Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Mastruberen is niet (on)gevaarlijk! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118298)

Gilette 27 januari 2009 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wizeet�* (Bericht 3945158)
Kan kloppen, paters, pastoors, kardinalen en pausen masturberen nooit. Dat verklaard meteen waarom ze zo oud worden.

Dat zal wel zijn. :lol:

freespirit 28 januari 2009 01:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3945610)
Is onderzocht of masturbatie op die leeftijd niet gepaard gaat met bepaalde levenstoestand(en) of gewoonte(s)? Ongehuwd zijn bvb...
Een verband moet niet causaal zijn om te bestaan.

De gedachte dat vooral ongehuwde mannen masturberen is volledig achterhaald. Bij hen is dit inderdaad vaak de enige vorm van seksbeleving, bij mannen met een vaste partner is dit een aanvulling op 'traditionele seks'. Vaak gebeurt het masturberen in een relatie stiekem, volgens mij omdat men zich naar de partner toe enigzins geneert of niet wil laten uitschijnen dat men iets te kort komt. Er was eens een onderzoek waaruit overigens bleek dat de helft van de mensen zich 'bedrogen' voelt, wanneer ze de wederhelft aantreffen met de handjes op plaatsen waar het niet hoort. Masturberen binnen een huwelijk of relatie is volgens mij nog steeds vrij onbespreekbaar en één van onze typerende sekuele taboes (er blijven er echter nog veel over, hoewel we het tegenovergestelde denken). Ik meen mij trouwens te herinneren dat in een (uiteraard anonieme) bevraging bijna 95 % van de mannen en meer dan driekwart van de vrouwen 'toegeeft' regelmatig de hand aan zichzelf te slaan.

Descartes Jr 28 januari 2009 15:58

Een gouden raad van Nonkel Prostaat

Leef je wel of niet in concubinaat
onthou dan deze medische raad :
hou je strikt aan grote regelmaat
in het bedrijven van de liefdesdaad
want blijf je zitten met oud zaad
dan kiemt de kanker van 't prostaat
zoek dus geen heil in 't celibaat
tenzij je er zelf de hand aan slaat

Descartes Jr 28 januari 2009 15:59

De onderpastoor

hij wijdde zich, geheel voldaan
aan zijn godsmissie, rechttoe rechtaan
het celibaat van de kapelaan
hield hem kalm als een bidsprinkhaan
tot men een groot orgaan zag staan
door zijn kazuivel in saffraan
hij bad : Mijn God, wat hebt ge mij gedaan !?”
Toen klonk van ver achter de maan :
“Ge moet er zelf de hand aan slaan !”

eno2 28 januari 2009 17:58

Citaat:

Mastruberen is niet (on)gevaarlijk!
Hoe doe je dat?

Groentje-18 28 januari 2009 18:58

De kans lijkt me reëel dat hier een missing link in het spel is. Een variabele die men over het hoofd gezien heeft.
Zou het bijvoorbeeld niet kunnen dat prostaatkankerontwikkeling gestart of bevorderd wordt door een bepaald virus (of bacterie)? De kans dat je met virussen in contact komt is groter als je een groot libido hebt op jonge leeftijd en met verschillende partners het bed deelt.

Het verschil tussen solo-activiteiten (:?) en gezamenlijke - is daar wel niet door verklaarbaar. Ik kan er ook geen enkele reden voor verzinnen. Iemand? :)

Hertog van Gelre 28 januari 2009 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3947611)
Ik kan er ook geen enkele reden voor verzinnen. Iemand? :)

Wat we zelf doen, doen we beter.

Buyck Ruben 28 januari 2009 21:01

Het zijn hiet blijkbaar allemaal zelfstandigen :lol:... jullie hebben toch allemaal een relatie? ;-)

@lpha 28 januari 2009 21:12

Masturberen mag, zolang het niet uit de hand loopt ...

beste vriend 28 januari 2009 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3947611)
De kans lijkt me reëel dat hier een missing link in het spel is. Een variabele die men over het hoofd gezien heeft.
Zou het bijvoorbeeld niet kunnen dat prostaatkankerontwikkeling gestart of bevorderd wordt door een bepaald virus (of bacterie)? De kans dat je met virussen in contact komt is groter als je een groot libido hebt op jonge leeftijd en met verschillende partners het bed deelt.

Het verschil tussen solo-activiteiten (:?) en gezamenlijke - is daar wel niet door verklaarbaar. Ik kan er ook geen enkele reden voor verzinnen. Iemand? :)

Dat is niet slecht gezien van jou, en zou wel eens kunnen. Maar in dat geval moet masturbatie dan geheel ongevaarlijk zijn, op voorwaarde dat je het met propere handen doet natuurlijk. Dus, heren, vooraleer u te masturberen, handjes goed wassen en drogen met een reine handdoek.

Gezond Vlaanderen 29 januari 2009 10:12

Ik masturbeer niet.

Zwartengeel 29 januari 2009 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen (Bericht 3948533)
Ik masturbeer niet.

Jaja, dat zeggen ze allemaal... :-)

eno2 29 januari 2009 11:42

Ik mastrubeer niet

Descartes Jr 29 januari 2009 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3948705)
Ik mastrubeer niet

ik ook niet. Mijn dyslexie is al erg genoeg :-P

RodeLantaarn 29 januari 2009 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wizeet�* (Bericht 3945158)
Kan kloppen, paters, pastoors, kardinalen en pausen masturberen nooit. Dat verklaard meteen waarom ze zo oud worden.

Ik meen me nochtans te herinneren ergens gelezen te hebben dat net celibatairen een verhoogde kans maakten op prostaatproblemen en teelbalkanker.

Rudy 29 januari 2009 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3947611)
De kans dat je met virussen in contact komt is groter als je een groot libido hebt op jonge leeftijd en met verschillende partners het bed deelt.

Een groot libido op latere leeftijd is dus geen probleem. Of lees ik nie goe ?

Steben 29 januari 2009 16:20

Ik geef groentje-18 gelijk: er zullen veel meer patronen zijn.
Daarenboven gaat het onderzoek er van uit dat de mannen eerlijk zijn. Zeer gevaarlijk uitgangspunt om wetenschappelijk te gaan doen.

Het verschil met masturberen begrijp ik niet. Manuele handelingen door uw vriendin: is dat dan minder gevaarlijk? :lol: Of noemen ze dat ook masturberen?

beste vriend 29 januari 2009 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3949373)
Ik geef groentje-18 gelijk: er zullen veel meer patronen zijn.
Daarenboven gaat het onderzoek er van uit dat de mannen eerlijk zijn. Zeer gevaarlijk uitgangspunt om wetenschappelijk te gaan doen.

Het verschil met masturberen begrijp ik niet. Manuele handelingen door uw vriendin: is dat dan minder gevaarlijk? :lol: Of noemen ze dat ook masturberen?

Inderdaad. Hoeveel volwassen, getrouwde mannen gaan in het openbaar toegeven dat ze zich af en toe, of geregeld, wel eens masturberen ? Opscheppen tegen hun vrienden over al de vermeende successen bij vrouwtjes, of eventueel over hun uitstapjes naar de hoeren , dat zal wel geen probleem zijn , maar toegeven dat ze op hun ééntje aan hun lul trekken ?

bgf324 2 juli 2009 00:29

Ik ga het er niet voor laten :-)

Johan Bollen 2 juli 2009 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3947611)
De kans lijkt me reëel dat hier een missing link in het spel is. Een variabele die men over het hoofd gezien heeft.
Zou het bijvoorbeeld niet kunnen dat prostaatkankerontwikkeling gestart of bevorderd wordt door een bepaald virus (of bacterie)? De kans dat je met virussen in contact komt is groter als je een groot libido hebt op jonge leeftijd en met verschillende partners het bed deelt.

Het verschil tussen solo-activiteiten (:?) en gezamenlijke - is daar wel niet door verklaarbaar. Ik kan er ook geen enkele reden voor verzinnen. Iemand? :)

Zo'n opleiding psychologie heeft toch zijn voordelen, of vergis ik mij;-)

Mastrubatie is natuurlijk getest via een vragenlijst. Wat dus gemeten wordt is mastrubatiefrequentie 'gemengd' met de bereidheid dit te melden. Scholingsgraad zou een invloed kunnen hebben zowel op het aantal kankers (leefgewoonten) als de bereidheid voor het mastrubatiegedrag uit te komen. Ik zeg maar een mogelijke alternatieve verklaring.

Duidelijk is dat de studie geen causaal verband vastlegt, en ik heb dezelfde intuïtie als jou in verband met een derde variabele die beide fenomenen verklaart.

Onwaarschijnlijk lijkt me dat mastrubatie wezenlijk verschilt van copulatie qua fysieke gevolgen. Mensen geven waarschijnlijk gemakkelijker toe te copuleren dan te mastruberen. Er kan ook een correlatie zijn tussen copulatiefrequentie en de bereidheid toe te geven te mastruberen.

Van onderzoekers veranderen zou ook iets kunnen verklaren. Wie weet in wat voor fundamentalistisch oord dat onderzoek gedaan werd.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be