Bob |
14 januari 2010 18:19 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
(Bericht 4543675)
Er moet dan wel voldoende werk zijn hé.
|
Op den ogenblik heeft men nog altijd knelpuntberoepen die niet ingevuld geraken.
Citaat:
Er zal geen geld meer zijn, dus geen pensioen. ik prijs me echter gelukkig dat de sociale zekerheid nog in handen van de staat is. Een privéverzekering die mijn chemokuren en beenmergtransplantatie had ik nooit kunnen aangaan. Ik zou al dood zijn dus. Prive verzekeraars berekenen hun winstmarge per individu op basis van algemene criteria. Dat je effe op - komt kan wel maar als ze aan jou individueel verlies maken lig je buiten en ben je niet meer verzekerd. Onlangs nog in het nieuws, een schuldsaldoverzekering onmogelijk of tegen onbetaalbare prijzen voor diabetici, genezen kankerpatienten e.d.
Ik word niet meer genezen verklaard dus kan ik het helemaal vergeten. Ik kan niet eens een autolening meer aangaan. ZO werkt de verzekeringssector en de politici kunnen daar niets aan veranderen. Zeker niet onze Belgische of Vlaamse politici.
|
Ik ben ook diabetici en genezen kankerpatient. Dus hierin verschillen we niet of weinig. Maar voor het afsluiten van een schuldsaldoverzekering op mijn ouderdom, maakt dit weinig verschil uit. Ze is sowieso te duur.
Maar kom, de gezondheidszorg in Belgie is niet slecht. Maar misschien is het toch interressant om te weten :
-volgens internationale studies, wordt Belgie in de middenmoot geklasseerd, wat Europa betreft (dus niet vooraan)
-door de regering wordt de goedkeuring van nieuwe geneesmiddelen, om budgetaire redenen, dikwijls onnodig lang getrokken (oa nieuwe genesmiddelen tegen kanker)
-de levensverwachting in Belgie is even lang als in de USA (haal dit voorbeel maar aan, omdat de USA dikwijls afgedaan wordt, als het land met gebrekkige gezondheidszorg)...
Maw Belgie heeft een goede gezondheiszorg, doch is geen koploper, en in een land als de USA, met private gezondheidszorg (en "free clinics") leeft men even lang.
|