![]() |
Citaat:
maw nog maar eens een bewijs dat een woord van een tsjeef altijd een tsjevenwoord blijft en dus per definitie onbetrouwbaar en waardeloos. |
Citaat:
|
Citaat:
2. NVA zal wel winnen maar zo klein blijven dat ze onvoldoende kunnen wegen op het beleid en dat moet nog altijd de bedoeling zijn. 3. Dat denk ik eigenlijk niet. Laat nu de federale regering vallen en behoud het kartel en ik denk dat ze samen even sterk blijven. Het verlies zal voor VB en VLD richting LDD zijn. Een verschuiving binnen het kartel is wel te verwachten in dit geval. Irrealistische agenda of niet : als de vlaamse kiezer dat vraagt moet je daarvoor gaan. Kun je die niet waarmaken moet je eruit stappen. |
Citaat:
|
Mossels...
[quote=solidarnosc;3705297]Nja. Onmogelijk te voorspellen tegenwoordig. Alles is mogelijk komende verkiezingen. Nadeel van de VLD is dat ze net als SP.a een mossel vis houding hebben ten opzichte van het communautaire en (net als de SP.a een mossel hebben als voorzitter.)
Ook de CD-zonder V heeft een mossel als voorzitter. Ik zegde het al toen ze begon als voorzitter: dat is een wijf dat draait naar ALLE winden + een super-cumulard. In Terzake deze avond gaf ze een staaltje ten beste van "rond de (mossel)pot draaien dat geen enkel ander politiekertje haar vóórdeed. De CD& zinkt verder in het moeras. "Sta op en vecht" is nog nooit voor de oude CVP krokodillen van toepassing geweest. Het is hier door velen al gezegd: de tsjevenstreken halen de bovenhand. "In belgie is een "staatsman" een man waar je geen staat kunt op maken" B.De Wever. En hij kan het weten. :evil::evil::evil: |
Citaat:
Het zijn en blijven tsjeven. Nu goed dat is wat ik er van maak. Ik heb Vandenbroucke en Somers in ieder geval recent horen zeggen dat ze niet tegen een onderhandelde oplossing zijn. |
In het geheim het kartel verderzetten
Moest de CD&V en N-VA nu eens in het geheim hun kartel verderzetten. CD&V die probeert een staatshervorming te forceren met ruggespraak met de N-VA .
En de N-VA die in de oppositie zit maar de CD&V spaart met harde retoriek. Met de vaste afspraak om bvb tegen eind november eens te revalueren hoezeer de Franstaligen nu toegefelijk zijn in de onderhandelingen . Indien dan nog alles geblokkeerd is kan de CD&V alsnog de N-VA volgen en terug samen naar de verkiezingen trekken. En bezinningsperiode van een maand of twee en ondertussen geen bruggen opblazen. |
Citaat:
|
Citaat:
Een hervorming van de staat, akkoord. Maar niet ten koste van alles. De kiezer heeft een daadkrachtige regering gevraagd waarin de CD&V goed bestuurt op belangrijke vlakken, zoals vergrijzingsbeleid, welvaartsvastheid, justitie, enzovoort. Uit enquêtes blijkt duidelijk dat de CD&V kiezer nooit de Vlaamse eis als top-prioriteit zag. En dan is er uiteraard nog de hele linkse vleugel van de CD&V die met die Vlaamse eis zelfs totaal niks van doen had. De Vlaamse kiezer kiest al 15 maanden lang voor een staatshervorming als het kan, maar als dat niet kan, dan wel een regering die de échte problemen aanpakt, en die zijn van sociaal-economische, niet van communautaire aard. |
Citaat:
|
Citaat:
Goede poging maar geen sigaar. Stop toch eens met liegen altijd, kent u dan gewoon het begrip schaamte niet? |
Citaat:
|
Citaat:
Thyssen was zich in terzake vanavond in allerlei bochten aan het wentelen om tussen de vragen te laveren. En ik denk zelfs dat dat mens echt oprecht gelooft dat er een grote staatshervorming zal komen, dat haar franstalige collega's dat echt beloofd hebben. Komaan zeg, hoe naief kan iemand zijn. Dat is dan partijvoorzitter. |
Citaat:
Maar goed, voor een goed verdienend academicus kan ik begrijpen dat je niet wakker ligt van de problemen van zij die wel de eindjes aan mekaar moeten knopen op het einde van de maand. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
op 9 juni zal de CD&V net als de N-VA GEEN resultaat hebben in het beste geval zullen de Franstaligen een aantal Vlaamse toegevingen toestaan, die Leterme dan kan pogen te verkopen als Vlaamse verdiensten, maar zelfs dat is onzeker. mijn gok is dat CD&V hetzelfde resultaat heeft tegen juni 2009 ... en dat Yves Leterme zich ook dan weer zal vastklampen aan zijn stoel ... met alle gevolgen voor Peeters (Unizo) en het Vlaams niveau ... maar daar zal Yves (ACW) niet wakker van liggen, integendeel. Hij zal dan tot 2011 hebben om het tij te keren én hij heeft zijn rechtstreekse concurrent (Peeters) tegen dan in de vernieling gereden ... 2 vliegen in 1 klap |
Citaat:
|
Citaat:
Wat zouden de anderen de CD& nu een staatshervorming gunnen? VLD en SPa weten nu heel goed dat ze zonder staatshervorming een concurrent minder hebben : hun enige vraag is of ze samen (met groen) groot genoeg gaan zijn voor paars op vlaams niveau. Anderzijds kennen de franstaligen nu ook de uitermate zwakke positie van de CD& en gaan ze met Maingain op kop daar direct staan met hun grote eisen (beginnend met de benoeming van de burgemeesters wat veel vlamingen hun koude kleren niet zal raken, maar vervolgens uitbreiding faciliteiten etc). Dat is ook de enige manier voor de MR om hun verlies van de laatste maanden goed te maken : ofwel geen staatshervorming (net als Milquet standvastigheid tonen) ofwel een overwinning in de staatshervorming in de vorm van uitbreiding BXL. (Vraag is of PS en CDH dat graag gaan zien gebeuren want ze zijn nu zo goed als zeker van de macht) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be