Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   vlaanderen is niet rijp voor autonomie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111921)

Pelgrim 15 september 2008 22:50

King heeft wel overschot van gelijk, het Vlaanderen dat door N-VA, tsjeven en liberalen wordt gefabriceerd is een Vlaanderen dat moet bestreden worden. Een regering die dorpen platgooit is niet mijn regering.

Metternich 15 september 2008 23:10

Uiteraard is een liberaal Vlaanderen niet het Vlaanderen dat integraal-nationalisten nastreven. Vlaanderen is in mijn ogen ook maar slechts een middel in de strijd tegen het egoïstisch separatisme van België. Het uiteindelijke doel moet de Sociale Republiek Nederland zijn. Als het realistisch haalbaar zou zijn, zou ik zelf streven naar een totale hereniging van Dietsland, Walen en Luxemburgers inclusief dus. Maar om een paar redenen wil ik dit niet:

* Wallonië zit momenteel nog in de Belgische wurggreep, hun politici moeten met de neus op de feiten worden geduwd en eindelijk werk maken van een Waals socio-economisch beleid dat niet langer afgestemd is op de wensen van de Franstalige burgerij in Brussel en Vlaanderen.
* Ik heb geen zin om de ene imperialistische entiteit te vernietigen (België) om dan vervolgens een soort "revanchisme" naar de Walen toe aan te moedigen. Elk volk zijn eigen lot in handen.
* We zullen al werk genoeg hebben met de hereniging van Vlaanderen en Nederland in de hoofden. Provincies zullen hertekend moeten worden en nieuwe wegen/treinsporen moeten aangelegd worden zodat een Vlaming en een Nederlander op slechts een zeer korte tijdspanne van elkaar wonnen.
* Het is met de Belgische geschiedenis gewoon onmogelijk om de hereniging geloofwaardig na te streven. Eerst moet België uit de geesten en harten van de Walen voor er begin kan worden gemaakt van een volledige Dietse hereniging.

Volgelingen van de Nieuwe Marsrichting kunnen het goed bedoelen, maar zijn naiëve misplaatste idealisten.

King of beggars and fleas 16 september 2008 01:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3691132)
toch wel raar dat praktisch alle geschorsten binnen de paar maand werk vinden.

bron ?

King of beggars and fleas 16 september 2008 02:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3691139)
Het argument "ik kan niet gaan werken, want ik heb geen geld om de bus te nemen" komt me bekend voor: het werd gebruikt door een drugverslaafde die hierdoor aan geld hoopte te komen om drugs te gaan kopen.

de redenering "ik heb eens een marokaan een fiets weten stelen" "dus elke marokaan met een fiets zal die wel gestolen hebben" komt mij anders ook heel bekend voor ergens ;-)

King of beggars and fleas 16 september 2008 02:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3691113)
Ik ben altijd bereid me in te zetten voor ten onrechte "leefloongeschorsten"

iedere schorsing van leefloon ( en dus van de mogelijkheid om te leven ) is onterecht !!!
Citaat:

- maar weigeren een minimale inspanning te doen om zelf je kostje te verdienen lijkt me eerder een geval van geestelijk onevenwicht.
en stel nu dat iemand idd zo geestelijk onevenwichtig is zoals jij het stigma weer al te graag cultureelfascistisch opkleeft

is dat dan een rechtvaardiging om de doodstraf uit te spreken via de marteldood van verhongering ?

pedofillie wordt door sommigen ook gezien als een geestelijke onevenwichtigheid

maar waarom hebben volgens jouw die pedofielen dan recht op eten en onderdak en de andere geestelijk onevenwichtigen ( die nooit een poot uitstaken naar kinderen ) niet ?

Renesse 16 september 2008 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3690903)
het enige dat vlaanderen tot hiertoe heeft gedaan met haar verworven autonomie is het massaal verhongeren van haar eigen vlaamse werklozen; waar de activering van het zoekgedrag naar werk van de vlaamse regering in een notendop op neer komt.

Ik ben in princiepe ook voorstander van een onafhankelijk en vrijgevochten en geemancipeerd vlaanderen - maar tegen dit fascistische vlaanderen waarbinnen minderheden worden verhongerd zeg ik radicaal nee.

Hier ben ik gestopt met lezen. Voor mij is dit Godwin in het eerste bericht.

King of beggars and fleas 16 september 2008 09:45

u bent lang niet de eerste en de enige vlaamse armoedenegationist ;-)

werklozen verhongeren is fascistisch - dus de vlaamse verantwoordelijke minister vandenbroucke is een fascist - en het vlaanderen waarin hij minister is en dat hem als dusdanig duldt is dat uiteraard eveneens

Don Quichote 16 september 2008 10:00

De bankschroef van de Vdab zal nog meer aangedraaid worden.

Dat is geen schot in het donker!

Dat is een weet.

King of beggars and fleas 16 september 2008 10:07

als we zo verder evolueren dan zal vlaanderen idd nog fascistischer worden

maar dankzij het vws zal vlaanderen nadien niet kunnen zeggen " wier habben es nicht gewust" ... wanneer sociologen binnen een tiental jaar ofzo vaststellen dat een bepaalde bevolkingsgroep in een bepaalde periode massaal is afgestorven

Metternich 16 september 2008 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3692883)
werklozen verhongeren is fascistisch

Zeg eens welk fascistisch regime dit als beleid had.

jOOSt 16 september 2008 11:45

Als Vlaanderen niet rijp is voor autonomie, dan mag de helft van de aardkloot zijn onafhankelijkheid opgeven, me dunkt.

Metternich 16 september 2008 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt (Bericht 3693245)
Als Vlaanderen niet rijp is voor autonomie, dan mag de helft van de aardkloot zijn onafhankelijkheid opgeven, me dunkt.

Dat Afrika zich dan maar ineens terug onder koloniaal bestuur stelt ;)

King of beggars and fleas 16 september 2008 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3693185)
Zeg eens welk fascistisch regime dit als beleid had.

het huidige vlaamse regime ;-)

Internaut 16 september 2008 12:55

Ik begrijp dat het frustrerend is geen werk te vinden maar als ik eerlijk mag zijn is er geen enkel land waar men zo mild is he. In Nederland bv schrappen ze je na 1 jaar.
Het is frustrerend dat bedrijven kortingen krijgen wanneer ze zogeheten kansarme groepen aannemen zoals vreemdelingen. RVA is federaal maar de VDAB is regionaal.
Hoe langer je niets doet, hoe moeilijker het ook wordt iets te vinden.

King of beggars and fleas 16 september 2008 13:12

rva is idd federaal en vdab regionaal

maar de activering van het zoekgedrag naar werk is regionaal en wordt niettemin door de rva uitgevoerd in opdracht van de vlaamse minister van werk en de waalse rva doet er niet aan mee (mogen niet vd waalse minister )

maw financieel is onze sz nog steeds niet geregionaliseerd en dus blijven de geldstromen richting wallonie gaan zoals het al lange tijd is

maar de deelstaten kiezen dus zelf op welke manier ze hun federaal budget regionaal aanwenden en wat zien we ?

de waalse doppers worden ongemoeid gelaten terwijl vlaanderen bespaard op de kap van haar eigen werklozen. maw dirupo lacht zich krom met die domme vlamingetjes die nu hun eigen werklozen uithongeren terwijl ze nog steeds betalen voor de waalse werklozen en daar dmv hun besparingen zelfs nog meer geld voor vrijmaken.

wat nederland betreft -bij mijn weten wordt daar niemand volledig zonder inkomen gezet ( wat gelijk staat aan moord in een maatschappij waar je zonder geld niet kan leven en waar er anderzijds onvoldoende werk is voor iedereen ) -moest jij over andere info beschikken dan hoor ik dat echter graag.

ps moest vlaanderen vooraleer over te gaan tot de activering van het zoekgedrag naar werk gezorgd hebben dat geschorste doppers de zekerheid hebben dat ze op leefloon kunnen terugvallen dan zouden wij het nu niet (kunnen ) beschuldigen van genocide.

Don Quichote 16 september 2008 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Internaut (Bericht 3693441)
Ik begrijp dat het frustrerend is geen werk te vinden maar als ik eerlijk mag zijn is er geen enkel land waar men zo mild is he. In Nederland bv schrappen ze je na 1 jaar.
Het is frustrerend dat bedrijven kortingen krijgen wanneer ze zogeheten kansarme groepen aannemen zoals vreemdelingen. RVA is federaal maar de VDAB is regionaal.
Hoe langer je niets doet, hoe moeilijker het ook wordt iets te vinden.

Wie zegt dat ze iets willen vinden?

Dopgeld willen ze.
En voor de rest met rust gelaten worden.

De Vlaamse regering heeft dat toch uiteindelijk ingezien.
En vermits de centen in de toekomst gaan tellen...
Zal Vdab EN Rva nog wat meer gas geven.

Ik zie er nog naar Wallonie trekken om hun carriere uit te bouwen.

King of beggars and fleas 16 september 2008 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 3693496)
Wie zegt dat ze iets willen vinden?

Dopgeld willen ze.
En voor de rest met rust gelaten worden.

dergelijke vooroordelen hebben de duitsers ook gedurende jaren tov een andere minderheid; nl de joden gecultiveerd .... met de holocaust tot gevolg

uw vooroordelen zijn het gevolg vd jarenlange haatcampagne van frank vandenbroucke ( de geubbels vd vlaamse werklozen ) enconsoorten.

Renesse 16 september 2008 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3692883)
u bent lang niet de eerste en de enige vlaamse armoedenegationist ;-)

werklozen verhongeren is fascistisch - dus de vlaamse verantwoordelijke minister vandenbroucke is een fascist - en het vlaanderen waarin hij minister is en dat hem als dusdanig duldt is dat uiteraard eveneens

Nu doet u het weer.

Dat is maar armzalig hoor.

Don Quichote 16 september 2008 13:33

dergelijke vooroordelen hebben de duitsers ook gedurende jaren tov een andere minderheid; nl de joden gecultiveerd .... met de holocaust tot gevolg
-------------------------------

Ga dat tegen de voltallige Vlaamse regering zeggen.
Waarvoor u gestemd heeft.

Ik ben alleen een waarnemer.
Waarop u schiet, meneer.

Niemand op dit forumpje is verantwoordelijk voor de werking van Vdab of Rva.

King of beggars and fleas 16 september 2008 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 3693542)
Nu doet u het weer.

Dat is maar armzalig hoor.

mijn mening maar snel een kwaliteit opkleven om te verbergen dat u ze niet kan ontkrachten dat is pas armzalig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be