Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Brussel géén onveilige stad! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103691)

giserke 31 maart 2008 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3334869)
"Lanciers" ken ik niet. Waar zou dat moeten zijn?

sorry, moet tramhalte Lanciers zijn. daar waar tram 23 passeert (aan station).
Maar Metro halte Delta is niet veel beter.

vlijmscherp 31 maart 2008 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 3334889)
Maar er is toch niemand hier die zegt dat Brussel "veilig" is?
Er staat gewoon "volgens de cijfers "minder onveilig" dan de mensen denken."

Allez, zo lees ik dat artikel toch...

zo lees ik het artikel ook, maar de titel in de krant en van dit topic luiden duidelijk: "Brussel geen onveilige stad". een dubbele negatie maakt positief, dus Brussel is een veilige stad volgens de krant en de topicopener.

filosoof 31 maart 2008 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 3334819)
In het jaar des heeren 2008 zegt men alles. Vooral hoe je je veilig moet voelen.

Niemand zegt me dat, integendeel, ik lees alle dagen dat ik me onveilig zou moeten voelen.

filosoof 31 maart 2008 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3334893)
zo lees ik het artikel ook, maar de titel in de krant en van dit topic luiden duidelijk: "Brussel geen onveilige stad". een dubbele negatie maakt positief, dus Brussel is een veilige stad volgens de krant en de topicopener.

Absolute veiligheid heb je zelfs niet in eigen bed (daar sterven de meeste mensen!:roll:)

Maes_P 31 maart 2008 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3334893)

Ja ok, nu snap ik je...

vlijmscherp 31 maart 2008 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3334905)
Absolute veiligheid heb je zelfs niet in eigen bed (daar sterven de meeste mensen!:roll:)

en uiteraard kan je alles wegrelativeren.

giserke 31 maart 2008 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3334901)
Niemand zegt me dat, integendeel, ik lees alle dagen dat ik me onveilig zou moeten voelen.

neen zeker, ik zie Robert Stevaert het nog zeggen. "Het is veillig, dat voel je toch?"

Wimpeus 31 maart 2008 14:23

Het enige dat ik, mens van slechte wil, in dit artikel lees is:
Ten eerste dat er in Brussel minder gevallen van moord werden vastgesteld dan in andere hoofdsteden. Nu lijkt het mij niet zo verwonderlijk te zijn dat in een klein stadje als Brussel, net iets minder gemoord wordt dan in een stad als Londen of Parijs.
Ten tweede hangt het onveiligheidsgevoel toch van meer zaken af dan het aantal moorden alleen (het artikel lijkt niet echt in te gaan op andere misdrijven tenzij om toe te geven dat deze wel zijn gestegen).
Tenslotte zou het artikel beter spreken over 'misdrijven vastgesteld' dan over 'misdrijven gebeurd'.

De uithaal naar het VB door de eerste poster is trouwens vrij ridicuul. 85 % van de Brusselaars is Franstalig en deze zijn dus absoluut niet op de hoogte van wat het VB allemaal voor onzin uitkraamt dus het VB kan zeker niet alleen de oorzaak zijn van het feit dat een groot deel van de Brusselaars zich onveilig voelt.
Trouwens, de moord op Joe Van Holsbeeck wordt aangehaald als een belangrijke oorzaak van het feit dat veel Brusselaars zich onveilig voelen. Me dunkt heeft dit echter veel meer te maken met de omstandige verslagvoering van deze feiten in allerlei media dan door enige haatcampagne van het VB. Misschien moet u ooit eens overwegen om enigszins te aanvaarden dat mensen geen domme kuddedieren zijn die slaafs volgen wat een bepaalde partij hen van gevoelens opdringt doch dat deze mensen integendeel op basis van vastgestelde nieuwsfeiten zelf, een al dan niet terecht, onveiligheidsgevoel kweken.

giserke 31 maart 2008 14:48

Veiligheidsgevoel is een relatief begrip.
Het is dan ook debiel dit als algemene noemer te gaan stellen voor Brussel.

Als je in de omgeving van de grote Markt loopt, of de Louiza of de kleine zavel, centrum van de marollen heb ik wel een veilig gevoel. Echter kan dit niet worden gesteld in de buitenwijken. Als de politie zelfs zijn kat stuurt in bepaalde wijken s'nacht's moet je die mensen daar niet gaan wijsmaken dat het daar veilig is en dat die mensen zich veilig moeten voelen.
Ik daag iedereen hier uit daar eens een gezellige avondwandeling te maken.
We zullen eens zien hoe veilig je zult voelen.

Het is zeer gemakkelijk gezegd vanuit de boerenbuiten of de chiquere wijken dat het veilig is.

vlijmscherp 31 maart 2008 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 3334984)
Veiligheidsgevoel is een relatief begrip.
Het is dan ook debiel dit als algemene noemer te gaan stellen voor Brussel.

Als je in de omgeving van de grote Markt loopt, of de Louiza of de kleine zavel, centrum van de marollen heb ik wel een veilig gevoel. Echter kan dit niet worden gesteld in de buitenwijken. Als de politie zelfs zijn kat stuurt in bepaalde wijken s'nacht's moet je die mensen daar niet gaan wijsmaken dat het daar veilig is en dat die mensen zich veilig moeten voelen.

dat blijkt dus niet waar te zijn.

Online 31 maart 2008 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3334912)
en uiteraard kan je alles wegrelativeren.

Dat is natuurlijk de bedoeling van Filosoof.
Hij moet zijn boodschap maar gaan verkopen bij de vervoersmaatschappijen (TEC en consoorten). Die beelden zich immers vliegende stenen en andere rare fenomenen in die hun personeel overkomt.

giserke 31 maart 2008 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 3335039)
Hij moet zijn boodschap maar gaan verkopen bij de vervoersmaatschappijen (TEC en consoorten). Die beelden zich immers vliegende stenen en andere rare fenomenen in die hun personeel overkomt.

tja, na een paar keren een betonblok tegen uw kop te hebben gekregen, kan dat wel zijn dat je begint dingen te zien die er niet zijn. :lol:

Maes_P 31 maart 2008 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 3335039)

Wat ik uit deze post leer;
zelfs indien cijfers en studies worden gebruikt om bepaalde vooroordelen/misverstanden de wereld uit te helpen, wordt nog de waarheid geweld aangedaan om het eigen grote gelijk veilig te stellen.

Wat is dan nog eigenlijk het nut van studies, cijfers, feiten?

giserke 31 maart 2008 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 3335071)
Wat ik uit deze post leer;
zelfs indien cijfers en studies worden gebruikt om bepaalde vooroordelen/misverstanden de wereld uit te helpen, wordt nog de waarheid geweld aangedaan om het eigen grote gelijk veilig te stellen.

Wat is dan nog eigenlijk het nut van studies, cijfers, feiten?

Zo van die cijfers als "1/3 minder moorden, maar overvallen en verkrachtingen met de helft toegenomen" en dan die moorden gebruiken als referentie?

Maes_P 31 maart 2008 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 3335076)
Zo van die cijfers als "1/3 minder moorden, maar overvallen en verkrachtingen met de helft toegenomen" en dan die moorden gebruiken als referentie?

Moesten die cijfers bestaan wel ja;
Geef eens je bron voor die aangehaalde cijfers dat er 1/3 minder moorden zijn en 1/2 meer overvallen en 1/2 meer verkrachtingen.

proxy2222 31 maart 2008 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 3335082)
Moesten die cijfers bestaan wel ja;
Geef eens je bron voor die aangehaalde cijfers dat er 1/3 minder moorden zijn en 1/2 meer overvallen en 1/2 meer verkrachtingen.

Die cijfers bestaan wel degelijk hoor:

http://www.polfed-fedpol.be/crim/cri...at_2006_nl.php

Cijfers van 2000 - 2005 vind je hier:

http://www.statbel.fgov.be/figures/d352_nl.asp

Bhairav 31 maart 2008 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 3334914)
neen zeker, ik zie Robert Stevaert het nog zeggen. "Het is veillig, dat voel je toch?"

Dat is niet alle dagen zo.

maddox 31 maart 2008 16:20

Ik kan me voorstellen dat voor Eurocraten, moslims en dhimmi's Brussel een vrij veilige stad is.
Er zijn nog geen bommen ontploft nietwaar. Geen Londen of Madrid he.

Everytime 31 maart 2008 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3334869)
"Lanciers" ken ik niet. Waar zou dat moeten zijn?

Dichtbij de Casernen in Etterbeek.

Everytime 31 maart 2008 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 3334892)
sorry, moet tramhalte Lanciers zijn. daar waar tram 23 passeert (aan station).
Maar Metro halte Delta is niet veel beter.

Wat is er verkeerd met metrohalte Delta?:?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be