![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Als Franse bevolkingsgroep hadden ze geen enkel belang om bij Nedeland aan te sluiten. |
Citaat:
Vlamingen hebben recht op hun eigen staat, we hebben Europa of het idee vh Europa der volkeren niet nodig als verrechtvaardiging ervoor. |
Citaat:
Wat moesten de Latino's met Nederland ,dat een raar taaltje sprak en ook nog een protestant was. |
Citaat:
Kan je uren over discussiëren. Trouwens , een welgemeende proficiat. Het mooiste dorp van Vlaanderen ligt in Limburg!8-) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik begrijp enigszins het standpunt van de Waalse bevolkingsgroep om zich van Nederland af te scheiden en aansluiting te zoeken bij Frankrijk. Maar ze hadden er de Vlamingen niet moeten bijsleuren. Hun initiële doel werd niet bereikt, maar hun Klein-Frankrijk, met een eigen Vlaamse kolonie hebben ze tot ver in de 20e eeuw kunnen handhaven. Gek dat er dan nog Vlamingen zijn die beweren dat Wallonië net als Vlaanderen 'slachtoffer' zou zijn vd Belgische Staat, een staat gesticht voor en door Frankofonia : http://www.baarlewerkgroep.org/wallonie.htm |
Citaat:
Een lezer van De Telegraaf drukt het kernachtig uit. Citaat:
|
Citaat:
|
Europa der staten >> Europa der regio's >> Europa der volkeren? Hmm... :?
|
Ik vind dat het zelfbeschikkingsrecht moet kunnen gelden voor mensen die een identiteit delen (stel maar onder de noemer 'volk').
Wat als Borgerhout dan de onafhankelijkheid uitroept? |
Citaat:
De Nederlanders tussen Schiermonikoog en Duinkerken wel te verstaan. Daarvan vormen Vlamingen een onderdeel, net zoals Brabanders, Gelderlanders, Hollanders en Limburgers allen Nederlander zijn. de Vlamingen vormen overigens wel een bijzonder deel van de Nederlanders door de gedwongen scheiding van ons volk. Dat maakt het wat lastig om Vlamingen en (noord)-Nederlanders op 1 grote hoop te gooien. Maar 1 volk is het. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Elke regio in Nederland zet zich op zijn manier af tegen de dominante regio, daar is niets raars aan. Vraag trouwens maar aan een Maastrichtenaar of hij Nederlander is of Belg. Hij zal zich even snel Duitser noemen als Belg. De naam ''reserve-Belg'' is een term die de Hollanders bedacht hebben om zich op hun beurt af te zetten tegen het economisch zwakkere zuiden. Nu is het dus zover dat Limburgers zichzelf ook zo noemen. ;-) |
Citaat:
De volkeren kunnen we dus stellen als: Vlamingen, Antwerpenaars, Kempenaars, Limburgers, Brabanders... |
Citaat:
Dat is Vlaanderen kleineren. En wie de Vlamingen kleineert, moet niet stom staan dat zijn ideeën geen ingang vinden bij hen. |
Citaat:
Met andere woorden: zonder ldd ja, met ldd nee. :mrgreen: |
voorstander, als de mensen in die gebieden dat zelf willen, natuurlijk.
voor een verdere democratisering van het zelfbeschikkingsrecht: naar een sociaal en solidair europa! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Als ik mijn eigen volk mag spelen, is da tvoor mij goed.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be