Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waarom kopen als je ongestraft kunt stelen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=11289)

thePiano 31 maart 2004 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Vandaag, 31/03/04 door de drukste en langste winkelstraat van het land gewandeld. De Bredabaan in Merksem, Antwerpen.

De leegstand grijpt om zich heen.
Een van de publiekstrekkers afficheert: -50% wegens sluiting

Met de zaakvoerder gesproken.
Meneer, er wordt meer gestolen dan verkocht. Dagelijks betrappen we 5 en meer diefjes. Kinderen van allochtone origine. Ze opereren in groepjes en als er eentje betrapt wordt dan getuigen de anderen onmiddellijk dat hij het al op zak had toen hij binnen kwam. De politie weigert zelfs maar te komen. Dit is niet houdbaar.

Na de Kapelstraat in Hoboken, de as Statiestraat-Drie Koningenstraat in Berchem, de Offerandestraat, de Gemeentestraat, de Carnotstraat in het centrum, gaat nu ook de belangrijkste winkelstraat van dit land voor de bijl.

Ja, maar nu kunnen de gemeentes zelf boetes opleggen, hoor ik je zeggen.
Bullshit! Daarvoor is een betrapping op heterdaad nodig en zoals die diefjes tewerk gaan is dit eerder een uitzondering. Bewijs maar eens dat ze het niet gisteren gekocht hebben als ze drie, vier getuigen hebben.

Zoals alles van paars-groen is ook dit een aanfluiting van het gezond verstand en de elementaire rechtsregels. De politie is, zoals in de boeteaffaire, aanklager én rechter, maar hier ook nog eens zonder mogelijkheid tot beroep.
Deze regering zit vol juristen. Maar als een prof. grondwetelijk recht, Vande Lanotte, tot 3 keer toe teruggefloten wordt door het Arbitragehof wegens ongrondwettelijke bepalingen, jazelfs, bepalingen die indruisen tegen het verdrag van Rome, dan weet je het wel.
Of het is een verzameling dommerikken, of het niveau van ons universitair onderwijs is schrikbarend laag, of allebei.

In één woord, dat gezelschap is onze maatschappij aan het verzieken en onze welstand aan het ondermijnen.

Weg ermee.

Je gaat de oorzaken weer leggen waar ze niet zijn.

Ik heb precies hetzelfde zien gebeuren in Antwerpen, toen het Wijnegemshoppingcentrum opging: de ene handelszaak na de andere sloot haar deuren. De Turnhoutsebaan, de Offerandastraat zelfs de Meri kreeg harde klappen de incasseren. Ook de schuld van de allochtonen?

dorus 31 maart 2004 22:09

Het is toch wel merkwaardig dat de 'POCO's (politiek correcten) zich uitsluitend beperken tot de drie eerste alinea's van mijn posting.
Ze kunnen dus wel lezen, maar de verdere stellingen ontwijken ze.

Zeer begrijpelijk. Het valt niet te weerleggen dat we met een regering opgescheept zitten die alle records inzake gebrekkige wetgeving breekt.

Verder heb ik de indruk dat noch Dejohan, noch de Piano ooit met een zaakvoerder van een winkel hebben gesproken.

Zij hebben nochtans de pretentie alle oorzaken en gevolgen te kennen. Uitteraard niet gehinderd door enige vakkundigheid.

thePiano 31 maart 2004 22:18

Citaat:

Verder heb ik de indruk dat noch Dejohan, noch de Piano ooit met een zaakvoerder van een winkel hebben gesproken.
.

Ja toch wel. Maar aan jouw posting te merken, heb je maar één zaakvoerder gesproken (als het al waar is wat je zegt). Nogal mager vind je niet? Om daar gelijk een heel oordeel over de situatie te vellen?

doornroosje 31 maart 2004 22:19

Ik heb precies hetzelfde zien gebeuren in Antwerpen, toen het Wijnegemshoppingcentrum opging: de ene handelszaak na de andere sloot haar deuren. De Turnhoutsebaan, de Offerandastraat zelfs de Meri kreeg harde klappen de incasseren. Ook de schuld van de allochtonen?

__________________________________________________ ___________

Volledig naast de zaak wegpraten lijkt wel een hobby van jullie.
u kan verbaal heel sterk staan,maar zonder degelijke en vooral
waarheidsvolle argumentatie staat u nergens.
u moet deze zaken niet minimaliseren,ze gebeuren nu eenmaal
en ik kan ze niet oplossen.

Groen Valkje 1 april 2004 00:00

Ik vind het vree goed dat al die grote ketens kapot gaan , die toch maar
de kleine zelfstandigen kapot maken... weg ermee ... in multicultuur kleine zelfstandige weer centraal staan, Mohamed de pittaman, Hassan de Slager, Yassin de groenteboer .... zoals in Brussel , dat is pas ondernemen en gezellig vertoeven ook 8) meer van dat

thePiano 1 april 2004 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rood Valkje
de kleine zelfstandigen kapot maken... weg ermee ... in multicultuur kleine zelfstandige weer centraal staan, Mohamed de pittaman, Hassan de Slager, Yassin de groenteboer .... zoals in Brussel , dat is pas ondernemen en gezellig vertoeven ook 8) meer van dat

Jeps, volledig mee eens. Dat is het grote voordeel van diversiteit: meerkeuzes.

Stel je voor dat we terug de supermarkt van anno 1302 zouden hebben, waar het Blok zo graag met ons terug naar toe wil. Enkel varkensvlees en vis, naast boekweit en haver stonden er op het menu. (geen patatten, geen tomaten, geen koffie, geen kruiden, geen chocolade, geen maïs enz) Toen gaven ze hun kinderen 's morgens nog een liter bier als ontbijt.

Erw 1 april 2004 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Vandaag, 31/03/04 door de drukste en langste winkelstraat van het land gewandeld. De Bredabaan in Merksem, Antwerpen.

De leegstand grijpt om zich heen.
Een van de publiekstrekkers afficheert: -50% wegens sluiting

Met de zaakvoerder gesproken.
Meneer, er wordt meer gestolen dan verkocht. Dagelijks betrappen we 5 en meer diefjes. Kinderen van allochtone origine. Ze opereren in groepjes en als er eentje betrapt wordt dan getuigen de anderen onmiddellijk dat hij het al op zak had toen hij binnen kwam. De politie weigert zelfs maar te komen. Dit is niet houdbaar.

Na de Kapelstraat in Hoboken, de as Statiestraat-Drie Koningenstraat in Berchem, de Offerandestraat, de Gemeentestraat, de Carnotstraat in het centrum, gaat nu ook de belangrijkste winkelstraat van dit land voor de bijl.

Ja, maar nu kunnen de gemeentes zelf boetes opleggen, hoor ik je zeggen.
Bullshit! Daarvoor is een betrapping op heterdaad nodig en zoals die diefjes tewerk gaan is dit eerder een uitzondering. Bewijs maar eens dat ze het niet gisteren gekocht hebben als ze drie, vier getuigen hebben.

Zoals alles van paars-groen is ook dit een aanfluiting van het gezond verstand en de elementaire rechtsregels. De politie is, zoals in de boeteaffaire, aanklager én rechter, maar hier ook nog eens zonder mogelijkheid tot beroep.
Deze regering zit vol juristen. Maar als een prof. grondwetelijk recht, Vande Lanotte, tot 3 keer toe teruggefloten wordt door het Arbitragehof wegens ongrondwettelijke bepalingen, jazelfs, bepalingen die indruisen tegen het verdrag van Rome, dan weet je het wel.
Of het is een verzameling dommerikken, of het niveau van ons universitair onderwijs is schrikbarend laag, of allebei.

In één woord, dat gezelschap is onze maatschappij aan het verzieken en onze welstand aan het ondermijnen.

Weg ermee.

't was die zaakvoerder die dat zei. Je noemt hem dus een leugenaar?
En wie ben jij dan wel als derde partij?

thePiano 1 april 2004 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Citaat:

Ik vertegenwoordig naast die ene van jou, al die andere 500 zelfstandigen, wiens mening jij 'vergat' te vragen :)

Erw 1 april 2004 00:35

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw

Ik vertegenwoordig naast die ene van jou, al die andere 500 zelfstandigen, wiens mening jij 'vergat' te vragen :)

Wel, dorus heeft het aan één gevraagd en U aan geen enkel.
En die ene heeft duidelijk gezegd "Dagelijks betrappen -->we<-- 5 en meer diefjes", moest hij met 'we' bedoelen hemzelf en zijn personeel, in zijn winkel alleen zou dat nogal straf zijn hé?

Eugene 1 april 2004 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje

Euhh ik denk toch dat ik voor een forum een goed onderbouwde argumentatie heb en alles valt op te lossen behalve criminaliteit, die kan je enkel proberen in te dijken. Denk je nu echt dat als morgen het Vb aan de macht komt..en van mij mag dat gerust hoor, dat de criminaliteit ineens zal stoppen??? Ik zal het u eens zeggen Doornroosje...slaap verder hoor, de heldhaftige Vlamingen zullen van achter hun dikker wordende gordijnen blijven toekijken en geen kloten doen wegens te laf. Hoeveel maal ik al heb gehoord van 'geef mij maar een machinegun' se, ik knal ze overhoop...allee behalve den Achmed van hierover he want die kan goe behangen..en echt ne goeiekope zelle, moar de rest...awel ja de rest, ga maar eens mee met mij een pintje pakken in 1 Turkse cafe en 1 Marokkaanse cafe...je zal nogal wat Vb leden zien die graag in't wc aan een Turkse en/of Marokkaanse sjarel liggen te lurken hoor, ook dat heb ik in 17 jaar héél véél gezien hoor!!!

illwill 1 april 2004 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill

Lol als er iemand zich nu heeft belachelijk gemaakt ben jij het wel hoor. Wat heeft dat nu allemaal met deze zaak te maken?
Zal ik jou puntjes eens op een rijtje zetten.

Deze allochtonen diefjes doen rustig hun ding omdat het wegdek niet vervangen is sinds 1914?

Deze allochtonen diefjes doen rustig hun ding omdat ge nergens een fatsoenlijk fietspad kunt vinden?

... Waar slaat dat nu op kerel?

Zucht. Lees mijn post nog eens opnieuw, en dan nog eens, want je zit er kompleet naast. Het gaat over de verloedering van de Bredabaan, en het feit dat Dokus dit volledig toeschrijft aan de stelende migrantenjongeren.
Als je de Bredabaan de laatste jaren gezien hebt is het voor het kleinste kind direct duidelijk dat de abominabbele verkeersinfrastruktuur, het gebrek aan parkeerplaatsen en de complete verloedering van het wegdek en voetpad ook belangrijke redenen zijn. Daarenboven heb je nog een hele hoop andere redenen die er voor kunnen zorgen dat een winkelstraat verloederd (vb. de steigende populariteit van de winkelcentra en de winkelstraten in het centrum van de stad)

Maar Dokus vindt hier een goedkoop trukje om de verloedering van de Bredabaan snel op de allochtonen te steken. Stemmingmakerij van de laagste soort vind ik dat.

Moet ik er nu een schematje bij maken. Winkels sluiten, horeca zaken sluiten door inbraken en overvallen omdat het niet meer te doen is, gevolg bewoners vertrekken omdat er niets meer te zien is, gevolg de buurt word niet meer onderhouden en stilaan word het een magneet voor groter wordende criminaliteit totdat je een stad krijgt met buurten zoals brussel en antwerpen.

illwill 1 april 2004 00:52

Citaat:

Neen, zijn de overvallen door weet ik veel wie de schuld van het shoppingscentrum?

Bobke 1 april 2004 01:02

Citaat:

Citaat:

Stel je voor dat we terug de supermarkt van anno 1302 zouden hebben, waar het Blok zo graag met ons terug naar toe wil. Enkel varkensvlees en vis, naast boekweit en haver stonden er op het menu. (geen patatten, geen tomaten, geen koffie, geen kruiden, geen chocolade, geen maïs enz) Toen gaven ze hun kinderen 's morgens nog een liter bier als ontbijt.

Waarom moeten nu die ketens kapot gaan inplaats van ze 40 jaar geleden af te remmen ?
Den Charel zijne winkel was natuurlijk minderwaardig ten opzichte van die van Mohamed.
De meerkeuzes is heus geen uitvinding van den Hassan weet je.
Kruiden en koffie worden al langer ingevoerd dan jij wilt laten uitschijnen.
Alleen reden toen iets minder vrachtwagens dan nu en waren die producten nogal prijzig.
Misschien aten we toen voornamelijk varkensvlees, schaap, geit en vis, we waren tenminste niet beperkt tot schaap alleen omdat varkens- en koeienvlees niet door ons geloof verboden was .

doornroosje 1 april 2004 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Citaat:

__doornroosje_____________________________________ ______________________

eugene
_______
Euhh ik denk toch dat ik voor een forum een goed onderbouwde argumentatie heb en alles valt op te lossen behalve criminaliteit, die kan je enkel proberen in te dijken. Denk je nu echt dat als morgen het Vb aan de macht komt..en van mij mag dat gerust hoor, dat de criminaliteit ineens zal stoppen??? Ik zal het u eens zeggen Doornroosje...slaap verder hoor, de heldhaftige Vlamingen zullen van achter hun dikker wordende gordijnen blijven toekijken en geen kloten doen wegens te laf. Hoeveel maal ik al heb gehoord van 'geef mij maar een machinegun' se, ik knal ze overhoop...allee behalve den Achmed van hierover he want die kan goe behangen..en echt ne goeiekope zelle, moar de rest...awel ja de rest, ga maar eens mee met mij een pintje pakken in 1 Turkse cafe en 1 Marokkaanse cafe...je zal nogal wat Vb leden zien die graag in't wc aan een Turkse en/of Marokkaanse sjarel liggen te lurken hoor, ook dat heb ik in 17 jaar héél véél gezien hoor!!!

iedereen zal zijn gelijk wel een beetje hebben.
maar een v.blokker ben ik niet.
en zijn feiten geen feiten als het andersom is zeg ik het ook.

doornroosje 1 april 2004 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:

doornroosje

Neen, zijn de overvallen door weet ik veel wie de schuld van het shoppingscentrum?

het bovenste gedeelte heb ik wel niet geschreven he'

Eugene 1 april 2004 01:32

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eugene

eugene
_______

iedereen zal zijn gelijk wel een beetje hebben.
maar een v.blokker ben ik niet.
en zijn feiten geen feiten als het andersom is zeg ik het ook.

Ik zal nooit ontkennen dat er problemen zijn, erg grote problemen zelfs. En ik denk er niet aan om het aandeel van vreemde jongeren te minimaliseren maar we hebben maar een paar keuzes, ofwel gaan we de sociale oorzaken aanpakken, ofwel enkel repressief optreden, ofwel met de zachte hand ingrijpen. Ik persoonlijk ben voor een mengvorm van deze drie. Onverbeterlijke criminele jonge gasten, van welke afkomst dan ook, keihard aanpakken, een goed sociaal beleid en preventie moeten samen kunnen gaan, ik denk verder ook nog aan het responsabilliseren van de ouders enz..
De kern echter van wat ik daarstraks schreef is dat in bvb Hoboken de toestand door en door rot is geworden door in de eerste plaats het verdwijnen van bijna 10.000 arbeidsplaatsen, gevolgd door een miskleun van een fusie enz...
Op dit ogenblik besef ik ook wel dat het bijna dweilen met de kraan open is, langs de andere kant..als er dan eens maatregelen komen is het weer niet goed....het Nimby-syndroom dus. Ik zal het eens met de woorden van Pim Fortuyn zeggen uit zijn boek 'tegen de Islamisering van onze cultuur', daar screef P. Fortuyn 'samenleven moet je leren' en laat dit nu net zijn wat wij met z'n allen in een ijltempo aan het verleren zijn!

ancapa 1 april 2004 06:40

Citaat:

Citaat:

OSCAR nummer twee :roll: :lol: :lol: :lol:

Met het Vlaams Blok terug naar 1302 8O

Wij zijn volop in de kruistochten... maar dan in de 21ste eeuw 8O :twisted:

dorus 1 april 2004 15:50

Er wordt hier driftig naast de kwestie gediscuteerd.
De Kapelstraat in Hoboken had een regionale uitstraling. Er was en is nog steeds geen vergelijkbare aantrekkingspool in die regio tussen Schelde en A12.
De teleurgang van die pool heeft niets te maken met werkgelegenheid. Aartselaar is vlakbij en een van de rijkste gemeentes van het land.

Bezie de evolutie van de Abdijstraat op het Kiel. Het eerste deel is al dood en de kanker breidt zich uit. Nog enkele jaren en het is een kashba, zoals de Diepestraat, de Sint Gommarusstraat, de Offerandestraat enz...

Dit heeft niets te maken met shoppingcentra, noch met tewerkstelling. Dit heeft te maken met de vernietiging van het sociaal weefsel, door de groeiende onveiligheid, zelfs overdag.

Wordt wakker zeg. :!: :!: :!:

doornroosje 2 april 2004 20:15

Citaat:

Er wordt hier driftig naast de kwestie gediscuteerd.
De Kapelstraat in Hoboken had een regionale uitstraling. Er was en is nog steeds geen vergelijkbare aantrekkingspool in die regio tussen Schelde en A12.
De teleurgang van die pool heeft niets te maken met werkgelegenheid. Aartselaar is vlakbij en een van de rijkste gemeentes van het land.

Bezie de evolutie van de Abdijstraat op het Kiel. Het eerste deel is al dood en de kanker breidt zich uit. Nog enkele jaren en het is een kashba, zoals de Diepestraat, de Sint Gommarusstraat, de Offerandestraat enz...

Dit heeft niets te maken met shoppingcentra, noch met tewerkstelling. Dit heeft te maken met de vernietiging van het sociaal weefsel, door de groeiende onveiligheid, zelfs overdag.

Wordt wakker zeg. :!: :!: :!:

juist!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be