Brandaan |
6 juni 2008 15:09 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
(Bericht 3476940)
In de begeleidende brief staat duidelijk vermeld dat het een privéinitiatief betreft van Cedric Vloemans, dus los van Open VLD of jong VLD, of wat dan ook. Dat ik als persoon een eigen visie heb, is normaal, éénieder heeft recht op een mening, op een vrije mening, en heeft ook het recht om die mening te uiten.
De vragenlijst, samen met de begeleidende brief (te downloaden op www.vrijemening.be) werd verzonden naar het volledige federale parlement, alle deelparlementen, de regeringen, drukkingsgroepen, buitenparlementaire politieke groepen, etc.
|
Vanuit de brief:
"U kent allicht nog het principe van de Rondvraag.
- de rondvraag betreft een privéinitiatief van Cedric Vloemans, dé Homepage
- geen enkel antwoord zal ongepubliceerd blijven, tenzij op uitdrukkelijk verzoek
- u kan zeggen w�*t u wil, maar u hoeft niets te zeggen
- ik publiceer deze antwoorden op mijn website, www.cedricvloemans.be, met foto en
partij/organisatie van de respondent."
Het is toch overduidelijk dat u de vragen niet voor u persoonlijk stelde, maar dat uw enige doel was het te plaatsen op uw website. Niets mis mee, maar ik vind niet dat politici de morele plicht hebben om tijd te besteden aan het beantwoorden van een "bulkmail" die vanuit een duidelijk partijpoliekgekleurd (de vld-banners springen van uw website af) medium komen. Het valt te betreuren dat ze het niet doen, maar ik zie geen reden om ze dit persoonlijk aan te rekenen.
Als de vragen nu van een bezorgde burger kwamen voor eigen informatie, dan zou het wel echt beschamend en belachelijk zijn, maar u brief geeft duidelijk aan dat dit niet het geval is.
|