![]() |
Citaat:
en lees aub eens de grondwet, je kent er gewoon niets van. |
Citaat:
|
Citaat:
Als jij het dan wel zo goed weet: geef me dan even het grondwet artikel aan waarin staat dat je in de communicatie met de overheid, de taal van het gewest MOET gebruiken? |
Art. 4
België omvat vier taalgebieden : het Nederlandse taalgebied, het Franse taalgebied, het tweetalige gebied Brussel-Hoofdstad en het Duitse taalgebied. Elke gemeente van het Rijk maakt deel uit van een van deze taalgebieden. De grenzen van de vier taalgebieden kunnen niet worden gewijzigd of gecorrigeerd dan bij een wet, aangenomen met de meerderheid van de stemmen in elke taalgroep van elke Kamer, op voorwaarde dat de meerderheid van de leden van elke taalgroep aanwezig is en voor zover het totaal van de ja-stemmen in beide taalgroepen twee derden van de uitgebrachte stemmen bereikt. |
en kan men in Wallonië ver geraken met het Nederlands in communicatie met de overheid??
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
een beetje begrijpend lezen mag hoor. noem jij nu eens een land waar je mag communiceren met de overheid in gelijk welke taal? |
Citaat:
Geen sprake van taalracisme in die landen, lijkt me? En begrijpend lezen is interpreterend lezen: De vlaamsdolle politici interpreteren via omzendbrieven. Kwestie dat je het enkel naar hun normen KAN interpreteren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
je moet trouwens in het tweetalig Brussel eens proberen om bij een lokket van de overheid af te komen met je Nederlands.... |
Citaat:
|
Citaat:
Wie weet, is er nog hoop! |
Citaat:
Het gebruik van de landstalen maakt daar gewoon onderdeel van. Wat is 'het zijspoor' waar ik U wil op brengen, volgens U? |
Citaat:
Moest het trouwens zo zijn, waarom regent het dagelijks dan geen klachten, met de taalwet in de hand?? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be