Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Strips van Peter De Smet (hij rust in vrede) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=106109)

Dronkoers 20 mei 2008 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3437532)
Ik heb geen tijd om strips te lezen: het leidt je tot niets, het brengt niets op.....................:|

Dat is dus zoals naar Royalty kijken allez :-P

MaGNiFiCaT 20 mei 2008 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3437548)
Dat is dus zoals naar Royalty kijken allez :-P

Even stom, of zelfs nog stommer........................................... ....:|

Burkide 20 mei 2008 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3437510)
Ik heb nog iemand tegengekomen die als volwassene ook nog strips las.:-o Van die lelijke beesten en gigantische machinegeweren, robots, ruimtewezens. Echt gruwelijk. Hoe sommige mensen daar kunnen in op gaan, en zelfs bereid zijn daar veel voor te betalen (want het waren nog dure strips zoals hij zei), ik begrijp het niet.:?

Ok, maar ik denk niet dat die beschrijving opgaat voor Maus of de Cités Obscures voldoen aan die beschrijving ;-)

kiko 20 mei 2008 18:22

1 Bijlage(n)
Citaat:

Ik heb nog iemand tegengekomen die als volwassene ook nog strips las

Meen je dat nu echt ? Nu sla je echt een flater hoor.

Je beseft toch dat er een grote markt is voor de strips voor volwassenen ? En daar bedoel ik niet de erotische strips, maar tja, de volwassen strips.

Of denk je dat onderstaande grafische roman geschikt is voor kinderen of pubers ?

MaGNiFiCaT 20 mei 2008 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 3437547)
Begrijp je wel dat er mensen naar films met lelijke beesten en gigantische machinegeweren kijken? Of boeken lezen waar die dingen in voorkomen?
Zo ja; waarom kan dat dan in een strip niet?
Zo nee; ieder amuseert zich op zijn manier eh?

En dure strips? Ja, soms zijn ze wel duur. Ik betaal soms ook meer dan genoeg voor een strip maar dat is steeds in de wetenschap dat die dingen hun prijs ook behouden (zolang je ze in goede staat bewaart).

Ja, idd, als je het zelf de moeite waard vindt dan is het de moeite waard.

Jij zou ook enkele van mijn hobby's dom kunnen vinden.;-) Zolang we maar dingen hebben die ons kunnen bezighouden, of ze nu nuttig zijn of niet, maak je voor jezelf wel uit.;-)

BigF 20 mei 2008 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3437532)
Ik heb geen tijd om strips te lezen: het leidt je tot niets, het brengt niets op.....................:|

Daar ben ik absoluut niet mee akkoord.
Als strips je tot niets leiden, doen films, boeken, tijdschriften, e.d. dat ook niet.

Ik vind strips lezen ontspannend, het is fijn om een goed verhaal of een goede pointe te zien groeien, het is fijn om iemands tekentalent te bewonderen en mits je een beetje verstandig aankoopt kunnen strips best wel geld opbrengen ook.

Maar ik merk wel dat veel volwassenen iets 'raars' vinden aan andere volwassenen die strips lezen. Al kan ik dat niet begrijpen. Een volwassene die naar Lord of the Rings gaat kijken vindt iedereen normaal, een volwassene die strips leest is een rariteit...

En trouwens; geen tijd om strips te lezen maar wel om u hier in K&K te amuseren? Wat brengt dat dan wel op?
;-)

MaGNiFiCaT 20 mei 2008 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 3437561)
Meen je dat nu echt ? Nu sla je echt een flater hoor.

Je beseft toch dat er een grote markt is voor de strips voor volwassenen ? En daar bedoel ik niet de erotische strips, maar tja, de volwassen strips.

Of denk je dat onderstaande grafische roman geschikt is voor kinderen of pubers ?

Weet ik wel hoor dat daar een markt voor is. Maar ik prefereer nog altijd het leesboek, maar vééél meer in staat. Waar je de decors in je eigen fantasie opmaakt, die veel interessanter zijn.

Een strip gaat zo rap. Ik zou plegen te zeggen: 'een strip is voor luiaards.............:-);-)

BigF 20 mei 2008 18:28

Echte 'volwassenen-strips' lees ik overigens niet. Jeremiah is de enige reeks die ik verzamel en die misschien een beetje als volwassenen-strip kan doorgaan, maar verder hou ik meer van dingen als De Generaal, alles van Franquin, Lucky Luke, Nero,...

Ieder zijn meug eh?

Dronkoers 20 mei 2008 18:28

Ik vind strips maar niks, en leesboeken en films nog vele minder ;-)

Maar hey, ieder zijn hobby eh! ;-)

...voor er hier ene begint over het feit dat zuipen niks opbrengt enzo... ;-)

BigF 20 mei 2008 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3437568)
Weet ik wel hoor dat daar een markt voor is. Maar ik prefereer nog altijd het leesboek, maar vééél meer in staat. Waar je de decors in je eigen fantasie opmaakt, die veel interessanter zijn.

Dat heb ik ook lang gedacht, maar ik merk dat er mensen zijn (de goeie striptekenaars) die betere decors e.d. kunnen tekenen dan ik ze kan bedenken. Goei voorbeeld is Franquin, de dingen die hij tekent zou ik zelf nooit kunnen fantaseren. Je kan alle moeite van de wereld doen om een allesvernietigend instrument te bedenken maar je zal merken; de Flaterfoon is onovertroffen in zowel zijn eenvoud als in zijn monsterlijkheid.

Citaat:

Een strip gaat zo rap. Ik zou plegen te zeggen: 'een strip is voor luiaards.............:-);-)
Pak eens een -laat ons zeggen- Blake en Mortimer vast en lees die dan maar eens rap uit.
Je zal zien, dat vergt meer dan een uurtje.

kiko 20 mei 2008 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 3437573)
Echte 'volwassenen-strips' lees ik overigens niet. Jeremiah is de enige reeks die ik verzamel en die misschien een beetje als volwassenen-strip kan doorgaan, maar verder hou ik meer van dingen als De Generaal, alles van Franquin, Lucky Luke, Nero,...

Jeremiah vind ik een twijfelgeval qua doelgroep.
Citaat:

Ieder zijn meug eh?
Absoluut.

kiko 20 mei 2008 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3437568)

Tot zolang je niet zegt dat romans per definitie beter zijn dan strips, is het nog geen oorlog ;-)

BigF 20 mei 2008 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 3437590)
Jeremiah vind ik een twijfelgeval qua doelgroep.

Ja, kweetet.
Vandaar ook;
Citaat:

die misschien een beetje als volwassenen-strip kan doorgaan

koewachtenaar 20 mei 2008 18:42

Citaat:

Ik heb nog iemand tegengekomen die als volwassene ook nog strips las.:-o Van die lelijke beesten en gigantische machinegeweren, robots, ruimtewezens. Echt gruwelijk. Hoe sommige mensen daar kunnen in op gaan, en zelfs bereid zijn daar veel voor te betalen (want het waren nog dure strips zoals hij zei), ik begrijp het niet.:?

Ik geniet met volle tuigen van mijn collectie urbanussen anders?

koewachtenaar 20 mei 2008 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koewachtenaar (Bericht 3437621)
Ik geniet met volle teugen van mijn collectie urbanussen anders?

DaBlacky 20 mei 2008 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 3436998)
Te weinig alcohol in deze strips vrees ik.

Dan zouden we hem beter "de meesters van de gerst" aanraden...

BigF 20 mei 2008 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 3437653)
Dan zouden we hem beter "de meesters van de gerst" aanraden...

Heb jij die?
Over een dure reeks gesproken.
Laatst nog mee aan't bieden geweest voor de hele reeks maar afgehaakt bij 150 euro... Uiteindelijk ging de reeks van de hand voor ongeveer 300 euro dacht ik.
't Zijn maar 8 acht boeken eh? Maar praktisch onvindbaar.
En goed.

Weezer 20 mei 2008 19:07

:cheer: Joris PK :cheer:

BigF 20 mei 2008 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 3437715)
:cheer: Joris PK :cheer:

Hiese!!
Iemand die Joris PK kent! :cheer:

Er is nog hoop!!

Weezer 20 mei 2008 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 3437748)
Hiese!!
Iemand die Joris PK kent! :cheer:

Er is nog hoop!!

Ja joh, is wel lang geleden... heb er hier nog een liggen dat ze opgesloten zaten in de burcht van Xobl of zo.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be