![]() |
Citaat:
Het is u misschien onbekend maar meestal wordt er gesolliciteerd per brief of per email vanachter je computer. Indien u wordt uitgenodigd voor een interview dan kan U gerust en kopij van die uitnodiging overhandigen aan de kinderopvang. Zo moeilijk is dat toch niet? |
Citaat:
ze zegt niet dat ook cursusvolgenden of solicitanten voorrang gaan behouden. |
Citaat:
|
Citaat:
Nu terug wel, Verschaeve was misschien homo. |
Citaat:
|
Citaat:
zotteke een half jaar mag je toch rekenen als wachttijd hoor ! |
Het is toch compleet van de pot gerukt dat je belastingen betaalt voor kinderopvang, maar dat je daar dan niet eens gebruik van kan maken omdat iemand anders die je ook al betaalt niet op zijn kinderen wenst te passen terwijl die persoon daar wel de tijd voor heeft.
Dat gaat er bij mij niet in, maar zoals gewoonlijk worden de werkenden weer eens gegijzeld door het profitariaat dat hier zelfs nog het lef heeft om verongelijkt te komen doen. |
Citaat:
Het lijkt me weinig waarschijnlijk dat thuiszittende werklozen hun kinderen alle dagen naar de kinderopvang doen, denk je niet? Ik zou denken dat ze telkens een aantal plaatsen openhouden voor "tussendoortjes"? En voor sollicitaties heeft men gewoonlijk wel meer dan één dag ertussen. Dit is nu eenmaal het gevolg van de individualisering + de grote tewerkstelling. Ik denk dat men vroeger bij vb. ziekte of zo, gewoon beroep kon doen op ofwel thuisblijvende familie ofwel buurvrouwen. Die vrouwen waren toen allem�*�*l thuis hé. |
Citaat:
zo eventjes afkomen met een papiertje dat je moet solliciteren gaat dus niet gaan eh. en de meeste sollicitatiegesprekken staan geen half jaar op voorhand vast. Als je als werkloze een job vindt, weet je dat ook meestal geen half jaar op voorhand. |
Citaat:
Verder blijf je je vastpinnen op het feit dat je dan werkloos blijft en geen recht hebt op kinderopvang, wij zeggen ook dat dat niet kan en dat men voor mensen die zulks werk aannemen een uitzondering moet maken. Om een kind te maken moet je meestal met 2 zijn, als je gaat solliciteren kan de vader of de moeder op het kind passen, tenzij je uit zulk een marginaal millieu komt waar de vaders hun kinderen aan hun lot overlaten. Alleenstaande moeders in dat geval moeten voor mij niet gaan werken maar instaan voor de opvoeding van hun kind(eren) en zouden zelfs extra kindergeld mogen trekken anders is het leven voor hun niet te betalen, maar hun kinderen naar de opvang brengen om ik weet niet wat te doen is er voor mij althans niet bij. PS dit is nummer 500 feestje :cheer: |
Citaat:
ze houdt er geen rekening mee dat volgens het activeringsbeleid alle werkllozen geacht worden heel der dagen achter werk te zoekenen dus opvang nodig hebben als ze aan die plichten voldoen en ook niet met het feit dat sommige werklozen wel werken ondanks hun statuut of cursus volgen was het maar waar dat ze tegen het activeringsbeleid inging |
Citaat:
Alle vrouwen in de familie van mijn grootmoeder gingen uit werken. Dus de vrouwen waren niet allemaal thuis. Niet in de "onderste laag" van de bevolking, tenminste. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik dacht zelfs dat ze al zoiets hadden, maar dan voor opvang van zieke kinderen thuis. Was vroeger te verkrijgen via OCMW diensten dacht ik. Maar zo'n kinderopvangding moet echt wel kunnen denk ik. |
Citaat:
Citaat:
voorrang op basis van attesten ipv louter op basis van statuten dus |
Citaat:
En ik kan me ook voorstellen dat het voor sommigen die hun ontslag medische redenen hebben gekregen (en dus werkloos zijn), niet altijd eenvoudig is om fulltime voor kinderen te zorgen. En zelfs als je een thuisblijvende ouder bent kan het soms teveel worden, zeker als je bijv. een kind hebt met een handicap. Ouders zijn niet perfect, en soms kan je de zorg voor een kind niet aan. Mensen met psychische problemen zijn vaker werkloos, en net die mensen zijn extra kwetsbaar voor de stress die kinderen met zich mee kunnen brengen. Een ouder die in zo'n situatie oordeelt dat ze het kind of de kinderen beter even wegbrengt, is een slimme ouder, geen verwerpelijke ouder. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik vraag me af of het mogelijk is dat een kind van een werkloze die niets te doen heeft op basis van die quota voorrang kan krijgen op een kind van tweeverdieners voor permanente opvang. Als dat zo is, dan moet daar idd iets aan gedaan worden. Verder lijkt er mij vooral nood aan een circuit van crisiskinderopvang, naar dat van permanente opvang. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be