Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   Vlaams Belang deelt soep uit aan Brusselse daklozen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133059)

Zwartengeel 26 december 2009 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4510110)
Was die soep niet opzettelijk bereid met varkensvlees zodat allochtonen er zeker niet van konden eten?

Zoals die van VB'er Hilde De Lobel in 2006?

Misschien niet racistisch, netjes en menslievend is het alvast niet.

Zijn alle allochtonen dan per definitie moslim?

IronChef 26 december 2009 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4510116)

Schrap dan allochtonen en vervang het door moslims.

Misschien kan je dan iets over het onderwerp zelf zeggen i.p.v. van wat te liggen mierenneuken.

Zwartengeel 26 december 2009 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4510123)
Schrap dan allochtonen en vervang het door moslims.

Ik stel gewoon een vraag, meer niet.

Citaat:

Misschien kan je dan iets over het onderwerp zelf zeggen i.p.v. van wat te liggen mierenneuken.
Kun je dat ook op een normale manier verwoorden in plaats van met zo'n betweterig holier-than-thou toontje?

IronChef 26 december 2009 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4510135)
Ik stel gewoon een vraag, meer niet.

Ik had mijzelf duidelijker kunnen uitdrukken, dat klopt.

Jij bent echter intelligent genoeg om te weten wat ik bedoelde.

Citaat:

Kun je dat ook op een normale manier verwoorden in plaats van met zo'n betweterig holier-than-thou toontje?
Zolang jij rond het eigenlijke onderwerp heen fietst gaat dat niet, nee.

Savatage 26 december 2009 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4510033)
Als Freddy Van Gaever en Bruno Valkeniers hun nóg liberaler beleid er kunnen door drukken, zal het Vlaams Blok nog tien maal zoveel soep mogen uitdelen. :|

Als het hier in Vlaanderen nu eens echt liberaal zou worden dan waren er veel minder daklozen ..

Samsa 26 december 2009 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4510239)
Als het hier in Vlaanderen nu eens echt liberaal zou worden dan waren er veel minder daklozen ..

behalve dan "vrijwillige daklozen" naar analogie met de liberale prietpraat over "vrijwillige werklozen"

Savatage 26 december 2009 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4510110)
Was die soep niet opzettelijk bereid met varkensvlees zodat allochtonen er zeker niet van konden eten?

Misschien niet racistisch maar netjes en menslievend is het alvast ook niet.

Ik had niet de indruk dat er balletjes in de soep zaten in de video. Je kan je vooroodelen dus beter voor jezelf houden, mss een mooi voornemen voor 2010.

Jaani_Dushman 26 december 2009 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4510116)

Binnen de retoriek van het Vlaams Blok wel.

IronChef 26 december 2009 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4510250)
Ik had niet de indruk dat er balletjes in de soep zaten in de video. Je kan je vooroodelen dus beter voor jezelf houden, mss een mooi voornemen voor 2010.

Heb ik dan iets gezegd over de huidige soepuitdeling?

Misschien kan je beter leren lezen voor je iets schrijft?

En dan nog, "ik had niet de indruk bij het bekijken van de video dat er balletjes in de soep zaten", je weet het dus zelf ook niet en kletst er maar op los.

de kleine 26 december 2009 14:03

Citaat:

Ik moet Ironchef toch een keer gelijkgeven, het was Erwtensoep met spek.

Maar dat doet er niet toe, feit is dat het lief is van VB om soep uit te delen en dat sommige mensen het niet kunnen hebben dat mensen die ze niet graag hebben ook eens iets goed doen.

Jaani_Dushman 26 december 2009 14:05

Citaat:

Misschien kan jij dan het voornemen nemen om je ietwat beter te informeren, dan zou je geweten hebben dat er "oh toevallig" spek in de soep zat.

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=15

:|

Jaani_Dushman 26 december 2009 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kleine (Bericht 4510264)
Ik moet Ironchef toch een keer gelijkgeven, het was Erwtensoep met spek.

Maar dat doet er niet toe

Dus achter dat varkensvlees hoeven we niets te zoeken?

IronChef 26 december 2009 14:07

Dan stel ik mij toch ernstige vragen bij de goede bedoelingen van het VB, omtrent die soepuitdeling.

Blijkbaar is het niet nodig om mensen te helpen die behoren tot een ander volk of een andere religie aanhangen.

Savatage 26 december 2009 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4510263)
Heb ik dan iets gezegd over de huidige soepuitdeling?

Ja:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef

Je suggereerde wel degelijk dat de huidige soep varkensvlees bevatte.

Citaat:

Misschien kan je beter leren lezen voor je iets schrijft?
Misschien kan je wat meer geheugenoefeningen erbij nemen als tweede voornemen voor 2010.

Savatage 26 december 2009 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4510270)
Misschien kan jij dan het voornemen nemen om je ietwat beter te informeren, dan zou je geweten hebben dat er "oh toevallig" spek in de soep zat.

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=15

:|

My bad :|

IronChef 26 december 2009 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4510281)
Ja:

Nee.

Citaat:

Je suggereerde wel degelijk dat de huidige soep varkensvlees bevatte.
Ik suggereerde niets, ik reageerde op een bericht dat ging over een soepuitdeling in FRANKRIJK.

Daarbij, de soep van het VB bevat dus wel degelijk spek. Je was dus weeral uit je nek aan het kletsen.

Citaat:

Misschien kan je wat meer geheugenoefeningen erbij nemen als tweede voornemen voor 2010.
Misschien moet jij eens leren zwijgen als de grote mensen aan het praten zijn.

de kleine 26 december 2009 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4510276)
Dus achter dat varkensvlees hoeven we niets te zoeken?

Nop, want vlees in erwtensoep is lekker, en spek is goedkoop en smijten we daar traditioneel in.

En nogmaals; die soep wordt ook uitgedeeld aan allochtone mensen. Die uitdeling is er omdat ze het daklozenprobleem willen aankaarten. Niet om allochtonen stiekem geen soep te geven zodat ze sterven.

Xenophon 26 december 2009 14:27

Moslilms die het nodig hebben die mogen varkenvlees eten.

Als moslims soep moeten eten van het VB om te overleven, dan mogen we stellen dat ze het nodig hebben.

Het is godverdomme ver gekomen als liefdadigheid alleen nog uit hallalsoep mag bestaan.

IronChef 26 december 2009 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kleine (Bericht 4510308)
Nop, want vlees in erwtensoep is lekker, en spek is goedkoop en smijten we daar traditioneel in.

En nogmaals; die soep wordt ook uitgedeeld aan allochtone mensen. Die uitdeling is er omdat ze het daklozenprobleem willen aankaarten. Niet om allochtonen stiekem geen soep te geven zodat ze sterven.

Alsof er geen traditioneel Vlaamse soepen zijn zonder varkensvlees.

Ik vraag helemaal geen halalsoep of zo, er zijn genoeg Vlaamse soepen die door iedereen gegeten kunnen worden, zowel door moslims als door vegetariërs. Dat hoeft echt geen halalsoep te zijn.

Jaani_Dushman 26 december 2009 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kleine (Bericht 4510308)

Nochtans is het persbericht van het Vlaams Blok daar redelijk duidelijk over.

"Met dit initiatief wil Vlaams Belang niet alleen de daklozen wat warmte schenken in deze koude en donkere dagen, maar wil het ook een sterk signaal naar de overheid zenden. Daar waar voor illegalen in dit land hotels worden afgehuurd, Koninklijke appartementen worden opengesteld en legerkazernes worden opgevorderd; blijven de daklozen van het eigen volk al te vaak letterlijk in de kou staan. Voor de kansarmen van ons eigen volk blijven de diverse overheden in dit land in gebreke."

Het gaat het Vlaams Blok dus over "de daklozen van het eigen volk" versus "de illegalen".

Dus even kijken:
- We hebben het persbericht van het VB dat weinig aan de fantasie overlaat.
- We hebben lekkere soep die heel toevallig varkensvlees bevat.
- We hebben de retoriek van het VB die moslims, Arabieren, allochtonen en illegalen systematisch als synoniemen gebruikt.
- We hebben het voorbeeld van Parijs toen soep met varkensvlees werd uitgedeeld om moslims uit te sluiten.

Neen, ik denk dus niet dat het toeval is...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be