![]() |
Citaat:
De vlaams-nationalisten hebben nog een dubbel voordeel. Bij een onafhankelijk Vlaanderen verdubbelt hun machtspositie. Nationalism en regionalisme = plat politiek opportunisme. Ik moet de eerste politicus die pleit voor politieke afslanking nog ontmoeten. |
Citaat:
|
Citaat:
Allez kom. Hoeveel ambtenaren staan daar nou tussen denk je zelf? Ik heb het over die kereltjes die achter hun bureautje zitten. |
Citaat:
De werkelijkheid is heel wat anders. Mijn vader is al 30 jaar ambtenaar bij de VRT. Hij heeft inderdaad een muf, stoffig bureau. Maar dat is omdat hij er bijna nooit achter moet zitten. ;-) Uw beeld van ambtenaren is totaal vertekent door vooroordelen. Ambtenaar kan je moeilijk in hokje duwen. Je hebt ingenieurs, dokters, architecten, sociale werkers, boekhouders, etc. die ook ambtenaar zijn. |
België verdedigen om België moet je niet doen natuurlijk. Het is echter wel belangrijk de eenheid tussen de mensen te herstellen. Het opdelen van België wordt duidelijk gepropageerd en georkestreerd door werkgeversorganisaties. Zij dringen er op aan bepaalde segmenten van de sociale zekerheid te regionaliseren omdat dat in hun strategie van de ontmanteling van die SZ past!
Ontmantelen om daarna makkelijker te kunnen privatiseren, natuurlijk. Wees nu toch eens met zijn allen niet naïef en weet dat bedrijven en financiële instellingen meer en meer mondiaal geconcipieerd zijn. Deze monsters bevechten vanuit een bekrompen voorschootgroot Vlaanderen, is al weer een moeilijker opdracht. Temeer als je bedenkt dat Vlaanderen een stuk rechtser en conservatiever is dan Wallonië… Eenheid onder de werkende mensen in België is de enige garantie van maximaal verweer tegen de nietsontziende honger van de neoliberalen die in onze duurbevochten Soc.Zek. alleen maar een lekker hapje zien. Alleen om hun winsten te verhogen, niet om de efficiëntie, of wat dacht u? |
Citaat:
Erik (kameraden ondereen noemen elkaar bij de voornaam), ik wacht vol ongeduld op je mening! Wie weet overtuig je me om niet De Decker te stemmen... |
wie wilt nu op LDD stemmen? weinigen!
|
Wie is er nou een bekakte hollander? Veel te velen!
nu content? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar meer zal dat zeker niet zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Bij Voo, bij Base en bij andere kutbedrijven die hier kunnen tieren bij gebrek aan een echte markt waar de concurrentie kan spelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat je niet alle ambtenaren over dezelfde kam mag scheren.
Mijn hoedje af voor elke postbode die elke dag om 4h uit zijn bed moet en dan met het brommertje of soms met de fiets onze post op tijd te brengen. Hetzelfde voor elke politieagent(e) die zich dagelijks in sommige regio's moeten laten vernederen met verwijten en god weet wat en die mensen oppakken voor een misdaad om dan enkel een paar uur later dezelfde persoon terug vrij te zien lopen. De staat kan inderdaad al veel efficiënter werken door te zorgen dat er in België nog maar 1 staat is en geen 3 of 4 waarvoor wij allemaal moeten betalen. Men kan ook zorgen dat de loonkosten voor politiekers lager komen te liggen en ook hun belastingsplichtig te maken. Men kan ook zorgen dat men gebouwen niet verkoopt om nu een begroting in evenwicht te brengen om daarna diezelfde gebouwen peperduur te gaan huren men kan ook zorgen dat de belastingsinning beter word en dat men het belastingssysteem hervormt zodat men het geld haalt waar het zit men kan zorgen dat bepaalde luxe producten een hogere btw krijgen men kan ook zorgen dat leraren meer uren moeten werke nvoor hun geld dan de doorsnee 20 uren per week. en de vele schoolvakanties kunnen leraren ook zorgen voor opvang in plaats van thuis betaald te zitten men kan zorgen dat er minder geld voor de top van de nmbs is maar meer geld voor diegene die er echt werken enzovoorts |
Citaat:
|
Citaat:
|
dit apeland telt 70 minister elk met een staf en een auto
In al de ons omringende landen zijn dat er 15 a 20 .... De politieke kaste leer ze kennen! Dure zaak De mensen bij de overheid weten hun vrienden aan de vetpot te zetten... postje hier postje daar Daar kan je niet omheen dat dat een probleem is! Ook de EU functioneert als een geldmachine. Er zjin functies van vriendinnetjes van opperhoofden die gewoon een leeg buro behelzen! Ik ken iemand die daar al jaren een rechtszaak over probeert te krijgen en die daarin niet slaagd Ze houden elkaar ook nog de hand boven het hoofd met fraude! Eerst de burgers beroven en ze dan in de vorm van subsidies terug geven Dat doen ze de patricraten! waar je dan voor op de knieen moet gaan Dank u lieve heer en meester..... Le dedain voor de burger heeft geeeeeeneeee naaaam!!! Ze scheiten op ons kop!:evil: met hun lonen van 6 a 10 000 euro per maand en dan nog niet rond komen Mensen die 12 00 euro in de maand verdien Weet je hoeveel die ana belasting betalen in dit apeland???? 1200 euro per jaar! :evil: Afbouwen van de staat is nodig maar niet van de publieke diensten! Wel van de politici van mij mogen er 50 % naar huis en dan zou het alleen maar beter draaien! |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Btw, onderwijzers zijn ook ambtenaren. Ook maar de schaar in zetten?:roll: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be