dominatrix |
5 januari 2010 15:06 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
(Bericht 4526116)
Daar ben ik het totaal niet me eens.
Iemand die het VB afvalt, komt daar niet naar terug omdat zen nieuwe keuze niet voldoet. Dan kiest die wel weer iets anders.
N-VA heeft haar imago mee, het VB niet. Dat veeg je niet zomaar weg.
Dewever is een slim genoeg wanneer hij moet toeslaan, en zal zich zeker niet laten opjagen door het VB, die al met de zweep kaar staat.
Wanneer gaan jullie eens beseffen dat je steeds op de verkeerde mensen schiet?
.
|
-Als die dus iets anders kiest dan is de kans groot dat hij terug richting zuilen zal moeten trekken, en daar geloof ik nu eens helemaal niet veel van.
-Net zomin ik geloof dat wij met de nva volledig communicerende vaten zijn. Deels wel, uiteraard en dit ten goede van een Belgische verdeel en heers politiek. Maar de n-va moet niet geloven dat ze bij een totale implosie van onze partij al die stemmen kan binnenrijven. Integendeel kan het goed zijn dat die stemmen dan voor eens en voor altijd verloren gaan voor het Vlaams nationalisme en pervers gezien dus geneutraliseerd worden voor het Belgicisme. En dat zou ons beiden een zorg mogen zijn!
-Op verkeerde mensen schieten zou ik het niet direct noemen. Wel de waakhond van het beleid blijven, en dat is in deze ook de n-va. Ik stel vast dat deze partij aan poging 3 is toegekomen EN wij nog niet al te veel borrelnootjes hebben gekregen. Ik moet zelfs vaststellen dat Leterme persoonlijk de 'afrit Vlaanderen' gesloten heeft. Dat wil voor mij zeggen dat de n-va strategie aan het falen is. Als het even kan vind ik niet dat mijn partij daaromtrent moet zwijgen. Integendeel.
-Dewever is slim en politieke is strategie, het staat immers in de sterren geschreven (zie bv interview in DS) dat Dewever bij de volgende verkiezingen voluit zal inzetten op de kiezers van het Vlaams Belang. Wat daar het nut van gaat zijn laat zich al raden: Versterkt Belgische macht. Dewinter krijgt dan wederom gelijk dat wij een 'domme' rechterzijde zijn.
Nuja, ook hier de nuance. Politiek is immers vooral een spel om de gunst van de kiezer te bekomen. Veel is dus tactiek en hierin zijn al veel slimme gasten Dewever voor gegaan... Niet 1 zonder houdbaarheidsdatum. Daar moet Dewever ook rekening mee houden. Enkel zuilpartijen hebben geen nood aan een momentum. Persoonlijk denk ik dat Dewever nog 2x verkiezingen gaat winnen: Lokaal (als logisch gevolg van de vorige uitslag) en federaal... dan zal onherroepelijk over en uit zijn. De vraag is waar Vlaanderen dan zal staan.
|