![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Eindelijk eens iemand die begrijpt waar het over gaat. Ik had al lang de indruk dat de meesten gewoon elkaar nakwaken. Raar genoeg kreeg ik hier een tijdje geleden toch ook de wind van voren toen ik probeerde duidelijk te maken dat Benny gelijk had? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je denkt toch niet dat hij niet op voorhand wist dat deze onderhandelingen nooit iets zouden opleveren? Daar was het de man natuurlijk niet om te doen, natuurlijk wou hij geen staatshervorming die België efficiënter maakte, de regio's responsabiliseerde en Leterme premier maakte. De man wil onafhankelijkheid en hij heeft dit thema voor het eerst echt bespreekbaar gemaakt en op de politieke agenda gezet. Het is naast een man met bagage ook een man met strategie, twee kwaliteiten die zeer zeldzaam zijn in de Vlaamse politiek. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat is nu al de tweede keer vandaag dat ik je gelijk moet geven. ik ga volledig akkoord met je korte samenvatting over BDW hierboven! De mens is SUBLIEM! moet ik ook toegeven. Alleen: ik vrees dat hij te laat komt om de brokken die Anciaux heeft gemaakt bij de vroegere VU te lijmen! stel je even voor dat Anciaux en de lafaard van het Egmontakkoord... sorry, zijn naam ontsnapt me écht ; bleek zo'n GROTE STAATSMAN te zijn bij zijn overlijden ---- er niet geweest waren. en we op DAT moment een Bart De Wever hadden gehad! |
Citaat:
De grote duivel van de kaakslagflaminganten is natuurlijk... Hugo Schiltz! |
Citaat:
Duizendmaal meer!!?? Verder, het Belgisch systeem is in een impasse ook al zou BDW niet bestaan. België werkt niet meer. D�*t is de reden waarom veel meer autonomie onafwendbaar wordt. En vergeet ook niet: CD&V had BDW nodig om de grootste te zijn. En BDW dankt zijn invloed ook aan het feit dat het VB er is als stok achter de deur. naar mijn indruk heeft hij dat onvoldoende benut. |
Citaat:
|
Citaat:
Zijn zij bereid zelf verantwoordelijkheid op te nemen voor eigen bestuur? Ik denk het niet. Zolang Vlaanderen vooraf verklaart dat de transfers (( = 'solidariteit') onaangeroerd blijven gebeurt er niets |
Citaat:
Terwijl Vlaamsgezindheid twee generaties terug voor linkse, rebelse jongeren een evidentie was, hebben linkse jongeren er nu over het algemeen slechts wantrouwen voor. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De man heeft zijn best gedaan. |
Citaat:
|
Ik denk dat er in juni veel zullen verschieten over de uitslag van NVA. Dedecker is vollop zijn pluimen aan het verliezen en de regeringspartijen CD&V en Open VLD hebben ook niet veel om voor te leggen. En de sossen die staan er maar wat bij. Ik verwacht een een grote winst voor NVA.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar inhoudelijk ben ik het niet met alles eens: Ik vind bijvoorbeeld dat de etnische identiteit van Vlaanderen ook haar rechten heeft. Nu al in bepaalde wijken lopen meer negers en kleurlingen rond dan Vlamingen. De mensen moeten zich nog thuis voelen in hun eigen land. Echt nationalisme is meer dan het louter verdedigen van je grondgebied of je eigen staat verkrijgen. Het gaat ook om het verdedigen van je eigen volkscultuur en van je eigen etnische achtergrond. Het moet nog allemaal leefbaar blijven voor de toekomst ook hé. Ik ben daarom voor een remigratiebeleid. Helaas is er geen enkele partij, ook Vlaams Belang niet, die dit thema durft te brengen. Alleen N-SA brengt dit. Vlaams Belang stelt bijvoorbeeld dat negers die zich hier aanpassen kunnen blijven. Natuurlijk wilt een groot deel van Afrika zich hier aanpassen. Gezien de armoede daar, kun je ze het eigenlijk niet kwalijk nemen, maar uiteraard werkt dit niet. N-SA is inhoudelijk het beste wat Vlaanderen te bieden heeft. Moest deze beweging nu nog iemand hebben met het potentieel als Bart Dewever, dan zou het helemaal leuk zijn... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be