Kodo Kodo |
30 maart 2010 10:08 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke
(Bericht 4666017)
en waarom zouden "ze" dat dan willen doen? En hoe zouden "ze" dat dan gaan aanpakken?
|
Wat ze al met 'succes' aangepakt hebben: op één eeuw 97% van alle groente- en fruitsoorten in Europa en Noord-Amerika uitroeien. En ook: van vele zaden vind ik alleen nog maar F1-hybrides. Als ik die teel, kan ik mijn zaad niet gebruiken of uitwisselen met normale gelijkgestemden.
Citaat:
Ik teel zelf mijn groenten (90% zelfbedruipend), kweek zelf mijn zaad, wissel zaden uit met gelijkgestemden. Ik maak met niet ongerust dat "ze" daar een stokje voor willen steken.
|
Je zaad kan besmet worden door GGO's, heb ik me laten wijsmaken.
Als jij zaden uitwisselt, moet je daarop BTW betalen. Ruilhandel is verboden, moet worden omgerekend naar euro's, en de transacties zijn btw-plichtig. Zodra die transacties door de overheid in de gaten kunnen worden gehouden, kan de overheid ze ook vroeg of laat verbieden, en bijvoorbeeld alleen nog handel in door de EU genormeerde zaden toestaan. Eigenlijk is het al grotendeels zo.
In b.v. Portugal moeten tal van particuliere olijfboeren hun oliepersen laten staan omdat ze niet aan de EU-hygiënenormen voldoen. Terwijl je met olijfolie wonden kunt helen en verkoudheden genezen, en ik heb altijd olie uit ambachtelijke persen gebruikt! Zo worden deze boertjes afhankelijk van transporteurs en grote olieslagerijen. De zelfredzaamheid van de burger moet volledig worden gebroken. Ik zie niet in waarom de bezitters van moestuintjes niet het volgende slachtoffer zouden worden.
Als iedere burger zijn eigen munt mocht slaan (waar ik voorstander van ben), was het al stukken moeilijker ons te knechten, en zaten we nu niet in een financiële crisis. De BTW zou niet bestaan.
Onze eerste redding is dat de overheid geen tijd heeft om zich over zaadruilhandeltjes en zo te buigen.
Volgens de EU-jurisprudentie, nogal bedenkelijk bekrachtigd door een Verdrag dat zelf geen bepaling in die zin bevat (Lissabon) staat de EU-wetgeving boven de nationale wetgeving. En eerstgenoemde is nog veel duidelijker dan laatstgenoemde zonder democratische procedures, en dus buiten de volkswil om tot stand gekomen. Als dat eens tot iedereen doordringt, gaan de mensen misschien beseffen dat zij geen enkele morele verplichting meer hebben, de wet te gehoorzamen. Dat zou onze tweede redding kunnen zijn: massale burgerlijke ongehoorzaamheid en wat belastingen betreft: betaalstaking.
|