Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Geen verkiezingen voor Vanhecke en Morel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138601)

Steben 11 mei 2010 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ضد الأسلمة (Bericht 4743369)
Wat vreemd is, de NVA tekende nochtans mee voor de nieuwe immigratiegolf.

neen
Vanop de VB website zelfs:

Citaat:

* Sarah Smeyers (N-VA) vond dat “de Vlaming monddood is gemaakt door dit akkoord. Er was geen enkel overleg met de Gewesten en de OCMW’s, die een groot stuk van de kosten van deze regularisatie zullen moeten dragen. Het is zielig en lachwekkend hoe CD&V en Open Vld enthousiasme voor dit akkoord veinzen”.

Waarop Van Rompuy: “N-VA heeft het regeerakkoord van Leterme-I goedgekeurd en daar stonden deze regularisatiecriteria al precies zo in zoals nu in de instructie. Wie is hier zielig?”

En Smeyers: “Ja, maar wij koppelden er ook een akkoord aan over de snel-Belgwet, de schijnhuwelijken, het misbruik van de studentenvisa en dat is er nu niet”.

ضد الأسلمة 11 mei 2010 08:19

Bedankt voor de info

nihao 11 mei 2010 08:20

Citaat:

pfff, al die reacties tegen morel. dat is nog een van de weinigen die niet volledig achterlijk is bij het VB;

soit, zowiezo een partij die niet aan mij besteed is
2.

Anna List 11 mei 2010 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 4743349)
raar he postjespakken aanvallen en dan uit de eigen rangen het niet pakken van de postjes niet begrijpen...

Allen terug naar Volks... euhm ... NVA!

Ik ben in elk geval al heel veel ex-VB'ers tegengekomen in de NVA. Het is uiteraard zo dat er geen ex-voorzitters tussenzaten.

ik postte die info net om aan te tonen dat dat verwijt van postjespakker (postjespakster in dit geval) geen hout snijdt, ik denk dat zowel FVH als MRM grotendeels uit overtuiging handelen in deze, los van t feit of ze een verkiesbare plaats krijgen/kregen ... dit gaat dus dieper dan de gemiddelde banale ruzie om een plaats op de lijst.

robert t 11 mei 2010 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 4743371)
Het verdwijnen van MRM is, hoe veelbelovend ze ook was, een weldaad.

Als buitenstaander heb ik daar toch een andere mening over. In de uitzending "Bracke (de snoodaard) op vrijdag" maakte ze indruk, niet alleen op mij. Snedig maar ook gevoelig, een buitengewoon intelligente vrouw op alle gebied.

Citaat:

Pas nadien, als de kiezers zullen inzien dat zij met een stem op de NVA eigenlijk hun stem aan het establishment hebben gegeven, dat het VB terug zal kunnen oogsten.
Voil�*, altijd positief blijven. Maar het weer zal moeten verbeteren, het is nogal schraal tegenwoordig.

vlijmscherp 11 mei 2010 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4743396)
ik postte die info net om aan te tonen dat dat verwijt van postjespakker (postjespakster in dit geval) geen hout snijdt, ik denk dat zowel FVH als MRM grotendeels uit overtuiging handelen in deze, los van t feit of ze een verkiesbare plaats krijgen/kregen ... dit gaat dus dieper dan de gemiddelde banale ruzie om een plaats op de lijst.

dus, wat is er gaande?

jogo 11 mei 2010 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4742955)
Wat ik niet snap ik waarom ze weigerden de duwen/trekken: ze waren sowieso verkozen :?:

ze wilden bovenaan de lijst duwen ofwel onderaan trekken .

Anna List 11 mei 2010 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 4743371)
Het verdwijnen van Vanhecke is een harde klap voor het VB.
Het verdwijnen van MRM is, hoe veelbelovend ze ook was, een weldaad.

De volgende verkiezingen zullen aantonen hoe sterk het chassis van het volksnationalisme weegt in een gemediatiseerd anti-Vlaanderen.
Het is nu, in de moeilijkste omstandigheden, dat de ware kracht van een beweging naar boven komt.

Pas nadien, als de kiezers zullen inzien dat zij met een stem op de NVA eigenlijk hun stem aan het establishment hebben gegeven, dat het VB terug zal kunnen oogsten.

wel Fie, met alle respect, maar ik verschil hier grondig met jou van mening.
volgens mij is MRM de persoon die het VB nodig heeft om aansluiting te vinden en politieke macht te verwerven

in elk geval, het gedoe tssn FVH en MRM (en nog enkele goeie Vlaams Nationalisten die blijkbaar niet meer konden dienen) enerzijds en 'de Antwerpse gemeenteraad' anderzijds ... heeft ervoor gezorgd dat ook ik mij voor een tijdje distancieer.

wat niet wil zeggen dat ik een zwevende kiezer wordt :-)

Anna List 11 mei 2010 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 4743385)
Een week geleden was je pro NVA.
:lol: vent toch!

t is niet omdat je pro VB bent dat je NVA niet alle succes kan toewensen

Brugge Veilig en Leefbaar 11 mei 2010 08:28

Het blijft me verbazen hoe onnozel-naïef die blokkers wel zijn. Alléz, het kleine gedeelte dat wat verstand heeft. Geen enkele schijnt Vanhecke echt te kennen. 8O

Anna List 11 mei 2010 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 4743397)
Als buitenstaander heb ik daar toch een andere mening over. In de uitzending "Bracke (de snoodaard) op vrijdag" maakte ze indruk, niet alleen op mij. Snedig maar ook gevoelig, een buitengewoon intelligente vrouw op alle gebied.

Voil�*, altijd positief blijven. Maar het weer zal moeten verbeteren, het is nogal schraal tegenwoordig.

ik deel uw mening over MRM ... in tegenstelling tot wat Annemans beweert ... lijkt zij mij eerder de toekomst van de partij te zijn !

Anna List 11 mei 2010 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 4743413)
Het blijft me verbazen hoe onnozel-naïef die blokkers wel zijn. Alléz, het kleine gedeelte dat wat verstand heeft. Geen enkele schijnt Vanhecke echt te kennen. 8O

lucien, vertel jij dan eens waarom Vanhecke voor het lijsttrekkerschap bedankt, terwijl hij MRM op die manier had kunnen laten opvolgen in de EU ?
wat is volgens jou de reden ?

vlijmscherp 11 mei 2010 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4743416)
ik deel uw mening over MRM ... in tegenstelling tot wat Annemans beweert ... lijkt zij mij eerder de toekomst van de partij te zijn !

lijkte.

ik denk niet dat ze nu nog gaat opkomen, of toch?

Anna List 11 mei 2010 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4743398)
dus, wat is er gaande?

interne macht.

system 11 mei 2010 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 4743387)
neen
Vanop de VB website zelfs:

Het lijkt meer op een kleine implosie van het VB. Te vergelijken met de partij van de vroegere aanhangers van Pim Fortuin. En wij weten hoe onfortuinlijk die waren.

Anna List 11 mei 2010 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4743421)
lijkte.

ik denk niet dat ze nu nog gaat opkomen, of toch?

leek dan ;-)

nee, maar vanmorgen een radiointerview met haar gehoord, ze leek mij ook niet de handdoek in de ring te gooien :-)

het gaat m blijkbaar om de interne macht ...

Anna List 11 mei 2010 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4743423)
Het lijkt meer op een kleinde implosie van het VB. Te vergelijken met de partij van de vroegere aanhangers van Pim Fortuin. En wij weten hoe onfortuinlijk die waren.

dat zullen we na de verkiezing weten he,

heeft de Vlaams nationale kiezer die geen toegevingen meer wil aan B en Franstaligen trouwens wel een alternatief in het kieshokje ? ... ik denk van niet.

system 11 mei 2010 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4743429)
dat zullen we na de verkiezing weten he,

heeft de Vlaams nationale kiezer die geen toegevingen meer wil aan B en Franstaligen trouwens wel een alternatief in het kieshokje ? ... ik denk van niet.

Ik begrijp het toch niet goed. Taktisch gesproken dan. Morel was toch een meer dan goede stemmentrekster.

Brugge Veilig en Leefbaar 11 mei 2010 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4743420)
lucien, vertel jij dan eens waarom Vanhecke voor het lijsttrekkerschap bedankt, terwijl hij MRM op die manier had kunnen laten opvolgen in de EU ?
wat is volgens jou de reden ?

Dat kon hij niet waarmaken t.o.v. Peter Logghe die dan opvolger moest worden. Dat is inderdaad een van zijn laatste vertrouwelingen, die dan naast het mandaat zou vallen. En Buysse dan, ook laten vallen ? Wees maar gerust dat "Antwerpen" een en andere had ingecalculeerd.
Bovendien zou dat manoever een kaakslag zijn naar al zijn aanhangers die hij in beperkte mate nog wel heeft. Dat kon hij nooit maken, ook al omwille van de perceptie in gans Vlaanderen.

Metternich 11 mei 2010 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4743410)
volgens mij is MRM de persoon die het VB nodig heeft om aansluiting te vinden en politieke macht te verwerven

Hahaha! God verhoede! Nog liever een leven in de oppositie dan regeren met haar als kopstuk of als "ijsbreker".

Mooi citaat van Annemans in P-Magazine:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gerolf Annemans in P-Magazine
De verbreding van onze partij was een vergissing. Daar zijn de kiemen gezaaid voor de ruzies van de voorbije maanden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4743426)
nee, maar vanmorgen een radiointerview met haar gehoord, ze leek mij ook niet de handdoek in de ring te gooien :-)

het gaat m blijkbaar om de interne macht ...

Ja duh, daar is het dat wijf vanaf het begin om te doen geweest. Madame de Pompadour zag zichzelf al als voorzitster van het Vlaams Belang met alle pretentie die erbij hoort. Geef ze een bezem en ze kan vliegen bij volle maan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be