Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Een vuilbakje meer of minder? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105930)

duveltje382 16 mei 2008 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3427156)
Gratis buiten dan wat het kost.

Sorry niet voor allochtonen HAMC:?

Johan217 16 mei 2008 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3427154)
We are motorhead, and we play rock and roll!

Ha ge weet het ;-)

HAMC 16 mei 2008 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3427159)
Sorry niet voor allochtonen HAMC:?

Ik volg even niet.

duveltje382 16 mei 2008 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3427169)
Ik volg even niet.

Sluikstorten,allochtonen,betalen 8O

Rudy 16 mei 2008 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3427054)
Koop maar eens een blikje Cola Firestone ,je MOET dat ding dumpen ;-)

Koop een flesje. Dan krijg je nog geld voor het leeggoed ...

duveltje382 16 mei 2008 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3427315)
Koop een flesje. Dan krijg je nog geld voor het leeggoed ...

Wouw wat een zinvol antwoord,zien hoeveel mensen dit gaan doen zeg ....

Chipie 16 mei 2008 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3427032)
Waarom zou men in Antwerpen niet sluikstorten,er zijn bijna geen vuilbakken op straat,eigen schuld dikke bult
Maar mensen zo is het toch hé ......

U wilt uw lief toch niet gratis dumpen? :oops::oops: ;-)

Karma 16 mei 2008 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 3427062)
Meer nog, de weinige vuilbakken die er staan worden vaak volgepropt met huishoudelijk afval. Daardoor is er geen plaats meer voor de rest, vandaar meer zwerfvuil (papiertjes, blikjes etc). En dan zwijg ik nog over sigarettenpeuken. In sommige landen heb je een mini-asbak ingebouwd in de vuilbakken langs de openbare weg.

In een grijs verleden hadden we nog spuugbakken. Als ik onze trottoirs bekijk zou men die misschien ook weer kunnen invoeren.

Oplossing ... het afhalen van huishoudelijk afval misschien terug betaalbaar maken (maar da's natuurlijk tegen de liberale gedachte)

Bruno 16 mei 2008 22:38

Extra vuilbakken zouden ook volgens mij geen overbodige luxe zijn. Zo van die grafitti-bestendige zelfdovende exemplaren met een kleine vulmond om het dumpen van huishoudelijk afval te voorkomen...want tegenwoordig is zelfs een vuilbak niet meer veilig op straat!

Er is echter ook nog zoiets als algemene beleefdheid!
Persoonlijk ben ik gestopt met roken, dus geen peuken meer.
Als ik al eens een snoepje verorber op straat stop ik dat papiertje gewoon in mijn zak. Blikjes : wanneer ik ze koop drink ik ze leeg in de winkel zelf en vraag ik aan de uitbater om het weg te gooien. Ik had al een zakske op zak voor de hondepoep alvorens het verplicht was. In mijn ogen is 'zwerfvuil' gewoon een ander woord voor gebrek aan respect en bij uitbreiding

Huisvuilophaling is nooit echt gratis geweest maak u geen illusies, hoe dan ook heeft de stad steeds haar werkingskosten verrekend aan haar inwoners! Waar ik me meer aan erger is het feit dat je als je naar het containerpark moet om je lading oude frituurolie of zo kwijt te raken je er haast een halve dag voor moet uittrekken , vooral op zaterdag...

duveltje382 16 mei 2008 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno (Bericht 3428212)
Extra vuilbakken zouden ook volgens mij geen overbodige luxe zijn. Zo van die grafitti-bestendige zelfdovende exemplaren met een kleine vulmond om het dumpen van huishoudelijk afval te voorkomen...want tegenwoordig is zelfs een vuilbak niet meer veilig op straat!

Er is echter ook nog zoiets als algemene beleefdheid!
Persoonlijk ben ik gestopt met roken, dus geen peuken meer.
Als ik al eens een snoepje verorber op straat stop ik dat papiertje gewoon in mijn zak. Blikjes : wanneer ik ze koop drink ik ze leeg in de winkel zelf en vraag ik aan de uitbater om het weg te gooien. Ik had al een zakske op zak voor de hondepoep alvorens het verplicht was. In mijn ogen is 'zwerfvuil' gewoon een ander woord voor gebrek aan respect en bij uitbreiding

Huisvuilophaling is nooit echt gratis geweest maak u geen illusies, hoe dan ook heeft de stad steeds haar werkingskosten verrekend aan haar inwoners! Waar ik me meer aan erger is het feit dat je als je naar het containerpark moet om je lading oude frituurolie of zo kwijt te raken je er haast een halve dag voor moet uittrekken , vooral op zaterdag...

²
akkoord

Rudy 16 mei 2008 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 3427994)
Oplossing ... het afhalen van huishoudelijk afval misschien terug betaalbaar maken (maar da's natuurlijk tegen de liberale gedachte)

De verwerking van afval kost nog steeds meer dan wat we voor de vuilniszak betalen. Het verschil wordt door de gemeenschap betaald.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be