Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Charleroi lelijkste plek op Aarde (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102570)

Nick_ 1 maart 2008 14:16

In het Roemeense Copsa Mica ben ik eens geweest.
De meest troosteloze buurt die ik ooit heb gezien.
Onvoorstelbaar.

Den Duisteren Duikboot 1 maart 2008 18:18

Wallonië: Charleroi en Luik lijken me wel terechte winnaars. De regisseur van The Banishment, een Russische film die momenteel in de cinema's draait, koos Charleroi uit als stadslocatie omdat hij een zo troosteloos mogelijke stad zocht. Blijkbaar vond hij die niet in Rusland (wat mij wel een tikkeltje verbaast).

In Vlaanderen denk ik aan een aantal kustgemeenten...

Den Ardennees 1 maart 2008 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 3282539)
(...)

In Vlaanderen denk ik aan een aantal kustgemeenten...

Inderdaad, hoe men de Vlaamse kust heeft verkloot, is ongelofelijk, zowat alleen Knokke is er aan ontsnapt, maar daar moet je natuurlijk tussen de dikkenekken laveren

Jaani_Dushman 1 maart 2008 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3281213)
Althans volgens de lezers van de Volkskrant:

Lezers hebben de Belgische stad Charleroi verkozen tot lelijkste plek ter wereld. Binnen Nederland mag Almere zich winnaar noemen. In totaal brachten 2900 mensen hun stem uit op volkskrantreizen.nl. Samen verdeelden zij ruim 17 duizend punten over tien genomineerde plekken.

Charleroi kreeg bijna eenderde van de punten. Luik, eveneens in België, belandde op een tweede plaats - ondanks een oproep van de Belgische Radio 1 voor het Noord-Russische Nikel te kiezen. Die stad werd derde, gevolgd door de collega-mijnsteden Katowice (Polen) en Copsa Mica (Roemenië). In Nederland ging zowel Almere als Nieuwegein van begin af aan op kop; uiteindelijk kreeg Almere 4212 punten en Nieuwegein 4118 - een nipt verschil. Den Helder werd derde, Heerlen vierde en Eindhoven vijfde.

Een schande!! :evil:
Hoe durven ze Charleroi te vernederen! Alhoewel ik liever in de Borinage rondhang, vind ik Charleroi ook zeer karaktervol.

Ik vind het wel bijzonder vreemd dat Volkskrant CHarleroi uitroep tot lelijkste stad, maar de foto onderaan je bericht toont aan hoe mooi Charleroi ook wel kan zijn.

Duupje 1 maart 2008 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3282732)
Hoe durven ze Charleroi te vernederen! Alhoewel ik liever in de Borinage rondhang, vind ik Charleroi ook zeer karaktervol.

Ik vind het wel bijzonder vreemd dat Volkskrant CHarleroi uitroep tot lelijkste stad, maar de foto onderaan je bericht toont aan hoe mooi Charleroi ook wel kan zijn.

I don't think so. :mrgreen:

Essevee_VL 1 maart 2008 21:16

Kan er iemand mij vertellen wat er wel boeiend is aan de volgende steden Karolingen, Nickel, Kattowitz en Kleinkopisch?

Burkide 1 maart 2008 21:36

Citaat:

²

Derk de Tweede 1 maart 2008 22:51

Citaat:

O.K.
Hier dan een prachtige foto van het stadspark....8-)

Stardust 2 maart 2008 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door berre (Bericht 3281224)
charleroi is ook een echt gore stad.

²

Jazeker 2 maart 2008 11:31

Citaat:

8O

Burkide 2 maart 2008 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3283250)
8O

Komaan. Je kunt toch niet werkelijk menen dat die eerste twee foto's die hier van Charleroi getoond werden lelijk zijn?

Jazeker 2 maart 2008 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3283252)
Komaan. Je kunt toch niet werkelijk menen dat die eerste twee foto's die hier van Charleroi getoond werden lelijk zijn?

8O

Derk de Tweede 2 maart 2008 11:51

Waarom is IJmuiden niet genomineerd ?
Op de plek waar de foto is genomen is een strandje met een afschuwelijke fritekot.
Zelfs de patat smaakt daar naar ruwijzer en cokes.

Burkide 2 maart 2008 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3283295)
Waarom is IJmuiden niet genomineerd ?
Op de plek waar de foto is genomen is een strandje met een afschuwelijke fritekot.
Zelfs de patat smaakt daar naar ruwijzer en cokes.

Zie dat vind ik al een pak lelijker. Volstrekt grauw, geen enkele "industrieel-romantische" uitstraling.

Derk de Tweede 2 maart 2008 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3283299)
Zie dat vind ik al een pak lelijker. Volstrekt grauw, geen enkele "industrieel-romantische" uitstraling.

In 1969 was het er veel romantischer...8-)

Jazeker 2 maart 2008 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3283299)

In mijn ogen bestaat er amper iets als "industrieel-romantisch". :|

Derk de Tweede 2 maart 2008 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3283382)

De Van Nelle fabrieken zijn gelukkig behouden gebleven.

Den Ardennees 2 maart 2008 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3283382)

tut tut, zie mijn hoger geposte foto, of dit:

Jaani_Dushman 3 maart 2008 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3283561)
De Van Nelle fabrieken zijn gelukkig behouden gebleven.

Heb ik al bezocht! :cheer:

(enkel van buiten toch...)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be