Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Inge Vervotte gaat studeren: 'toekomstperspectieven in de gezondheidssector' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=119811)

Savatage 5 maart 2009 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4006892)
is Universiteit Gent een grote naam? :-(

Neen ;-)

Savatage 5 maart 2009 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria (Bericht 4005703)
Cambridge? Beroemde universiteit, maar moet je voor voorbeelden in de gezondheidszorg naar het VK?

Camebridge is vooral een dure universiteit, net zoals de meeste van die 'top' (privé) universiteiten. Ze doen graag alsof hun examensniveau torens hoger ligt dan dat van andere universiteiten, maar als je dan naar hun oude examenvragen gaat kijken dan zie je vaak dat het gaat om een moeilijkere verpakking, maar zelden om een hoger niveau.

Garry 5 maart 2009 15:07

Aan die Inge is er maar één groot gebrek aan, maar dat is dan ook een immens groot gebrek he, en dat is dat ze geen kl..... verstand heeft van partijkeuze maken. Iemand met haar bekwaamheid hoort niet thuis in zo'n boeren partij, die zou heel wat beter passen aan de rechterhand van Annemans. Doeme, dat zou nogal eens vonken geven.

Tavek 5 maart 2009 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4009045)
Camebridge is vooral een dure universiteit, net zoals de meeste van die 'top' (privé) universiteiten. Ze doen graag alsof hun examensniveau torens hoger ligt dan dat van andere universiteiten, maar als je dan naar hun oude examenvragen gaat kijken dan zie je vaak dat het gaat om een moeilijkere verpakking, maar zelden om een hoger niveau.

Dat somt het een beetje op. Hetzelfde in mijn vakgebied als we vergelijken met het MIT. Kwa niveau hetzelfde, maar wat die school echt wel beter maakt is het feit dat 5/10 daar niet voldoende is. Er is daar echt een comptetitiesfeer en mensen streven naar het maximale. Combineer dat met een staf die bestaat uit nobelprijswinnaars en andere grote namen uit het milieu, en vele miljarden aan fondsen, en je hebt wel degelijk een hogere kwaliteit van afgestudeerden als aan een gewone unief.

Maar pur sang, is het niveau van de stof die er gegeven wordt niet veel verschillend. Dat is juist. MIT heeft trouwens haar cursussen online staan, daarmee dat ik het weet....

Frutella 5 maart 2009 17:18

In België zijn de gezondheidszorgmanagementsopleidingen goed genoeg hoor. Ook de aanpakken uit andere landen worden er vanuit verschillende invalshoeken belicht ... en we krijgen te horen waar het schoentje knelt in eigen land dus het lijkt me een beetje overbodig.
Of kan iemand cijfers voorleggen waaruit blijkt dat dit de eliteschool is voor wie het ergens wil brengen in de gezondheidssector zoals de franse l'école national?

Frutella 5 maart 2009 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4008869)
De NHS is een monopolitisch gedrocht van hier tot ginder.

Weet je over welk systeem het gaat?

Den Ardennees 5 maart 2009 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4009042)
Neen ;-)

:-o

:|

:-(

TypO 6 maart 2009 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4006831)
VDB heeft ook zijn sabbatjaren gedaan. Ik vind het in principe een dikke luxe als je dit kunt doen.

Sabbatjaar?
Die moest gewoon gaan lopen voor de augusta-affaire en de verbrandde miljoenen, die natuurlijk nooit verbrand zijn en dus nog altijd in iemands zakken zitten.
Sabbathjaar. Komaan. En dan nog op onze kosten wat gaan studeren.

't zal wel zijn dat dat een luxe is, je zo aan de publiekeopinie kunnen onttrekken, wachten tot de storm overwaait en dat op kosten van diezelfde publiekeopinie.

een gewone, werkende man, die kan voor hetzelfde of iets minder ergs een beetje in den bak gaan zitten.

Nr.10 6 maart 2009 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frutella (Bericht 4009451)
In België zijn de gezondheidszorgmanagementsopleidingen goed genoeg hoor. Ook de aanpakken uit andere landen worden er vanuit verschillende invalshoeken belicht ... en we krijgen te horen waar het schoentje knelt in eigen land dus het lijkt me een beetje overbodig.
Of kan iemand cijfers voorleggen waaruit blijkt dat dit de eliteschool is voor wie het ergens wil brengen in de gezondheidssector zoals de franse l'école national?

Dat denk ik ook.
De keuze voor Cambridge is zeker geen gelukkige keuze.
Net zomin als de keuze van Frank Vandenbroucke voor Oxford dat was.

Wat kun je gaan leren in landen waar het niet of minder draait?

In de scandinavische staten, daarentegen.
Daar draaien de beste systemen ter wereld, op dit ogenbliK.

AdrianHealey 8 maart 2009 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frutella (Bericht 4009555)
Weet je over welk systeem het gaat?

De National Health Service, ja.

guido 007 8 maart 2009 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4006840)
was ook mijn eerste idee, Franky Vandenbroucke deed hetzelfde na zijn geldverbranding, ook toen al vond ik het raar dat iemand sociaal beleid ging studeren uitgerekend in het West-Europees land waar de sociale zorg het allerslechtst is.

Je kan in zo'n land ook gaan studeren om te weten hoe het absoluut niet moet.

guido 007 8 maart 2009 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TypO (Bericht 4010210)
Sabbatjaar?
Die moest gewoon gaan lopen voor de augusta-affaire en de verbrandde miljoenen, die natuurlijk nooit verbrand zijn en dus nog altijd in iemands zakken zitten.
Sabbathjaar. Komaan. En dan nog op onze kosten wat gaan studeren.

't zal wel zijn dat dat een luxe is, je zo aan de publiekeopinie kunnen onttrekken, wachten tot de storm overwaait en dat op kosten van diezelfde publiekeopinie.

een gewone, werkende man, die kan voor hetzelfde of iets minder ergs een beetje in den bak gaan zitten.

Er is ook nooit beweerd dat het geld opgebrand is. Frank heeft enkel gezegd dat ze het geld voor zijn part mochten opstoken.

TypO 8 maart 2009 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4013885)
Er is ook nooit beweerd dat het geld opgebrand is. Frank heeft enkel gezegd dat ze het geld voor zijn part mochten opstoken.

Mmmm... Als ik mij goed herinner heeft hij gezegd dat hij 't verbrand heeft.
Kwestie van niet te moeten zeggen wie het nog in zijn bezit had.

Maar da's het punt niet hé!?

Boontjes 8 maart 2009 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4013357)
De National Health Service, ja.

Nu nog het ploii-rokje, de witte kousjes en de platte schoentjes-oef!- eindelijk terug naar school (dat dansen op de tafel bij die 2 macho's in 1997, dat was maar om te lachen , had 1 pint gedronken, vandaar...

Boontjes 8 maart 2009 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 4005696)
Maar Inge Vervotte toch.
U verdiepen in het inhoudelijke.

Terwijl populistische zeikers die langs de zijlijn staan te
schreeuwen daar veel stemmen mee halen.
Zonder naar school te gaan.

Zou je jezelf niet beter wat scheldproza inlepelen?
Daar valt het gepeupel voor.

Vrees dat je momenteel gelijk hebt! - Anderzijds moet er iemand zijn vestand gebruiken, na Vandenbroucke nu Inge: misschien moeten AL onze politiekers (maar dan ALLE hé) eens ergens gaan bij studeren of op retraite gaan-keuzes genoeg: de <vld-ers kunnen b.v. naar Cuba gaan, de tsjeven naar Moskou en China, de SPa-ers bij Obama, de LDD-ers naar Nederland - en ondertussen kunnen jongeren, én vrouwen!, hun plaats in nemen...
De NVA en het VB kunnen ondertussen Afrika afdweilen, te beginnen met Oost-Congo - zo is het ganse parlement eindelijk eens op studiereis en kunnen wij, de burgers, eindelijk eens zelf beslissen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be