Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Forummer van de week (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=169)
-   -   Longhorn is de eenenveertigste forummer van de week (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102300)

Pluche 23 februari 2008 14:39

Wat is je lievelingspizza?

Pluche 23 februari 2008 14:39

Eet je veel fastfood?

Burkide 23 februari 2008 14:41

Zeg, Pluche, was er hier geen verbod op meer dan drie berichten tegelijkertijd (d.i. voor de FvdW geantwoord had), of vergis ik me? (Geen kritiek op jou, gewoon nieuwsgierigheid.)

Pluche 23 februari 2008 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3272034)
Zeg, Pluche, was er hier geen verbod op meer dan drie berichten tegelijkertijd (d.i. voor de FvdW geantwoord had), of vergis ik me? (Geen kritiek op jou, gewoon nieuwsgierigheid.)

Je mag normaal 3 berichten achtereen plaatsen, en vanaf er iemand een bericht plaats mag je er in principe terug 3 stellen, maar het is aangeraden maar maximum 6* te reageren voor de forummer van de week geantwoord heeft, zo kan je zeggen dat sommige mensen, ik ga geen namen noemen dikwijls tegen de geest van deze regel ingaat, kortom eerst 3 berichten en dan eventueel nog 1,2 of 3 en dan wachten op de FVDW, ik hoop dat ik het bondig heb uitgelegd.

Dr. Strangelove 23 februari 2008 16:38

Welk cliché over de Texanen klopt niet volgens jou, en wat klopt er wel?

Savatage 23 februari 2008 16:41

Op wie ga/zou je stemmen met de komende Amerikaanse verkiezingen?

Savatage 23 februari 2008 16:41

Wat vind je het grootste nadeel van de States ivg met België (Europa)?

longhorn 23 februari 2008 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 3271889)
De traditionele openingsvraag: hoeveel keer per maand eet jij frieten en wat is je lievelingssaus?

2 keer per maand. In Belgie, 2 keer per week frietekot, altijd zelfde bestelling: zak frieten met dubbele portie tartaar, 2 frikandellen special en 3 kaaskroketten.

longhorn 23 februari 2008 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie (Bericht 3271892)
Wat was uw eerste CD aankoop?

Te lang geleden om te herinneren. Pink Floyd, Simple Minds, Madness...???Helaas zijn al mijn oude CD's kapot door slordigheid.

longhorn 23 februari 2008 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick_ (Bericht 3271893)
Zijn Amerikaanse frieten eigenlijk wel te vreten?

Neen. Daarom maak ik mijn eigen frieten. Het restaurant-aanbod is de laatste jaren wel sterk verbeterd. Ik weet dat er een Amerikaanse die ooit in Belgie gestudeerd heeft een frietkot begonnen is in New York en het blijkbaar heel goed doet.

longhorn 23 februari 2008 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick_ (Bericht 3271895)
Wat is de hoofdplaats van Colorado?

Denver

longhorn 23 februari 2008 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3271900)
Heb je ondertussen de Amerikaanse nationaliteit verworven? Zo ja, a) was dat moeilijk en b) werd je erdoor "geraakt", of was het gewoon iets wat je uit pragmatisme deed? Zo neen, waarom niet?

Ik heb eindelijk mijn aanvraag ingediend. Waarom zolang gewacht? Wel, ik was nooit 100% zeker om hier te blijven en dacht dat het makkelijker zou zijn voor mij en de familie om terug te keren naar Belgie als 100% Belgische burger. De motivatie was er ook nooit echt. Het enige(?) verschil was dat ik als niet-Amerikaan geen pensioen/social security zou kunnen trekken. Hopelijk is alles geregeld tegen november zodat ik kan stemmen. Helaas is er een serieuze toevloed van aanvragen omdat de applicatie-prijs fors omhoog gegaan is. Veel 'last minute' applications dus. Al bij al wordt het een formaliteit, een interview en geschiedenis "test".

longhorn 23 februari 2008 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3271904)
Doe joe hef u Flemisj eksent wen joe spiek Inglisj?

Nog weinig. Alleen door die rotte 'th' val ik door de mand. Gelukkig moet ik niet dikwijls over 3 bomen-three trees-spreken.

Duvelke 23 februari 2008 19:59

Leven de mensen in Texas echt zo, zoals ze worden afgebeeld in de amerikaanse films. als wilde cowboys dus, met een schietgrage vinger?

longhorn 23 februari 2008 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 3271906)
Ik kan me moeilijk voorstellen dat veel Texanen Belgie kennen of vergis ik mij?

Texas is groot, heel groot. Ik woon in Austin, een stad met veel universitairen en bereisde mensen. Tijdens de regeringscrisis kreeg ik toch dikwijls de vraag hoe het zal aflopen in Belgie zonder regering. Het verbaast me toch ook hoeveel mensen hier vragen of ik Vlaams of Waal ben.

Op het platteland is het natuurlijk anders en is Belgie doorgaans iets dat ergens in Europa ligt, tenzij opa er als soldaat geweest is.

Burkide 23 februari 2008 20:04

Wat bevalt je het meest aan de V.S.? En wat het minst?

(En dan bedoel ik niet het landschap, maar de gewoonten, enz...)

Burkide 23 februari 2008 20:04

Welke talen beheers je? Welke zou je nog willen leren?

longhorn 23 februari 2008 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3271907)
Als ik het goed begrepen heb woon je nu al een flinke tijd in Noord-Amerika. Kom je nog regelmatig terug naar Vlaanderen, en merk je dan dat Vlaanderen veranderd is i.v.m. vroeger? Zo ja, hoe?

Ik kom 1 keer per jaar terug. Ooit is het 4 jaar geweest en na 24 uur voel ik me weer thuis. Politiek is Vlaanderen zeker veranderd, verder veel meer ronde punten, flitspalen...Later kom ik hier zeker nog op terug.

longhorn 23 februari 2008 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3271920)
Ben je een aangenaam cafémakker?

Ik ben een 'plakker'. Ondanks goede voornemens om rap een pintje of 2 te gaan drinken, loopt het altijd fataal af. Kom wel nie af met korten drank, alleen bier.

Burkide 23 februari 2008 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 3272599)
Ik ben een 'plakker'. Ondanks goede voornemens om rap een pintje of 2 te gaan drinken, loopt het altijd fataal af. Kom wel nie af met korten drank, alleen bier.

²

Hoe zit het daar trouwens in de V.S. met de drankvoorraad? Is het mogelijk om op z'n minst iets vergelijkbaars met een deftig trappistje aan een redelijke prijs te pakken te krijgen, of ben je veroordeeld tot Budweiser en dergelijke toestanden?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be