Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hondenliefhebbers , wat drijft hen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=128545)

Tavek 18 september 2009 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4341702)
Ik hoor wel eens zeggen dat een hond een baasje heeft, maar dat een kat personeel heeft...

Een kat heeft zichzelf gedomesticeerd omdat het haar uitkwam.

The Syndrome 18 september 2009 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4341515)
Mijn kat is zelf opgevoed, die weet heel goed wat juist en fout gedrag is. alleen blijft een kat een eigenzinnig beest natuurlijk.

Katten zijn inderdaad goed te doen .
Een hond kunt ge dwingen voedsel te weigeren , ge kunt hem bijvoorbeeld een hele dag lang kwijlend naar een biefstuk doen kijken.
Katten zullen dat biefstuk zogezegd negeren tot je je rug draait ...
Met hondenliefhebbers is het altijd wat , voeden ze hun hond niet op , zorgen ze voor overlast , is ie wel opgevoed is het een karakterloos slaafs beest.
Doe mij dan maar een cavia .

kiko 18 september 2009 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 4341897)
Katten zijn inderdaad goed te doen .
Een hond kunt ge dwingen voedsel te weigeren , ge kunt hem bijvoorbeeld een hele dag lang kwijlend naar een biefstuk doen kijken.
Katten zullen dat biefstuk zogezegd negeren tot je je rug draait ...
Met hondenliefhebbers is het altijd wat , voeden ze hun hond niet op , zorgen ze voor overlast , is ie wel opgevoed is het een karakterloos slaafs beest.
Doe mij dan maar een cavia .

Ik weet niet waar jij woont, maar waar ik woon is er op geen enkel gebied overlast van de nochtans in groten getale aanwezige honden. Op geen enkel vlak.

En als er al overlast zou zijn, ligt dit aan de opvoeding van de baasjes, heel zelden aan de honden zelf.

Sommige mensen zou men moeten verbieden om huisdieren te hebben, omdat ze er simpelweg niet mee overweg kunnen. Terwijl een hond hebben en opvoeden, echt niet moelijk is.

Herr Flick 18 september 2009 16:44

Citaat:

Ik hoor wel eens zeggen dat een hond een baasje heeft, maar dat een kat personeel heeft...

Dat hangt er in grote mate van af in hoevere ge daar zelf aan toegeeft, ne slimmen hond speelt ook met de voeten van ne stoemen baas.

ik heb u hierboven het voorbeeld gegeven, en dat is echt niet gezeverd.

katten zijn katten, een beetje bizar, maar het hangt veel af van hoe ze opgevoed zijn, alleen , in een appartement, of niet, met meerdere, strenge consequente baas, of iemand die direct toegeeft...

Als je direct toegeeft, ooh zo een lief beestje,... wel then your fucked for life...

rikbe 18 september 2009 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coekie (Bericht 4341542)
Honden horen, in een moderne samenleving, niet onder de mensen te leven. Ze zijn totaal nutteloos en zorgen enkel voor overlast en gevaar.

Ze zijn alleen gevaarlijk voor inbrekers, home jackers, getuigen van Jehova en ander gespuis dat je huis wil binnendringen. Het is in onze "moderne" samenleving een must aan 't worden.

rikbe 18 september 2009 17:39

Citaat:

Klopt wel. :) Maar niet veralgemenen. Ik heb een kat gehad die zich meer als een hond gedroeg en ken mensen over wie de hond de baas speelt.

Steve_M 18 september 2009 19:33

Hangt ervan af hoever de liefde voor de hond gaat. Niets mis met huisdieren houden (als je er goed voor zorgt), maar als mensen zich bezighouden met flauwekul als doggydance, honden in schattige kleertjes steken en hun hond van hun ijsje laten likken, dan stel ik me toch vragen bij die mensen hun verstandelijke vermogens. Dat geldt overigens ook voor alle mensen die over hun dieren (ik heb zelf al jaren twee katten) spreken als 'hun kindjes' en dergelijke. Dieren zijn geen mensen.

rikbe 18 september 2009 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4342469)
Hangt ervan af hoever de liefde voor de hond gaat. Niets mis met huisdieren houden (als je er goed voor zorgt), maar als mensen zich bezighouden met flauwekul als doggydance, honden in schattige kleertjes steken en hun hond van hun ijsje laten likken, dan stel ik me toch vragen bij die mensen hun verstandelijke vermogens. Dat geldt overigens ook voor alle mensen die over hun dieren (ik heb zelf al jaren twee katten) spreken als 'hun kindjes' en dergelijke. Dieren zijn geen mensen.

Nee, maar mensen zijn wel dieren.

The Syndrome 18 september 2009 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4342469)

D'as ook een beetje mijn vraagstelling , met zo'n hond moet je permanent bezig zijn of dat dier verwilderd.
Wie doet nu al die absurde moeite voor zo'n harig mormel.
Ik heb ooit eens een meisje zien tongkussen met een hond op café , de hondenbezitters aldaar vonden dat logisch , alsmede het feit dat zo'n griezel dan nog eens op hun been kwam rijden.

Steve_M 18 september 2009 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 4342552)
D'as ook een beetje mijn vraagstelling , met zo'n hond moet je permanent bezig zijn of dat dier verwilderd.

Niet noodzakelijk, dat is erg rasafhankelijk.

Citaat:

Tja, sommige mensen doen in mijn ogen absurd veel moeite om de Mont Ventoux op te rijden. Sommige mensen doen absurd veel moeite tot ze 42 km kunnen lopen om vervolgens in groep ... 42 km te lopen. Ieder diertje zijn pleziertje zeker.

Citaat:

Ik heb ooit eens een meisje zien tongkussen met een hond op café , de hondenbezitters aldaar vonden dat logisch , alsmede het feit dat zo'n griezel dan nog eens op hun been kwam rijden.
Er bestaan mensen die geld betalen om dat te zien ;-)

rikbe 18 september 2009 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4342566)
Niet noodzakelijk, dat is erg rasafhankelijk.

Tja, sommige mensen doen in mijn ogen absurd veel moeite om de Mont Ventoux op te rijden. Sommige mensen doen absurd veel moeite tot ze 42 km kunnen lopen om vervolgens in groep ... 42 km te lopen. Ieder diertje zijn pleziertje zeker.

Er bestaan mensen die geld betalen om dat te zien ;-)

Niet voor tongkussen. 8-)

lantjes 19 september 2009 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 4340714)
Mijn buurt zit er vergeven van , honden , dat blaft , dat likt , dat bijt , dat schijt , dat jankt de hele buurt wakker , dat verliest hun haar en dat kruipt op elkaar .
Dan willen die hondenliefhebbers nog een jong van die door die gedekte hond , lopen ze na dito jaren met een roedel van 5-10 harige beesten rond.
Sterker nog , honden zien mensen als soortgenoten , de talloze verhalen over hondenneukers en preutenlikkers zijn niet uit de lucht gegrepen.
Dat blijkt zelfs bij elkaar te slapen , lopen ze plots met zweren rond , of slapen ze met een incontinente hond en moeten ze een plastiek spannen op hun matras .
Niet zelden hebben ze een mongool in de familie , gaat dat met een hond en plastiek zak gaan wandelen , keren ze terug met een zak vol stront .
Zijn die mensen normaal :?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 4342552)

Goh, bedankt, de tranen bollen over mijn wangen van 't lachen...:rofl:

Maar verder zijn de meeste honden, al heb ik er zelf geen, dikwijls aangenamer gezelschap dan de meeste mensen al zal het "voor iets kunnen zorgen" waarschijnlijk ook regelmatig de oorzaak zijn van zo'n dier in huis te halen.

loodew 19 september 2009 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4341114)
Mensen met een grote hof en een hond die hun beest nooit uitlaten of maar af en toe verzorgen moesten ze zonder vorm van proces executeren.

Als ge die beest goed verzorgd en daarmee bezig zijt, dan schijten die niet overal waar ze het denken , dan blaffen die ook nie onnodig en dan hebde daar totaal geen last van.

Mijnen hond was trouwens beter opgevoed dan de meeste kinderen van tegenwoordig.

Inderdaad Herr Flick, ik geef u 100% gelijk. Ik heb zelf al 9 jaar 2 honden en heb daar geen problemen mee. Ik heb ook 2 kinderen. Honden luisteren nog altijd als ge ze een goede opvoeding geeft. Bij kinderen ligt dat anders.

Mijn honden blaffen alleen als er iemand belt of als ze abnormale geluiden horen zoals bv. roepende en tierende mensen die 's nachts passeren.

Renesse 19 september 2009 12:55

Natuurlijk zijn die mensen normaal. Alleen de preutenlikkers en hondenneukers niet. Duh!

From_Vlaanderen 19 september 2009 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4341114)
Mensen met een grote hof en een hond die hun beest nooit uitlaten of maar af en toe verzorgen moesten ze zonder vorm van proces executeren.

Als ge die beest goed verzorgd en daarmee bezig zijt, dan schijten die niet overal waar ze het denken , dan blaffen die ook nie onnodig en dan hebde daar totaal geen last van.

Mijnen hond was trouwens beter opgevoed dan de meeste kinderen van tegenwoordig.

Helaas mijne hond schijt over heel den hof, vroeger had 'k 'm geleerd om rechts bij de schutting te schijten, maar met de verhuis wist dat beest het niet meer.

Achter mij hebben ze nogal wat jachthonden, en nu in't jachtseizoen hoort ge die. Als het dicht is blaffen die beesten nog twee weken en dan is het gedaan. Of ik ben het gewoon dat kan ook.

Als ik nu met mijn beest ga wandelen dan neem ik geen plastieken zak mee. Ik zit toch grotendeels tussen de weiden, als 'm presteert op iemand oprit te schijten dan trek ik 'm verder of slinger er de slipketting heen.

Goldband 20 september 2009 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 4340714)
Mijn buurt zit er vergeven van , honden , dat blaft , dat likt , dat bijt , dat schijt , dat jankt de hele buurt wakker , dat verliest hun haar en dat kruipt op elkaar .
Dan willen die hondenliefhebbers nog een jong van die door die gedekte hond , lopen ze na dito jaren met een roedel van 5-10 harige beesten rond.
Sterker nog , honden zien mensen als soortgenoten , de talloze verhalen over hondenneukers en preutenlikkers zijn niet uit de lucht gegrepen.
Dat blijkt zelfs bij elkaar te slapen , lopen ze plots met zweren rond , of slapen ze met een incontinente hond en moeten ze een plastiek spannen op hun matras .
Niet zelden hebben ze een mongool in de familie , gaat dat met een hond en plastiek zak gaan wandelen , keren ze terug met een zak vol stront .
Zijn die mensen normaal :?

Je hebt het niet zo voor honden?

The Syndrome 20 september 2009 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband (Bericht 4344756)

Om te eten , wel .
Om te houden , nee .
Die ogen , zo droevig :-(

rikbe 20 september 2009 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband (Bericht 4344756)

Voor mensen heeft hij het ook niet zo.

Dronkoers 20 september 2009 13:44

Gore kutbeesten!

...met dank aan Djiezes ;-)

eno2 21 september 2009 08:47

Citaat:

Hondenliefhebbers , wat drijft hen ?
De liefde.

Liever beesten zien dan mensen, dat is normaal.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be