeds meer fouten maken, op het juiste ogenblik gaan ze die geprensenteerd krijgen.
Ik was geen lid maar van de nieuwe partij wil ik van dag één lid worden, zonodig financieel bijdragen.

Hans1 9 november 2004 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Dat is meer uw ding, gezien uw standpunt over selectieve partijfinanciering. Gelukkig is de BUB verre van de sterkste.

Wij zijn gewoon tegen partijfinanciering.

Distel 9 november 2004 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ja, da's een goei. En één van die partijen heet het Vlaams Blok !

Ken je veel partijloze democratieën?

Onze democratie moet zich alleen openen voor nieuwe initiatieven en dus nieuwe partijen toelaten in de media.

Waar zeg ik dat een democratie partijloos is?

Distel 9 november 2004 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Wij zijn gewoon tegen partijfinanciering.

Enkel de financiering van Flamingantische partijen dient met zekerheid te worden afgeschaft. Over die van de andere partijen kan gepraat worden, aldus uw programma.

Zoiets heet tegenwoordig discriminatie op basis van politieke voorkeur.

Dorian 9 november 2004 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door humble
één veldslag verliezen betekend niet dat de oorlog verloren is, vlaamingen strijden al 175 jaar voor hun recht,nog een paar jaar langer en we zijn er.
Het doek over de corrupte politiek is aan het vallen en des te meer vuil de burgers merken des te vuiler zullen ze het spel spelen. Alleen beseffen onze partijen nu nog niet dat het een verloren strijd is.
De would be fouten van het blok worden breed uitgesmeerd in de media maar in hun aanvallen vergeten de andere partijen dat ze steeds meer fouten maken, op het juiste ogenblik gaan ze die geprensenteerd krijgen.
Ik was geen lid maar van de nieuwe partij wil ik van dag één lid worden, zonodig financieel bijdragen.

Schrijft u vanuit een bejaardenhuis ? :twisted:

Knuppel 9 november 2004 21:22

Citaat:

Onze democratie moet zich alleen openen voor nieuwe initiatieven en dus nieuwe partijen toelaten in de media.
Wees blij dat jij nauwelijks de Vlaamse media haalt Hanske. Hoe meer jouw FDF-clubje immers in beeld zou komen, hoe minder stemmen je zou halen.

Raf 9 november 2004 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
In een democratie heeft het volk de macht.
In België hebben de partijen de macht.

En zijn het de mensen die voor die partijen kiezen.

Koenraad Maesschalck 9 november 2004 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
DEMOCRATIE LEEFT EN BLOEIT !
Vlaams Blok wordt beschreven zoals het is: een neo-nazi partij !
Laten we nu aan het verpletteren van de kakkerlakken verder werken !!

:rofl:

Kruip maar vlug terug onder uw Waals steentje.

Distel 9 november 2004 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
En zijn het de mensen die voor die partijen kiezen.

En zijn het de partijen die beslissen welke punten op tafel komen, wie waar zetelt, en tegenwoordig dus ook op welke partijen de mensen wel en niet mogen stemmen.

Dit is geen democratie.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be