![]() |
Ik denk er nu een enorme machtsstrijd zal losbarsten binnen CD&V voor de lijstvorming van de Vlaamse verkiezingen van 2009.
Stel dat Yves Leterme de West-Vlaamse lijst trekt, Vandeurzen de Limburgse lijst en Vervotte tegen Peeters voor de Antwerpse. Wie moet er dan minister president worden... :twisted: |
Van Rompuy un krijgt alvast mijn vertrouwen niet. Ik weet dat hier niemand van wakker ligt maar het doet ma goed dit even te kunnen melden.
Wat kan Van Rompuy doen voor Vlaanderen zonder grote toegevingen? Ze willen opnieuw onderhandelen over BHV, met andere woorden, Vlaanderen zal moeten betalen zodat Wallonië de wet naleeft! Gekke democratie hier in België. |
Citaat:
|
Citaat:
Als er 3 zijn, is de derde ongetwijfeld de conservatieve strekking waarin Herman Van Rompuy zich bevindt. De andere zijn dan ACW (Leterme, Vandeurzen, Vervotte......) en die van de zelfstandigen Peeters en consoorten. Ik mis dan uiteraard de boerenbond, maar ik kan die zo gauw niet plaatsen. |
Dewael en Reynders zijn er goedkoop vanaf gekomen. Ik hoop dat de kiezer deze heerschappen zal doorzien tijdens de regionale verkiezingen van 2009. Afstraffen die gladjanussen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar aan de andere kant zal het wel een duidelijk signaal zijn aan de Federale regering. |
eerlijk? eerlijk? ons apenland is allesbehalve eerlijk xD
die regionale verkiezingen zijn de beste manier om die omhooggevallen postjespakkers in de wetstraat nog eens te laten zien 'hoe graag we ze wel hebben' :D |
Tot rond de verkiezingen in juni. Dan zal ofwel het gekibbel en geprofileer te intens worden, of zal de uitslag zo tegenvallen - vooral voor CD&V - dat er wat moet gebeuren, en hopelijk meer dan nog een herverdeling van portefeuilles.
|
Citaat:
|
Citaat:
De plechtige beloftes die de voorzitters deden aan de burgemeesters zijn ze inderdaad al lang vergeten. Het is te hopen dat wat journalist Tim Pauwels deze week in Terzake zei uitkomt en ik citeer: '' De nieuwe CD&V is terug naar af alsook hun kiezersaantal'' |
jamaar, stel dat CD&V enzo een grote rammeling krijgen in juni, dan keren ze misschien helemaal hun rug naar Vlaanderen?
|
Citaat:
Het zal er maar aan liggen wie hier voordeel uithaalt. - LDD - N-VA - Groen - VB - SP.A Indien het LDD is, zie ik Jean-Marie binnenkort als Vlaams minister (ik hoop dit uit de grond van mijn hart). Kunnen we eindelijk zien dat deze man gebakken lucht verkoopt met een mooie strik. |
Citaat:
|
Tot de verkiezingen van juni.
|
Citaat:
Alsof dat ook maar iets zou veranderen en van de CD&V weer een eerbare partij zou maken. Jij leeft blijkbaar nog in de tijd dat meneer pastoor iedereen kon doen zwijgen door "duiding" te geven. |
Citaat:
Nee, ze zullen hun rammeling dubbel en dik verdiend hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik dacht het wel... ;-) |
Citaat:
Dat we het volgende jaar nog meer dan dit jaar met een financiële en economische crisis (en enorme werkloosheid, verlies van kapitalen enz) zullen zitten... wie zal daar wakker van liggen? Toch niemand... Er zijn er zelfs die denken dat we zullen periode beter zonder dan met een regering zullen doorkomen... :-P |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be