![]() |
Citaat:
En de O.-VLD is al aan het "draaien" ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Damocles én zijn zwaard... En véél ruimte tot schipperen hebben de heren zichzelf niet gegeven,noch in Vlaanderen,noch in wallonie... |
Alé daar gaan we weer voor de zoveelste keer de laatste drie jaar, vlaams nationalisten die roepen en tieren dat het land gaat ophouden te bestaan. Sta mij toch toe vast te stellen dat om vlaams nationalist te zijn enige vorm van zelfkastijding blijkbaar toch noodzakkelijk is.
Ik stel vast daar voor de meerderheid van de mensen die ik in het dagelijkse leven tegenkom deze crisis hen geen fluit meer kan schelen velen zijn het gehakketak kotsmoe en zijn zeker niet geïnteresseerd in een onafhankelijk vlaanderen. Ik ben die vlaamse LEUGENS kostbeu, de voorbije drie jaar werden onderhandelingen of akkoorden steeds opgeblazen door vlaamse partijen (NVA, nu VLD), en dit enkel uit profileringsdrang. Net vandaag komt trouwens de vlaamse regering haar wanbegroting voorstellen, er is geen geld punt uit en is nu iedereen echt het wanbestuur aldaar vergeten rond dossiers zoals de Lange Wapper, de jobkorting, het economische beleid, het schandalige beheer van onze infrastructuur, de kinderachtige VIA plannen.... Maar neen Muyters komt fier vertellen dat de regering keihard verder werkt, trouwens keihard werken dat hoor je steeds in die vlaamse regering, ook blijkbaar iets typisch vlaamsch, hard werken op 't veld,in de modder, tussen de bieten....:lol: Neen neen Leterme was er in geslaagd de gemeenschappen terug te verenigen (het samenwerkingsfederalisme) en er lagen goede plannen op tafel, het Europese voorzitterschap was een uitdaging voor België. Ik begrijp dat dit Belgisch reveil bij sommigen toch wat een verrassing was maar het is de realiteit, België zal blijven bestaan en als er tegen begin van volgende week een oplossing is kan er verder gewerkt worden aan een samenwerkingsfederalisme, tenminste een positieve boodschap want dat vlaams gemekker het komt mij oren uit. Trouwens besef ook eens dat wij in een Europees kader leven, stel U eens voor, het uiteenspatten van het centrum van Europa een ondenkbaar scenario. Een scenario dat er ongetwijfeld toe zal leiden dat vlaanderen in een isolement beland waarvan de gevolgen op maatschappelijk en economisch vlak niet te overzien zijn. Dus ja België overleeft deze crisis. |
Ik hoop alvast vurig dat het België dat ik nu heb leren kennen de crisis niet overleeft.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Slechts 18% hier denkt dat België deze crisis niet overleeft.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Neen, het is gewoon het zoveelste bewijs dat je polls op niets trekken, je groepeert het zo dat jouw voorkeur groter lijkt dan het is, als je toch opties wou groeperen dan ware lange baan/strot egramd gecombineerd logischer geweest. Ik benv an mening dat België op zich niet bestaat, het bestaat in naam etc maar gewoon de recente gebeurtenissen op zich toont aan hoe verdeeld de Nederlands- en franstaligen zijn.
Mijn optie is strot geramd vermits men door de knie zal gaan voor het "splitsen is slecht voor economie", niet tegenstaande dat het de absurde eisen zoals "Uitbreiding van Brussel of geen legale verkiezingen" zijn die tot deze situatie geleid hebben. Als men een inschrijvingsrecht voorziet zoals men het nu voorstelt ga ik alvast een klacht indienen vermits we dan nog steeds een ongrondwettelijke situatie hebben, namelijk dat deze Franstaligen in een ander gebied kunnen stemmen iets wat anderen niet kunnen. |
Dit draagt bij tot de uiteindelijke verdwijning van belgië maar helaas zullen de vlamingen weer te braaf zijn.
|
Citaat:
Al 3 jaar zien we de praktijk van 'lijmen Albert" In Nederland zou zoiets niet mogelijk zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk niet dat B. door deze krisis opgedoekt zal geraken. Ik hoop van wel, ik zou graag zien van wel enz. , maar zo optimist ben ik dus niet. Het is nog niet la lutte finale. |
Citaat:
|
Citaat:
Onnozelaars die niet eens hun eigen identiteit (willen) kennen. :D |
uiteraard overleven we die.... luister en kiek maar even, zelfs al komt die stemming, ze is niets waard :lol:
Bracke op vrijdag 23/04: Wilfried Martens en Willy Claes http://www.canvas.be/canvasactua/cat...ke-op-vrijdag/ |
Citaat:
Zoals ik op dit forum al een paar jaar geleden suggereerde, kan bijvoorbeeld een crisis op de financiele markten zoiets veroorzaken, namelijk indien beleggers niet meer geloven dat Belgie zijn schulden op obligaties kan/zal aflossen door interne onenigheid. Gevolg: stijgende rente (zoals in Griekenland), zware besparingen in de uitgaven, en het uiteenvallen van de bestaansreden van Belgie: de financiele transfers van Noord naar Zuid. Een Griekenland aan de Noordzee heeft heel weinig kans om te overleven. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be