Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Donderdag 22 april: Leterme licht het akkoord met betrekking tot B-H-V toe (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137571)

Zwartengeel 19 april 2010 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4701294)
Ouwe belgicistische krokodil Mark Eyskens is er weer met bangmakerij, volgens hem raken we zonder akkoord (lees:toegeving a volonté) in een Griekenlandscenario.

Laat de broek maar al zakken Vlamingkjes, la belgique heeft u vandoen.

Inderdaad, de Vlamingen moeten toegeven, want anders zal het hun schuld geweest zijn dat de Walen straks de regering laten vallen.

BWarrior 19 april 2010 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4701122)
intussen is de vergadering met het kernkabinet al verplaatst naar morgen.
dehaene is nog gesprekken aant voeren.

maw hij vindt GEEN oplossing!

Hoezo? Mag ik u bron weten en ... waarom betekent "nog gesprekken voeren" dat hij "geen oplossing" vindt? Eerder het omgekeerde is waar.

Xenophon 19 april 2010 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4701381)
Inderdaad, de Vlamingen moeten toegeven, want anders zal het hun schuld geweest zijn dat de Walen straks de regering laten vallen.

Die Eyskens is wel bij de meest walgelijke mensen die ooit geleeft hebben, zoveel is zeker.

BWarrior 19 april 2010 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4701397)
Die Eyskens is wel bij de meest walgelijke mensen die ooit geleeft hebben, zoveel is zeker.

RESPECT voor het Nederlands aub !

Xenophon 19 april 2010 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4701398)

Oh, is dat verkeerd? ;)

Zwartengeel 19 april 2010 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4701398)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4701391)
Hoezo? Mag ik uw bron weten

Amon_Re 19 april 2010 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4701381)

Ik weet het echt niet.... Als de Vlamingen niet toegeven en de Fransen ook niet buigen dan moet de regering vallen, maar dan? Waar gaan we dan naar toe?

Shadowke 19 april 2010 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 4701436)
Ik weet het echt niet.... Als de Vlamingen niet toegeven en de Fransen ook niet buigen dan moet de regering vallen, maar dan? Waar gaan we dan naar toe?

einde belgie.
de regionale regeringen praten dan met mekaar over de boedelscheiding.

Amon_Re 19 april 2010 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4701438)
einde belgie.

Dit geloof ik absoluut niet, er staat gewoon te veel op spel voor de politici om zoiets toe te staan, plus de financiële chaos die daaruit zou voortvloeien zou desastreus zijn voor zowel Vlaanderen, Brussel & Wallonië

Zwartengeel 19 april 2010 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4701438)
einde belgie.

En daarom moeten de Vlamingen toegeven. Snap je?

Shadowke 19 april 2010 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4701447)
En daarom moeten de Vlamingen toegeven. Snap je?

tuurlijk.
maar ik weet niet of de vlaamse partijen dat nog gaan pikken ivm de eisen die de Franstaligen gaan stellen want de achterban wordt alsmaar vlaams gezinder.

Zwartengeel 19 april 2010 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 4701446)
Dit geloof ik absoluut niet, er staat gewoon te veel op spel voor de politici om zoiets toe te staan, plus de financiële chaos die daaruit zou voortvloeien zou desastreus zijn voor zowel Vlaanderen, Brussel & Wallonië

Natuurlijk zal dat nu niet gebeuren, maar de Vlaamse politici beseffen om de één of andere reden blijkbaar niet dat de franstaligen alleen maar bluffen wanneer ze met zoiets zouden dreigen. Of ze weten het wel, maar hebben niet de moed of het lef om door te zetten en voet bij stuk te houden...

Boduo 19 april 2010 20:50

??????????????????????????????????????????????????

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4700786)
Wat krijgen we donderdag? Leterme die het akkoord (of hoe je het ook wil noemen) toelicht in de Kamer van Volksvertegenwoordigers of iets anders?

"Het akkoord" ?
VLD-Burgemeester Willy Dewaele heeft in Terzake héél duidelijke en eerlijke taal gesproken !
BW: gekeken ?

Boduo 19 april 2010 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4701397)

Een tsjeef 100 %. Wat zeg ik ? Toen ik hem deze avond op tv zag, kookte ik van woede. Hij is een schande voor het Leuvense proffen-korps.
Zo'n vent kun je alleen maar minachten !

Amon_Re 19 april 2010 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4701464)
Natuurlijk zal dat nu niet gebeuren, maar de Vlaamse politici beseffen om de één of andere reden blijkbaar niet dat de franstaligen alleen maar bluffen wanneer ze met zoiets zouden dreigen. Of ze weten het wel, maar hebben niet de moed of het lef om door te zetten en voet bij stuk te houden...

Oh die weten dat wel ze, dit spelletje gaat nu eenmaal niet om het land of het volk, maar om macht & geld

Amon_Re 19 april 2010 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 4701472)
Een tsjeef 100 %. Wat zeg ik ? Toen ik hem deze avond op tv zag, kookte ik van woede. Hij is een schande voor het Leuvense proffen-korps.
Zo'n vent kun je alleen maar minachten !

Heb'k iets gemist?

Boduo 19 april 2010 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 4701446)

Een belangrijk Brusselaar verklaarde: "Dat zou desastreus zijn voor Brussel en Wallonie. Vlaanderen zou tamelijk snel de schok te boven komen"

BWarrior 19 april 2010 21:01

@Zwartengeel:
Mooie comeback, ik geef het toe;-)

Renesse 19 april 2010 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4700867)
Ik denk dat jij graag de man speelt.

Ik denk niet dat jij daar eveneens lessen in te geven hebt.

Amon_Re 19 april 2010 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 4701478)
Een belangrijk Brusselaar verklaarde: "Dat zou desastreus zijn voor Brussel en Wallonie. Vlaanderen zou tamelijk snel de schok te boven komen"

Ik heb mijn twijfels, wat doe je met de staatsschuld? Wat met Europa? Hoe zullen de internationale bedrijven reageren? Werkgelegenheid? Belastingen? Nee, de uitval van België zal zeer doen, en niet alleen voor de Brusselaars & Walen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be