![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik bén een verrijking voor España - ik doe MIJN EIGEN geld HIER op HA! Nu gij weer slimme! |
Citaat:
|
Citaat:
Daar ging het trouwens niet om : witteroos beweert dat een Belg in Spanje een vreemdeling is . Dat klopt ( volgens de wet ) niet : we maken allebei deel uit van de E. U. Dat betekent dat je daar zonder boe of ba mag gaan wonen, en werken zo je dat wenst. En zolang je wil.= géén vreemdeling. Marokkaan = niet bij de E.U. = vreemdeling. ZO simpel is het. |
Dat denk ik niet Kallikles, Spanjaarden verbleven rond 1530 nogal een poosje hier wat ineens de donkere haren en ogen van menige Vlaming verklaart.Bovendien zijn ook Spanjaarden Europeanen en Marokkanen niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Dat waren geen Marokkanen, het koninkrijk Marokko bestond toen nog niet eens - dat werden en worden nog steeds (foutief) Moren genoemd - de Arabieren vielen Spanje binnen in 711 en bleven er bijna de hele middeleeuwse periode tot 1492.
Dat was dus nádat diezelfde Arabieren eerst de Berbers of Imazighen hadden veroverd, verkracht, half uitgemoord. |
Je bevestigt dus nogmaals mijn stelling: een Spanjaard heeft meer gemeen met een Marokkaan dan met een Vlaming. Ga terug naar je land, of hou je bek.
|
Als om het even welke Vlaming dat zou zeggen tegen een 'allochtoon', wordt meteen door heel PoCo gebruld: "RACIST-NAZI-FASCIST!" - met jou aan kop!
Beetje gepikeerd? Ik KAN gaan en staan waar ik wil! :twisted: Heb geen toestemming nodig van zichzelf overschattende pseudo-intellectuele-filosofen thx. ...dorst - azijntje? |
Jij bent hier de enige die gepikeerd is en die zich belachelijk maakt met het posten van vulgaire foto's...
En je begrijpt het dus weer niet. Nog een keer: het is het een of het ander. Ofwel wil je gaan en staan waar je wil, en dan hou je je brutale bek over anderen die hetzelfde willen doen, ofwel ben je consequent en ga je zelf terug naar je land. |
...en JIJ bent degene die daar over beslist?
...waar ik ga en sta ... en of ik mijn 'brutale bek' moet houden? U denkt écht wel dat U meer en beter bent dan een ander. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Barcelona ligt toch in Catalonië... Catalanen verschillen toch mijlenver van Castillianen en vooral van Andalusiërs?
|
Citaat:
![]() |
Interessant. Ik ben de laatste om te ontkennen dat het gehele Iberische subcontinent gedeelde geschiedenis heeft, ondanks de diversiteit die er heerst. Noch ga ik geschiedkundige verbondenheid met Noord-Afrika ontkennen.
Er is zoveel dat ik moet leren. Wat ik wel weet is dat Barcelona geen honderd jaar onder Moorse heerschappij heeft gestaan en snel verroverd was door de Franken. Trouwens SDX, het waren zowel Imazighen als Arabieren die Spanje koloniseerden, die als minderheid de meerderheid eeuwen lang onder de knoet heeft kunnen houden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be