![]() |
Citaat:
Mensen die niets weten van de farmaceutische industrie houden beter hun klep er over. |
Citaat:
|
Als er te veel pillen worden voorgeschreven is dat niet de fout van de farmaceutische industrie. Zij proberen zo veel mogelijk pillen te verkopen en daar is niets mis mee. Zij hebben geen overeenkomst met de patiënt, het enige wat zij doen is de arts overtuigen dat hun pillen de beste zijn.
Het is de arts die het vertrouwen heeft van de patiënt, de arts heeft de plicht zo goed mogelijk voor de patiënt te zorgen. Schrijft de arts verkeerde/te veel pillen voor dan beschaamt hij het vertrouwen van de patiënt en komt hij de overeenkomst met de patiënt niet na. Als er iemand in fout is, is het dan ook de arts. |
Citaat:
Zoals altijd is niet of de arts, of de patient, maar is het en de arts, en de patient. De instant-maatschappij, waar aan elke behoefte ogenblikkelijk voldaan dient te worden, ook aan ziek-zijn en genezen, daar schort iets aan |
Citaat:
Hoe extermineer je het best zo'n gedrag? Want het is een probleem hier in't Westen. Vooral met al die antibioticahoeren. |
Als ik naar een dokter ga ik als ik ziek ben verwacht ik ook met een een voorschrift buiten te wandelen. Het advies van een dokter op zich gaat je niet spontaan genezen. Als je dan medicijnen thuis hebt kan je nog zien wat je er mee doet.
|
Citaat:
|
Citaat:
Van waar die verwachting/behoefte om met een voorschrift buiten te stappen? En zelfmedicatie (ie een medicijnkast vol geneesmiddelen die ooit zijn voorgeschreven en nooit zijn uitgenomen) verergert soms de aandoening. |
Citaat:
|
Inderdaad. We hebben hier al een savatage die denkt dat men alleen van pilletjes geneest. Westerse conditioning. Dat sommige dingen enkel genezen door bedrust en dat pilletjes enkel de symptomen verlichten, als ze wel iets doen, ontgaat die mensen.
De uitspraak Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu ja, dit is slechts mijn mening. Ik volg je gerust hoor dat er in bepaalde gevallen geen medicatie nodig is, maar als ik naar de dokter ga omdat ik me ziek voel of keelpijn heb of concentratieproblemen, dan doe ik dat met de bedoeling om met een voorschrift naar buiten te wandelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be