Bovenbuur |
18 juni 2010 15:00 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith
(Bericht 4827156)
Nogmaals ik ben er niet zo zeker van dat het CDA wel wilt regeren. Zeker nu ze intern de zaken niet op orde hebben, er was al veel onvrede na de gemeenteraadsverkiezingen, maar na de Tweede Kamer verkiezingen is de bom echt gebarsten. De PVV ligt gevoelig bij een groot deel van de CDA achterban en na de vorige regering is de PvdA er nu ook niet populairder op geworden (en dat is wederzijds). Verder gaat het om enige geloofwaardigheid, dan is resoluut voor de oppositie gaan beter. Hoewel als de formatie heel lang aansleept ze misschien overstag gaan, maar in tegenstelling tot een aantal anderen hier, denk ik dat dit deze keer niet van harte zal gaan.
|
Ik begrijp wat je bedoeld, maar het zou me verbazen. Het CDA houd wel heel erg van regeren. Ze kunnen nu alleen niet meteen in de oberhandelingen stappen door de "kom er eerst maar met zijn tweeën uit"-show die ze hebben opgezet met de PVV Ze kunnen wel wat excuusjes verzinnen natuurlijk zoals "hier is de afstand kleiner", maar het zal ze niet heel erg in dank worden afgenomen. Als paars straks echt gaat gebeuren dan hoeven ze ook geen moeite meer te doen, maar als de VVD hard genoeg twijfelt dan gaan ze denk ik toch nog een gooi doen naar regeren.
|