![]() |
Citaat:
|
Ik wist niet dat het smogalarm was maar ben wel al twee dagen met een bloedende neus thuis gekomen na het joggen.
Alstublieft Bush, door voor je ons verlaat op het rode knopje. |
Grappig. Ik ben net terug uit de Ardennen. De E411, licht verkeer eigenlijk en tot aan de afrit 8 Wavre was de gemiddelde snelheid op de 3de rijstrook 140 km/u.
Ter hoogte van de viaduct van Bouge een electronisch paneel dat vraagt de snelheid aan te passen wegens smog. Maar geen enkel bord dat aangeeft dat de "verplichte" snelheid minder dan 120km/u is. Je komt aan afrit 4 goed en wel in Vlaams Brabant, allemaal borden "90 smog". Alsof het er om gedaan is. |
donderdag 01 januari 2009
Vuurwerk veroorzaakt ernstige smog door fijn stof BILTHOVEN - Afgestoken vuurwerk heeft in de eerste uren van 2009 in grote delen van Nederland ernstige smog door fijn stof veroorzaakt. De hoogste concentratie (277 microgram) werd donderdagochtend gemeten in Nijmegen. http://www.ad.nl/diagnose/2882051/Vu...fijn_stof.html voila, straks nog een SMOG-taks op vuurwerk... ik zou het trouwens aanmoedigen van de overheid om alle vuurwerk te takseren met 300%. 1° die gasten maken toch woekerwinsten, want ze zitten chinese brol voor een appel en een ei aan te kopen, en hier te verpatsen met megawinsten. vermoedelijk wordt het dus naar de consument nauwelijks duurder 2° het is duidelijk dat er een gemeten smog alarm ontstaat met dergelijke dingen. Op een moment dat we al last hebben van smog, moet je dus dat gedrag best een beetje verminderen.. Dus taxeren lijkt toch het beste 3° uiteraard is het geen oplossing voor het smogprobleem, maar voor een politieke teenbijter is het een leuke, je geeft de indruk dat je er iets aan doet, en ondertussen blijft het echte probleem onaangeroerd liggen |
Brandende auto's zorgen dan weer voornamelijk voor grof stof waarschijnlijk.
Maar dat is allemaal niet belangrijk. De gewone Vlaamse autobestuurder pakken met superboetes, dat moet er gebeuren. |
Gisteren toen ik naar huis fietste in Antwerpen in verschillende straten de prikkelende rook van hout- en afvalvuren geproefd en geroken. Van veel collega's buiten de stad ook gehoord dat de verwarming sinds januari afstaat en men met houtvuren verwarmd. En de groene journalisten jubelen dat de gezinnen minder gas consumeren. :roll: Vandaag max 90 % op wegen met aanpasbare snelheden vanwege het smogalarm. Dat wordt weer krokodillentraantjes plengen en plantjes van 'kom op tegen kanker' kopen.
|
Citaat:
Goed dat ge't hebt overleefd maar 't zal wel je eerste niet geweest zijn zekers? |
Tof. Ik zal het snel weten dat het "echte smog" of "fiscale Vivaldismog" is.
Als ik een paar kilometer fiets en mijn puffer mag grijpen, is het echte. Vanochtend alvast niet. Was heerlijk fietsen ten andere. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zakia Khattabi; Ecolo Tinne Van der Straeten; Groen! In al de jaren dat N-VA in de federale regering zat, was de smog verdwenen. Er klopt ergens iets niet. |
Allemaal de schuld van de kerncentrales.
|
Citaat:
Allé vooruit! Daar gaan we : Citaat:
|
Citaat:
Mijn verontschuldigingen. Het is nog vroeg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Anyway, zoals ik al zei: zelfde regels voor hout als gas en stookolie en houtverbranding kan niet meer. |
Citaat:
Inderdaad; de gewone Vlaamse autobestuurder volgt alleen maar stipt de wet als het om Covid spuiten gaat. Verkeersregels zijn er om te overtreden en een inbreuk op de vrijheid. Verkeersboetes KRIJG je niet, die VRAAG JE ZELF. |
Citaat:
Nu komen ze die pikken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be