Félicien Bwanatongo |
3 mei 2009 06:41 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst
(Bericht 4084357)
Met alle respect voor u en uw beweging (die zeker haar verdiensten heeft), maar ik betwijfel sterk dat het VB haar strategie en programma daarvan laat afhangen, zeker gezien het feit dat het N-SA op dit moment nog niet veel politieke relevantie heeft. Zoals ik al eerder voorspeld had, is het eerder de opkomst van Dedecker en het gegeven van de economische crisis dat het VB ertoe aanzet haar sociale standpunten meer in de verf te zetten.
|
De economische crisis en het feit dat hiermee in verband blijkt dat het economische programma van het VB van totnogtoe ernaast zit en zat. De rechtsnationale partijen FN en FPÖ hebben in de afgelopen tijd ook het geweer van schouder veranderd inzake sociaal-economische kwesties. Tot vorig jaar geloofde men in het VB (vooral de kliek Annemans) dat alle heil moest gezocht worden in Amerika dat "10 jaar voorop liep". Nu blijkt dit een foute keuze te zijn geweest. Feit is en blijft: er zijn tegenstellingen tussen wat het VB nu zegt in haar verkiezingsprogramma en wat die partij zegt in haar economisch partijprogramma. En N-SA moge dan wel inderdaad niet zo groot zijn, wees gerust dat het doen en laten van N-SA héél goed opgevolgd wordt door De Partaai (weten we van VB-parlementairen zelf).
Dedecker z'n clubje speelt daar niet zo'n grote rol in want de VB-partijtop stuurt nog steeds aan op de vorming van een Forza Flandria, en LDD zit niet bepaald te wachten op samenwerking met een partij waarvan ze toch eerst kiezers zal afpakken en daarnaast nog eens een sociale koers gaat varen die ingaat tegen het ongebreideld liberalisme.
Citaat:
Nu, uiteindelijk maakt de oorzaak ook niet veel uit, als het resultaat er maar is ;-)
|
Dat is juist. Volgende vraag is dan of het VB nog überhaupt wel iets kan betekenen zelfs na een eventuele koerswijziging. Allicht gelooft u daar in, ik niet.
|