Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Allochtonen en goede doelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124920)

beste vriend 12 juni 2009 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose (Bericht 4168414)
U weet toch dat u in Spanje ook een 'vreemdeling' bent?:roll:

Wij maken, met 26 andere landen, deel uit van de E.U. , akkoord ? Wie van daarbuiten komt is een vreemdeling. Een Belg in Spanje, en vice versa, is geen vreemdeling. Europeanen zijn trouwens allemaal verwanten. :-)

liberalist_NL 12 juni 2009 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 4167724)
De meeste mensen kennen het wel. Allochtonen die je op straat of in de trein lastig vallen om een bepaald “goed doel” te sponsoren. Ze klampen je aan, zonder ook maar één woord Nederlands te gebruiken (wedden dat ze de taal niet machtig zijn?), mompelend iets in je handen proberen te duwen. Meestal is dat een petitie of een briefje met een uitleg die je moet overtuigen om hen geld te geven.

Wat ik in de trein heb meegemaakt, was een schoolvoorbeeld van racisme.

Een jonge allochtoon, voorzien van papieren, komt de wagon binnen en wil zonder enig woord een brief overhandigen. Eens iemand de brief aanneemt, neemt hij plaats naast de persoon die zo dom was om het aan te pakken. De jongen was overigens gekleed in dure merkkledij, het is toch wel straf dat ze op deze manier medelijden willen opwekken. G-star is niet bepaald goedkoop.

Ik zat dicht bij de deur, weigerde zonder enig woord het papier. Twee plaatsen voor mij zat een Afrikaanse familie met twee kinderen. En nu komt het. De jongen liep hun straal voorbij. Zij moesten blijkbaar niet bijdragen tot het goede doel. Eigen volk eerst in de praktijk onder allochtonen. Ronduit schaamteloos, ze verstoppen het niet eens. Er zat namelijk niemand tussen mij en de familie.

Walgelijk. Buitengewoon walgelijk.
En toch weet ik dat menig links fantast dit zal komen goedpraten en zal komen afdoen als een bagatel, nietsbetekenend.

Als je dan verderop ziet dat mensen de brief vol schaamte teruggeven, beschaamd dat ze niks willen geven, zeer schrijnend.
Het word hoog tijd dat we ons niet meer laten vangen door deze “goede doelen”.
Maak simpelweg een schuddend handgebaar, zonder de persoon aan te kijken en zonder ook maar enig woord uit te spreken. Genoeg is genoeg.

Allemaal nep. Gaat rechtstreeks zijn eigen zak in. Een collecteur moet je alleen geld geven als hij werft voor een CBF-fonds en bijbehorend pasje heeft.

SDX 12 juni 2009 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose (Bericht 4168414)
U weet toch dat u in Spanje ook een 'vreemdeling' bent?:roll:

JA Rozeke, maar géén schooier of crimineel :mrgreen:
Ik bén een verrijking voor España - ik doe MIJN EIGEN geld HIER op HA!
Nu gij weer slimme!

Kallikles 12 juni 2009 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4168682)
Wij maken, met 26 andere landen, deel uit van de E.U. , akkoord ? Wie van daarbuiten komt is een vreemdeling. Een Belg in Spanje, en vice versa, is geen vreemdeling. Europeanen zijn trouwens allemaal verwanten. :-)

Een Spanjaard is meer verwant met een Marokkaan dan met een Vlaming.

beste vriend 12 juni 2009 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4168717)
Een Spanjaard is meer verwant met een Marokkaan dan met een Vlaming.

Niet allemaal. En zelfs als het zo zou zijn : de Spanjaarden horen zulke dingen niet graag.:-)
Daar ging het trouwens niet om : witteroos beweert dat een Belg in Spanje een vreemdeling is . Dat klopt ( volgens de wet ) niet : we maken allebei deel uit van de E. U.
Dat betekent dat je daar zonder boe of ba mag gaan wonen, en werken zo je dat wenst. En zolang je wil.= géén vreemdeling.
Marokkaan = niet bij de E.U. = vreemdeling. ZO simpel is het.

alice 12 juni 2009 23:55

Dat denk ik niet Kallikles, Spanjaarden verbleven rond 1530 nogal een poosje hier wat ineens de donkere haren en ogen van menige Vlaming verklaart.Bovendien zijn ook Spanjaarden Europeanen en Marokkanen niet.

IronChef 12 juni 2009 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 4168574)
Op naar de volgende verkiezingen...

Met nog eens 9 procent verlies.

Kallikles 13 juni 2009 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4168748)
Dat denk ik niet Kallikles, Spanjaarden verbleven rond 1530 nogal een poosje hier wat ineens de donkere haren en ogen van menige Vlaming verklaart.

En de Marokkanen verbleven acht eeuwen in Spanje.

Citaat:

Bovendien zijn ook Spanjaarden Europeanen en Marokkanen niet.
Zoek de breedte van Gibraltar eens op hé.

SDX 13 juni 2009 00:41

Dat waren geen Marokkanen, het koninkrijk Marokko bestond toen nog niet eens - dat werden en worden nog steeds (foutief) Moren genoemd - de Arabieren vielen Spanje binnen in 711 en bleven er bijna de hele middeleeuwse periode tot 1492.
Dat was dus nádat diezelfde Arabieren eerst de Berbers of Imazighen hadden veroverd, verkracht, half uitgemoord.

Kallikles 13 juni 2009 00:46

Je bevestigt dus nogmaals mijn stelling: een Spanjaard heeft meer gemeen met een Marokkaan dan met een Vlaming. Ga terug naar je land, of hou je bek.

SDX 13 juni 2009 00:54

Als om het even welke Vlaming dat zou zeggen tegen een 'allochtoon', wordt meteen door heel PoCo gebruld: "RACIST-NAZI-FASCIST!" - met jou aan kop!

Beetje gepikeerd?

Ik KAN gaan en staan waar ik wil! :twisted:
Heb geen toestemming nodig van zichzelf overschattende pseudo-intellectuele-filosofen thx.

...dorst - azijntje?

Kallikles 13 juni 2009 00:57

Jij bent hier de enige die gepikeerd is en die zich belachelijk maakt met het posten van vulgaire foto's...

En je begrijpt het dus weer niet. Nog een keer: het is het een of het ander. Ofwel wil je gaan en staan waar je wil, en dan hou je je brutale bek over anderen die hetzelfde willen doen, ofwel ben je consequent en ga je zelf terug naar je land.

SDX 13 juni 2009 01:04

...en JIJ bent degene die daar over beslist?
...waar ik ga en sta ... en of ik mijn 'brutale bek' moet houden?

U denkt écht wel dat U meer en beter bent dan een ander.

Kallikles 13 juni 2009 01:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4168821)
U denkt écht wel dat U meer en beter bent dan een ander.

Zeg, ik ben uw zelfvertrouwen niet hé, en ook niet uw minderwaardigheidscomplex... :?

SDX 13 juni 2009 01:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4168824)
Zeg, ik ben uw zelfvertrouwen niet hé, en ook niet uw minderwaardigheidscomplex... :?

Buig mee met de massa grijze muis:

Kallikles 13 juni 2009 01:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4168828)
Buig mee met de massa grijze muis:

Als je niets te vertellen hebt, is het ook toegelaten te zwijgen.

Savatage 13 juni 2009 01:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 4167724)
De meeste mensen kennen het wel. Allochtonen die je op straat of in de trein lastig vallen om een bepaald “goed doel” te sponsoren. Ze klampen je aan, zonder ook maar één woord Nederlands te gebruiken (wedden dat ze de taal niet machtig zijn?), mompelend iets in je handen proberen te duwen. Meestal is dat een petitie of een briefje met een uitleg die je moet overtuigen om hen geld te geven.

Wat ik in de trein heb meegemaakt, was een schoolvoorbeeld van racisme.

Een jonge allochtoon, voorzien van papieren, komt de wagon binnen en wil zonder enig woord een brief overhandigen. Eens iemand de brief aanneemt, neemt hij plaats naast de persoon die zo dom was om het aan te pakken. De jongen was overigens gekleed in dure merkkledij, het is toch wel straf dat ze op deze manier medelijden willen opwekken. G-star is niet bepaald goedkoop.

Ik zat dicht bij de deur, weigerde zonder enig woord het papier. Twee plaatsen voor mij zat een Afrikaanse familie met twee kinderen. En nu komt het. De jongen liep hun straal voorbij. Zij moesten blijkbaar niet bijdragen tot het goede doel. Eigen volk eerst in de praktijk onder allochtonen. Ronduit schaamteloos, ze verstoppen het niet eens. Er zat namelijk niemand tussen mij en de familie.

Hij wist al dat hij van zijn eigen volk niets moest verwachten. As simple as that.

Scarabaeida 13 juni 2009 01:18

Barcelona ligt toch in Catalonië... Catalanen verschillen toch mijlenver van Castillianen en vooral van Andalusiërs?

Kallikles 13 juni 2009 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida (Bericht 4168834)
Barcelona ligt toch in Catalonië... Catalanen verschillen toch mijlenver van Andalusiërs?

Scarabaeida 13 juni 2009 01:39

Interessant. Ik ben de laatste om te ontkennen dat het gehele Iberische subcontinent gedeelde geschiedenis heeft, ondanks de diversiteit die er heerst. Noch ga ik geschiedkundige verbondenheid met Noord-Afrika ontkennen.
Er is zoveel dat ik moet leren.
Wat ik wel weet is dat Barcelona geen honderd jaar onder Moorse heerschappij heeft gestaan en snel verroverd was door de Franken.

Trouwens SDX, het waren zowel Imazighen als Arabieren die Spanje koloniseerden, die als minderheid de meerderheid eeuwen lang onder de knoet heeft kunnen houden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be