![]() |
Citaat:
Trouwens wa zou er mis zijn met een T-shirt van Eddie in een créche? Ik zie elk jaar 4-5 jarigen me hun ouders op Graspop. Het zijn vooral de 'conservatieve' ouders die daar aanstoot aan nemen. |
massa
Laat ons wachten tot de jongeheer De Gelder een vliegticket heeft voor telaviv.
dit is een volledige zin. |
Zeer pijnlijke kledij-keuze.
Als dat geen bewuste verwijzing naar hier is, is de man of erg onzelfbewust, of heeft hij de laatste weken op mars verbleven. Ontslag geven is wel een beetje overdreven, al zou ik hem wel een paar vragen stellen als hij voor het eerst zo'n t-shirt aandoet, net enkele weken na bepaalde feiten. Anders was een schort aandoen en een 'vermaning' meer dan genoeg geweest, lijkt me. |
Citaat:
|
Citaat:
1) Deze jongeman zag er hygienisch verzorgd uit 2) Zolang deze creche geen kleervoorschriften heeft die in het contract van deze stagaire staan vind ik niet dat men op basis van klederdracht mag weigeren 3) Een muziek voorkeur heeft niks te maken met het drama in dendermonde en ook hier gaat men dus ver in de fout Conclusie : De jongeman in kwestie had misschien beter dit t-shirt niet aangedaan en dat beseft hij nu ook wel maar hij heeft niet in kwaad opzet gehandeld noch uit zijn t-shirt van enige kwade bedoelingen. De afbeelding van KISS kan men welliswaar vergelijken met afbeelding van de joker waar de gelder zijn masker vandaan had gehaald maar dit is geen reden om deze jongeman te weigeren en is dus pure discriminatie. |
Ontslag vind ik ook wat erover, maar het verzoek van de werkgever was niet onredelijk.
Als je als stagiar zelfs al vertikt om aan een simpel, niet onredelijk verzoek van je werkgever te voldoen, moet men achteraf niet komen klagen. |
Het moment van die gast was een beetje slecht gekozen, maar de reactie toch ook.
|
Citaat:
Had hij met zo een t-shirt 2 maanden geleden stage gedaan dan had men net hetzelfde gedaan. Hij was al 2 keer verwittigd! Dat T-shirt was de spreekwoordelijke druppel. Iemand die het treffend samenvat bij HLN -------------------------------------------- Chris Van Gendt, Antwerpen Bart Campe, in welk kinderdagverblijf werk jij? Is zulk T-shirt voldoende kindvriendelijk om een lief, zacht sfeertje te creëren, tussen allerlei knuffels en poppen en schommelstoelen en... ? 07/02/09 20u51 -------------------------------------------- |
Citaat:
Mij zou een t" shirt alvast niet veel kunnen schelen. Ik wist niet dat men een dresscode had in kinderdagverblijven? |
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Dat T-shirt vind ik absoluut NIET kunnen! Niet alleen na Dendermonde maar ook niet ervoor. Bovendien vind ik de boodschap "KISS" nog al dubbelzinnig bij het beeld van een griezel (zanger van de muziekgroep Kiss weliswaar) die geil zijn tong uitsteekt naar kindertjes. Is al bijna even erg als dat er had op gestaan: "KISS ME" !!! En maar klagen dat hij ten onrechte de verdenking op zich laadt een psychopaat te zijn... Voor hetzelfde geld laad hij de verdenking op zich een al te opdringerige kindervriend te zijn, juist ja... jullie snappen het... Zo verwoordde hij het zelf in de krant van vandaag (GVA): "Ik begrijp al die heisa niet, alsof ik ook een psychopaat ben... ik, die zo dol ben op kinderen!"
Mijn conclusie: als je echt dol bent op kinderen (in de positieve betekenis van het woord) dan draag je zo een t-shirt niet alleen al om te vermijden dat een angstig kind getraumatiseerd zou raken en zijn verschijning (hoe onterecht ook) in verband zou brengen met het Dendermonde-drama. Dat spreekt toch voor zich? Tenzij de drager "dol op kinderen" zou kunnen zijn in de negatieve betekenis van het woord en een uitgestoken tong met het woordje "KISS" in koeienletters een sexuele connotatie vind hebben waarmee hij dan kinderen wil benaderen. Totaal fout als je het mij vraagt... Stel u voor dat hij een t-shirt zou dragen met daarop niets meer dan drie "onschuldige" woordjes: "I LIKE SEX". Zou hij daarmee in een kinderdagverblijf aan de slag kunnen wat jullie betreft? Volgens mij niet!!! Ook al kan hij nog zo vaak zeggen dat zijn boodschap geen betrekking zou hebben op kinderen of tieners. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben van mening dat die t-shirt dager preventief psychiatrisch onderzocht moet worden... je weet maar nooit... dan kunnen ze achteraf niet weer zeggen: de tekenen waren er, doch we wisten het niet...
|
Kijk eens aan, nu zijn we ook een beetje amerika.
Die domme kut-associaties door domme kut-ouders. |
Ik vind zo'n t-shirt niet kunnen, ook mini rokjes niet en t-shirts of blouses zonder mouwen. En van die sexy laarzen zijn er ook over. Ik kan mij maar net inhouden. Ooit bespring ik zo'n gelaarsde minirok en kunnen ze niet anders dan mij ontoerekeningsvatbaar verklaren. Ook mensen met piercings en tatoeages moeten de toegang tot kinderdagverblijven worden ontzegt.
Neen serieus. Het is duidelijk dat kledij een norm is die door de tijden heen verschuift. En om voor één enkel voorval, hoe erg ook, die norm te gaan verleggen. Een mens die zich niet kan uiten is een groter gevaar voor de samenleving dan iemand die zich wel kan uiten. |
Citaat:
Lijkt mij dus eerder een kwestie van emotionele verbanden te leggen. Als mensen al zo redeneren om T SHIRTS te verbannen na een incident waar eens geen make up aan te pas kwam (bleek achteraf maar ja, dan is de aandacht al wat afgezwakt van de massa), dan denk ik dat de mensen op veel gebieden simpelweg ronduit achterlijk zijn. Mogen ze dan ook mensen bannen die qua uiterlijk teveel op Dutroux, Hans van Themsche of Kim de Gelder trekken? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be