Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Panorama zondag 6 juni 2010 over probleemwijken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139969)

An Arkos 8 juni 2010 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 4801982)
De feiten zijn er, de mensen ontkennen ze.

De criminele ontspoorde belgische marokaanse jongeren schuiven de schuld af op het systeem en het kloteland. Uiteraard zal een crimineel niet zeggen dat de schuld bij hem ligt.
Dat ze scheef bekeken worden; tja als ze zichzelf iets aanmeten moeten ze niet verschieten dat ze een stempel krijgen; ze houden hem zelf in stand. Dat is HUN systeem en niet dat van belgië.
Ook vaak komen ze -deels door de uitgebreide opvang van het systeem- eigenlijk niets tekort maar hangen toch op straat en zetten zich af ertegen.
Kijk ook hoe de oouders/famillie reageert ZONDER provocaties...

Juist, al die Marokkaanse Belgen in Brussel zijn allemaal hetzelfde...

parcifal 8 juni 2010 15:35

In duitsland sturen ze jonge criminelen op kamp naar Siberie.
Dat zou misschien nog eens een idee zijn voor die rakkers uit Molenbeek en Anderlecht.

Ik zou ze dan uiteraard wel voor een half jaar minimum sturen, liefst te beginnen in oktober.
Dat ze dan maar hun omgekeerd-schaap vestje meedoen. :)

http://news.bbc.co.uk/2/hi/world/europe/10252405.stm

suqar_7loe 8 juni 2010 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 4802577)
Juist, al die Marokkaanse Belgen in Brussel zijn allemaal hetzelfde...

2

Den Duisteren Duikboot 8 juni 2010 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 4802568)
Ik ga niet doen alsof ik een expert ben, maar als je die dingen gecombineerd ziet, dan weet je wel dat zo'n situatie niet goed kan komen.

Vaak is het een vicieuze cirkel en vergt het een inspanning en veel goodwill van alle actoren in de cirkel: de jongeren zelf, werkgevers, ouders, politiemensen, etc. Maar er heerst onder veel van deze jongeren een terneerdrukkend fatalisme, dat helaas nogal aanstekelijk werkt. Op den duur wordt hun hele wereldbeeld bepaald door wat ze in een klein milieu van "andere slachtoffers" zien en krijg je een vorm van "aangeleerde hulpeloosheid". Eigenlijk zou je zulke jongeren eens, al is het maar voor korte tijd, in een andere omgeving moeten droppen: ergens waar ze fysiek gescheiden zijn van hun vaste buurt, met andere mensen leren omgaan, etc.

Felix (be) 9 juni 2010 15:54

De hoofdoorzaak is de islam.
Al de rest is litteratuur.

Bobke 9 juni 2010 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flatliner (Bericht 4799431)
Wat is volgens jouw dan het probleem?

Hij zag geen probleem.

Bobke 9 juni 2010 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma (Bericht 4799455)
De racistische, repressieve staat natuurlijk.

Waar ze vrijwillig voor kozen.

Bobke 9 juni 2010 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 4802568)
Volgens mij is er niet één duidelijk probleem, maar een paar dingen worden al aangehaald in de reportage.
-Mensen wonen met veel opeengepakt, heelder dagen binnen zitten is saai, dus trekken veel jong gasten de straat op.

Bij Belgen met grote gezinnen is dat anders ?
Citaat:

-Werk of deftige huizen vinden is is niet vanzelfsprekend. Mensen van buitenlandse origine krijgen te maken met plat racisme. (zoals de gast bewijst door onder zijn echte naam en met een buitenlands accent te bellen om een huis te huren en vlak erna met Franse naam en zonder accent)
Hij bewijst alleen dat sommige groepen een slechte naam hebben, het hoeft daarom geen racisme te zijn.
Citaat:

-Op straat rondhangen als jongere zorgt dat je sowiso verdacht ben voor de flikken, als je een bruin kleurtje hebt, wordt dat nog erger (pakweg wekelijks tegen gehouden worden omdat je lijkt op iemand die een misdaad heeft gepleegd).
Degene die wel een misdaad gepleegd heeft beschermen en aan rellen deelnemen zal het niet veranderen.
Citaat:

-Jonge gasjes zien hun ouder die een eerlijk leven proberen te leiden en zien dat ze in een veel te klein kuthuis wonen, langs de andere kant zien ze oudere gasten die in de criminaliteit gaan en met dikke auto's rondrijden.
Dat geldt voor iedereen.
Citaat:

Ik ga niet doen alsof ik een expert ben, maar als je die dingen gecombineerd ziet, dan weet je wel dat zo'n situatie niet goed kan komen.
Wat stelt ge dan voor ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be