Jukes |
31 oktober 2008 21:42 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser
(Bericht 3777993)
Thank god voor politics.be, kunnen de verzuurden toch nog ergens terecht om hun haat en frustratie te ventileren.
|
Mijn stiefvader was een communist in hart en nieren. Hij ging als jonge kerel als vrijwilliger zijn leven riskeren in de burgeroorlog tegen Franco. Op het laatst van zijn leven woonde hij in Deurne, in een buurt die hij langzaam maar zeker zag verloederen door toedoen van cirimineel gespuis.
Toen hij zelf in mekaar werd geslagen door twee allochtonen en kort daarna zijn vrouw ook nog hardhandig werd bestolen op straat - eveneens door allochtonen-, was zelfs voor deze breeddenkende mens de maat vol.
De laatste jaren voor zijn dood stemde hij voor het Vlaams Blok. Niet omdat hij die partij en haar ideologie een warm hart toedroeg, maar omdat hij ten einde raad was en niet lijdzaam wou toezien hoe de klassieke partijen heelder buurten lieten verloederen.
Ik ben dus meer dan beu dat snotneuzen als u mijn stiefvader en zijn soortgenoten als 'verzuurd' bestempelen. Ik kan u garanderen dat aan deze idealistische man niets verzuurd was. Integendeel, hij had een uniek gevoel voor humor en hij hield van het leven. Hij was wél radeloos en boos op luitjes zoals u, die de zogenaamd 'kleine criminaliteit', die hemzelf en zijn vrouw overkwam, tot fait-divers hebben gereduceerd. En dat nog dagelijks blijven doen.
Er rust een loodzware verantwoordelijkheid op u en diegenen die de toestand dermate hebben laten verrotten dat heelder wijken in onze grote steden onleefbaar zijn geworden. Uw gratuit gescherm met de term 'verzuurd' komt me dan ook de strot uit. Ooit krijgt u de rekening gepresenteerd.
|