Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Chiro en Vredeseilanden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105764)

Patriot! 14 mei 2008 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 3422817)
Uw boterham verdienen op de miserie van iemand anders vind ik niet echt ethisch....liefdadigheid hoort gratis te zijn, genoeg vrijwilligers die er zich dagelijks gratis en belangloos voor inzetten. De "leiding" van dergelijke organisaties wassen echter liever eerst hun handen in wat ze ontvangen.

Hoe kan iemand zich elke dag gratis voor iets inzetten, tenzij hij miljonair is? :roll: Die mensen moeten ook hun gezin onderhouden, en als ze al elke dag gratis aan het werken zijn voor die organisatie, wanneer gaan ze dan hun geld verdienen? :roll:

Pieke 14 mei 2008 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 3422867)
Hoe kan iemand zich elke dag gratis voor iets inzetten, tenzij hij miljonair is? :roll: Die mensen moeten ook hun gezin onderhouden, en als ze al elke dag gratis aan het werken zijn voor die organisatie, wanneer gaan ze dan hun geld verdienen? :roll:

nvrmind

Pieke 14 mei 2008 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 3422341)
Nee. De kindertjes kind laten dus.

Volgens mij is dat een beetje plaatsvervangend geweten sussen ofzo.
Laat je bengels vanalles doen voor het goede doel (goede doelen die overigens nodig zijn omdat volwassenen de misstanden gecreeerd hebben) en dan kan je zelf in de zetel blijven hangen.

Echte ouders met een beetje verantwoordelijkheidszin zouden zelf de straat op moeten om Fairtrade producten te verkopen en zo het kamp van hun kinders op een verantwoorde manier te sponsoren.

Maar nee, een internet-poll is veel handiger natuurlijk. Is dat de bengels verantwoordelijkszin aankweken? Vijfhonderd (voor het merendeel) wildvreemden laten stemmen?

²
:cheer: BigF for prez :cheer:

lantjes 14 mei 2008 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 3422867)

Van u weet ik het niet maar ik ken nogal wat mensen die zich dagelijks een paar uur ten gunste van een of ander initiatief inzetten, zonder daarvoor enige vergoeding te ontvangen, integendeel. Naast hun vrijwiligerswerk hebben de meesten een voltijdse job......van dewelke ze nog een stukje wedde aan het vrijwilligerswerk spenderen....DAT zijn pas "vrijwilligers" en liefdadigheidsmedewerkers.

Patriot! 14 mei 2008 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 3422891)
Van u weet ik het niet maar ik ken nogal wat mensen die zich dagelijks een paar uur ten gunste van een of ander initiatief inzetten, zonder daarvoor enige vergoeding te ontvangen, integendeel. Naast hun vrijwiligerswerk hebben de meesten een voltijdse job......van dewelke ze nog een stukje wedde aan het vrijwilligerswerk spenderen....DAT zijn pas "vrijwilligers" en liefdadigheidsmedewerkers.

De directeur van een nationale organisatie kan wel niet alles regelen op een uurtje per dag, denk ik zo. :roll:

lantjes 14 mei 2008 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 3422896)
De directeur van een nationale organisatie kan wel niet alles regelen op een uurtje per dag, denk ik zo. :roll:

Wie weet krijgt hij zijn wedde liever dan zich te laten bijstaan door een schare vrijwilligers....als hij zijn "werk" niet zou aankunnen. Dit heeft, bij bezoldigde medewerkers, met liefdadigheid NIETS te maken.
Jaren geleden haaft 11.11.11 eens 120miljoen bfr opgehaald, 80 miljoen waren "werkingskosten"....8O Maar ondertussen is het geweten van de milde schenkers alweer een tijdje gesust.

Wester 14 mei 2008 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3422420)
In de chiro zit je te zuipen, en niks anders, geef maar toe :-P

We hebben het over fairtrade, maar uw vooroordeel is anders ook wel niet echt fair. Smiley!

Dronkoers 14 mei 2008 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wester (Bericht 3423273)
We hebben het over fairtrade, maar uw vooroordeel is anders ook wel niet echt fair. Smiley!

Geeft niet, de wereld is niet fair!!

Can't beat them, join them! :mrgreen:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be