Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   DHKP-C geen terroristische organisatie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133044)

Sus Iratus 24 december 2009 01:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4506972)
En als ik nu meer binding heb met Baskenland, ben ik dan evenmin een landgenoot?

Indien u openlijk te kennen geeft de ETA te steunen en er als spreekbuis voor te dienen, dan bent u voor mij evenmin een landgenoot. Dan liggen uw prioriteiten overduidelijk in Baskenland en bent u voor mij dus een Bask.

Let wel, de activiteiten van de DHKP-C en die van de ETA lijken mij verder toch wel verschillend gemotiveerd te zijn, dus elke vergelijking wat dat betreft loopt altijd mank.
Kort gezegd: De ETA staat immers een autonoom Baskenland voor, en dat is iets waar ik me als volksnationalist wel in kan vinden, zij het dat er geen nodeloos geweld gebruikt wordt. En daar schort het bij de ETA nogal eens aan.
De DHKP-C is gewoon een communistische terreurorganisatie die zowat alles en allen aanvalt dat niet met hun zieke doctrines overeenkomt.

filosoof 24 december 2009 02:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4506964)
U heeft hier natuurlijk een punt dat het vertalen van een persbericht geen reden tot uitzetting/uitlevering kan en mag zijn. Dat ben ik met u eens. Maar ik heb wel mijn twijfels over wat u als 'landgenoot' bestempelt, aangezien hier toch wel blijkt dat die Bahar Kimyongür kennelijk meer binding heeft met Turkije, het land van zijn (groot-?)ouders, dan met het land waar hij ter wereld kwam en opgroeide. Zo iemand kan ik geen landgenoot noemen, ook al heeft hij op papier dezelfde nationaliteit als ik. Bovendien heeft hij zeer waarschijnlijk ook nog een Turks paspoort, hetgeen uitlevering een stuk makkelijker maakt - indien daar een gegronde reden voor is uiteraard, hetgeen mij hier niet het geval lijkt te zijn.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4506964)
Zo iemand kan ik geen landgenoot noemen, ook al heeft hij op papier dezelfde nationaliteit als ik.

Vermits hij die nationaliteit wettelijk heeft veracht en misprijs jij dus onze wet.
Mensen die onze wetten verachten en misprijzen, wat zou jij daar mee doen? Niet veel goeds dacht ik zo.

filosoof 24 december 2009 02:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guust (Bericht 4506707)
Ik vind dat we op een gevaarlijk hellend vlak zitten met al die nieuwe speciale wetten. Eerst hadden we de anti-terrorismewet, nu de wet op de bijzondere opsporingstechnieken. Wat zal de volgende stap zijn?

Er werd hier al meer dan eens gevraagd, advocaten niet meer toe te staan procedurefouten te pleiten.

filosoof 24 december 2009 02:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4506950)
Aha! Daar moet ik op toasten! Op de gezondheid van Erdal en haar kameraden! Schol! :cheer:

Ik vind die toch aantrekkelijk (ze glimlacht wel iets te weinig):

daiwa 24 december 2009 03:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4506994)

Aantrekkelijk? 8O

kelt 24 december 2009 07:46

prima...

Nu kunnen alle DHCP-leden in alle rust uitgewezen worden...ze zijn zonet niet-terroristisch verklaard,dus zelfs in hun teerbeminde Turkije hebben ze niks te vrezen....

Den Ardennees 24 december 2009 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4506936)
Bahar Kimyongür is in België geboren en heeft de Belgische nationaliteit. U eist dus de uitlevering van een landgenoot aan een regime waarvan geweten is dat foltering schering en inslag is, louter voor het vertalen van een persbericht omdat zijn ideologie niet strookt met de jouwe.

zoals Kelt al aangaf, het zijn geen terroristen, dus hebben ze in Turkije niets te vrezen:lol:. Bovendien, zo slecht kan het daar met de mensenrechten niet zijn, want ze zijn kandidaat EU-lid:lol:

:roll:

Guust 24 december 2009 08:47

Igg, ik vind trouwens ook dat we alle Roma zigeuners terug moeten sturen naar Roemenië en Slovakije, dat zijn EU landen.

Renesse 24 december 2009 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4506515)
na vijf ( ! ) geldverslindende processen en 27 agenten van de Staatsveiligheid die niet konden verhinderen dat Erdal ging lopen, kan het me eerlijkgezegd niet meer schelen of ze terroristen zijn of niet. Gewoon stop deze klucht (geen nieuw Cassatieberoep) en gooi dat zootje het land uit.

Dit is volgens mij de beste oplossing. Wat komen ze hier aanvangen met strikt Turkse aangelegenheden?

abou Anis 24 december 2009 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4506950)
Aha! Daar moet ik op toasten! Op de gezondheid van Erdal en haar kameraden! Schol! :cheer:

2!

Pelgrim 24 december 2009 10:30

Zo zien we maar weer hoe de rechtse zelfverklaarde democraten werkelijk zijn.

Sus Iratus 24 december 2009 10:54

Citaat:

Wij noteren dat filosoof de bruid van Frankenstein aantrekkelijk vindt. Nu ja, ieder zijn meug zullen we maar zeggen.

Sus Iratus 24 december 2009 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4506989)
Vermits hij die nationaliteit wettelijk heeft veracht en misprijs jij dus onze wet.
Mensen die onze wetten verachten en misprijzen, wat zou jij daar mee doen? Niet veel goeds dacht ik zo.

Dat ik tegen wetten ben die het voor Jan en alleman mogelijk maken binnen de kortste keren Nederlander, Belg, enzovoorts te worden, is geen geheim. Dat heeft u dus wederom haarscherp in de gaten filosoof. Autochtonen, de echte autochtonen dus, en niet iedereen die toevallig bij aankoop van een pak waspoeder een Nederlands/Belgisch paspoort cadeau heeft gekregen, hebben voor mij dan ook het recht om tegen dat soort wetten te protesteren en ze te veranderen. Allochtonen hebben 's lands wetten gewoon te aanvaarden en bevalt hen dat niet, kunnen ze hun heil elders gaan zoeken.

Noorman 24 december 2009 11:14

Citaat:

Ja, 't is een schatje, om mee onder te duiken

Noorman

Pelgrim 24 december 2009 12:02

Bahar is geboren Belg hoor.

Den Ardennees 24 december 2009 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4507119)
Zo zien we maar weer hoe de rechtse zelfverklaarde democraten werkelijk zijn.

wat nu weer?!?

De schoofzak 24 december 2009 12:46

Alweer een "grote onderscheiding" voor ons zustisieel apparaat:

iemand die de terroristische daden van een buitenlandse terroristische groep goedpraat, is daarom nog geen bewezen terrorist. Okee, ik ga mee.

Maar als diezelfde oen dan in een vredelievend land als Vlaanderen betrapt wordt met wapens en soortgelijke .... dan vind ik de kombinasie van die twee gegevens (verdedigen van .. en wapenbezit ...) wel degelijk een bewijs dat hij medeplichtig is aan terrorisme.

En het verstoppen van iemand die in naam van dat terrorisme meehielp om een moord te plegen in Turkije, maakt de kombinasie nog terroristisch-krimineler.

Maar niet zo met zustisie in dit apenland. Oh neen.
En dat wordt dan nog verdedigd door hun vriendjes, a ja, want het zijn markistisch-leninistische strijdbroedertjes ....

Xenophon 24 december 2009 12:57

Citaat:

Bahar Kimyongür is in België geboren en heeft de Belgische nationaliteit. U eist dus de uitlevering van een landgenoot aan een regime waarvan geweten is dat foltering schering en inslag is, louter voor het vertalen van een persbericht omdat zijn ideologie niet strookt met de jouwe.

Nochtans is het volgens de rechtbank een democratie.

Dus dan is foltering een democratisch middel?

Boduo 24 december 2009 13:44

Turks regime: géén demokratie !!!

Citaat:

In Turkije zijn er 2 grote machten: de islamisten en het leger. De burgermaatschappij heeft géén vat op het leger. Anderzijds worden tegenstanders v.h. systeem willekeurig opgepakt, gemarteld en veroordeeld in schijnprocessen; rechters spelen onder één hoedje met het openbaar ministerie.
De vrijheid van meningsuiting is zeer beperkt. Rechtbanken aanvaarden nog altijd "bekentenissen" die afgedwongen zijn door foltering ! Tegenstanders v.h.regime worden ontvoerd door politieagenten in burger en daarna mishandeld. Gerechtelijke intimidatie tegen mensenrechten-aktivisten is schering en inslag.
Zo kunnen we nog een ganse blz. verder gaan.
Volgens de EU is Turkije nog géén demokratie !
:evil: :x :evil:

Txiki 24 december 2009 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4506977)
Indien u openlijk te kennen geeft de ETA te steunen en er als spreekbuis voor te dienen, dan bent u voor mij evenmin een landgenoot. Dan liggen uw prioriteiten overduidelijk in Baskenland en bent u voor mij dus een Bask.

Let wel, de activiteiten van de DHKP-C en die van de ETA lijken mij verder toch wel verschillend gemotiveerd te zijn, dus elke vergelijking wat dat betreft loopt altijd mank.
Kort gezegd: De ETA staat immers een autonoom Baskenland voor, en dat is iets waar ik me als volksnationalist wel in kan vinden, zij het dat er geen nodeloos geweld gebruikt wordt. En daar schort het bij de ETA nogal eens aan.
De DHKP-C is gewoon een communistische terreurorganisatie die zowat alles en allen aanvalt dat niet met hun zieke doctrines overeenkomt.

:rofl: man man man... wat een criteria

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be