circe |
18 maart 2008 18:58 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
(Bericht 3308701)
Als man is het niet mijn taak om mij te bemoeien met de internationale vrouwendag.
Als de vrouwendag wordt gekaapt door moslimvrouwen, waar waren dan al die vrijgevochten niet-moslim vrouwen om een beetje weerwerk te bieden? Zijn niet-moslim vrouwen onbeholpen, onmondig of gewoon apathisch? Zitten ze te wachten tot de mannen de kastanjes uit het vuur halen? Moet ik concluderen dat enkel moslim-vrouwen geïnteresseerd zijn om actief aan politiek te doen? Circe en Online waar zaten jullie op de internationale vrouwendag? Achter je peeceetje?
Als de internationale vrouwendag wordt gekaapt door moslim-vrouwen, dan is de enige aanwijsbare reden dat de rest van de vrouwen gewoon niet bijster geïnteresseerd waren.
Ondanks alle clichés over moslima's, krijg ik wel eens de indruk dat de moslim-vrouwen de ware feministen van deze tijd zijn.
|
het is eraan te zien dat U daar dus netjes intrapt.
De meeste échte feministen, zij die de strijd mee gestreden hebben, kotsen van zulke standpunten. Vandaar dat ze massaal afhaken als "vrouwendag" ineens over "ik wil mijn kopvod opzetten omdat ik anders verkracht word" gemekker.
Het is zéker zo dat de kopvodhysterie zeer grote schade toebrengt aan het echte feminisme. Door de klok vijftig jaar terug te draaien (Meryem Almaci: ook dikke vlaamse vrouwen willen niet dat mannen naar hun lichaam kijken in het zwembad....) is héél de feministische strijd voor niks geweest.
Dat ze dan zelf hun eigen problemen oplossen en hun zelfgebakken koekjes onder mekaar verdelen.
Mij ga je daar dus alvast nooit meer zien.
Ooit had ik mede-lijden met die vrouwen die zich moesten inpakken om de deur uit te mogen omdat ze nu eenmaal in een totaal oversexte religieuze omgeving zitten die de vrouw reduceert tot lopende baarmoeder die te koop staat, wat dan nadien "huwelijk" wordt genoemd.
Nu denk ik gewoon dat SM ook een vorm van sexueel genot is voor sommigen. Ze doen maar!
Maar geen nood, mensen zoals borstenvergroter Jeff Hoeybreghs blijkt zich ook al te verdiepen in de gesluierde baar-moeders uit Turkije. Volgens Jeff zijn de holbewoonsters in Anatolie die twaalf kinderen baren, in feite veel gelukkiger dan de vlaamse vrouw die uit werken gaat en haar eigen vrijheid verkiest.
Citaat:
Jeff Hoeyberghs: islamwereld heeft meer troeven dan het westen
Welke vrouw denkt u dat het meest gelukkig is? Een vrouw in Turkije die met zo'n doek naar buiten komt, zes kinderen heeft en een man die zorgt dat er brood op de plank komt én die zich gesteund weet in een groot sociaal verband doordat ze allerlei dingen met andere vrouwen samen doet? Of een vrouw in België die altijd haar eisprong achterna heeft gelopen, nooit zwanger is geraakt, die nu moet werken voor 1200 euro, in een kruipkot van een flatje woont, een derdehands krot van een auto heeft en blij is dat ze aan het einde van de maand 50 euro over heeft waarmee ze naar de film kan gaan? (...)
Kijk, ik ben tegen alle grootschaligheid. Dat wordt namelijk in combinatie met onze civilisatie uiteindelijk onze ondergang. Maar welke grootschalige systemen zullen het het beste uithouden? De systemen die het dichtst bij het biogram blijven. (...) Als het over het succes van grootschalige systemen gaat, geef ik de moslims de komende honderd jaar een veel grotere kans dan wij. (...)
Plastisch chirurg Jeff Hoeyberghs, geïnterviewd door Joanie de Rijke in P-Magazine, 11 maart 2008
|
zie de commentaar op: http://lvb.net/item/6104
|