![]() |
Citaat:
Maar Metro halte Delta is niet veel beter. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het enige dat ik, mens van slechte wil, in dit artikel lees is:
Ten eerste dat er in Brussel minder gevallen van moord werden vastgesteld dan in andere hoofdsteden. Nu lijkt het mij niet zo verwonderlijk te zijn dat in een klein stadje als Brussel, net iets minder gemoord wordt dan in een stad als Londen of Parijs. Ten tweede hangt het onveiligheidsgevoel toch van meer zaken af dan het aantal moorden alleen (het artikel lijkt niet echt in te gaan op andere misdrijven tenzij om toe te geven dat deze wel zijn gestegen). Tenslotte zou het artikel beter spreken over 'misdrijven vastgesteld' dan over 'misdrijven gebeurd'. De uithaal naar het VB door de eerste poster is trouwens vrij ridicuul. 85 % van de Brusselaars is Franstalig en deze zijn dus absoluut niet op de hoogte van wat het VB allemaal voor onzin uitkraamt dus het VB kan zeker niet alleen de oorzaak zijn van het feit dat een groot deel van de Brusselaars zich onveilig voelt. Trouwens, de moord op Joe Van Holsbeeck wordt aangehaald als een belangrijke oorzaak van het feit dat veel Brusselaars zich onveilig voelen. Me dunkt heeft dit echter veel meer te maken met de omstandige verslagvoering van deze feiten in allerlei media dan door enige haatcampagne van het VB. Misschien moet u ooit eens overwegen om enigszins te aanvaarden dat mensen geen domme kuddedieren zijn die slaafs volgen wat een bepaalde partij hen van gevoelens opdringt doch dat deze mensen integendeel op basis van vastgestelde nieuwsfeiten zelf, een al dan niet terecht, onveiligheidsgevoel kweken. |
Veiligheidsgevoel is een relatief begrip.
Het is dan ook debiel dit als algemene noemer te gaan stellen voor Brussel. Als je in de omgeving van de grote Markt loopt, of de Louiza of de kleine zavel, centrum van de marollen heb ik wel een veilig gevoel. Echter kan dit niet worden gesteld in de buitenwijken. Als de politie zelfs zijn kat stuurt in bepaalde wijken s'nacht's moet je die mensen daar niet gaan wijsmaken dat het daar veilig is en dat die mensen zich veilig moeten voelen. Ik daag iedereen hier uit daar eens een gezellige avondwandeling te maken. We zullen eens zien hoe veilig je zult voelen. Het is zeer gemakkelijk gezegd vanuit de boerenbuiten of de chiquere wijken dat het veilig is. |
Citaat:
|
Citaat:
Hij moet zijn boodschap maar gaan verkopen bij de vervoersmaatschappijen (TEC en consoorten). Die beelden zich immers vliegende stenen en andere rare fenomenen in die hun personeel overkomt. |
Citaat:
|
Citaat:
zelfs indien cijfers en studies worden gebruikt om bepaalde vooroordelen/misverstanden de wereld uit te helpen, wordt nog de waarheid geweld aangedaan om het eigen grote gelijk veilig te stellen. Wat is dan nog eigenlijk het nut van studies, cijfers, feiten? |
Citaat:
|
Citaat:
Geef eens je bron voor die aangehaalde cijfers dat er 1/3 minder moorden zijn en 1/2 meer overvallen en 1/2 meer verkrachtingen. |
Citaat:
http://www.polfed-fedpol.be/crim/cri...at_2006_nl.php Cijfers van 2000 - 2005 vind je hier: http://www.statbel.fgov.be/figures/d352_nl.asp |
Citaat:
|
Ik kan me voorstellen dat voor Eurocraten, moslims en dhimmi's Brussel een vrij veilige stad is.
Er zijn nog geen bommen ontploft nietwaar. Geen Londen of Madrid he. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be