![]() |
Citaat:
Dit verklaart wel voor een stuk de hedendaagse populariteit van de Islam en de neergang van het christendom.. Zeg nu zelf..72 maagden of rijstepap met een gouden lepeltje ? ..dat is geen keuze meer..:lol: Een vraagje aan de 'gelovigen' wat krijgen de vrouwen in de hemel ?..de chippendales ? |
Snerror, nog een vraagje, hier zo.
Citaat:
|
Waar is redwasp? Die zou ons toch antwoord moeten kunne geven.
|
Citaat:
Citaat:
Niks dus...:roll: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee, eigenlijk niet. Maar ik wou gewoon eens weten of ze dat echt zo allemaal letterlijk geloven. Dat is namelijk heel raar vanuit mijn beleving. |
Citaat:
Ik geloof zelf niet letterlijk in de beschrijving van de beloning (in het paradijs), maar wel conceptueel. Dat wil zeggen dat bijvoorbeeld "het leven" in het paradijs in geen enkel opzicht gelijk is aan "het leven" in dit leven nu. Van de islamitische tradities leren wij: In het Paradijs zal zijn wat geen oog gezien heeft, geen oor gehoord heeft en geen hart begeert heeft. Dus de beschrijving moet ik abstract en conceptueel aannemen en niet verder zoeken in de wezenlijke letterlijke inhoud. Ik ga jou een voorbeeld geven. Jij weet wat een hand is, en je weet hoe de hand van een mens eruit ziet, de hand van een pot, de hand van een robot .. Stel dat ik nu zeg dat ik zelf met hout (gemixt met zilverpapier) een kast voor mijn pc heb gemaakt, deze kast heeft een hand. Wat denk je nu over deze hand van mijn pc? Kan je deze letterlijk beschrijven? |
Neen dat kan ik inderdaad niet. Ik ben verheugd dat ze dat niet letterlijk nemen.
Zouden ze dat van ongelovigen afmaken wel letterlijk nemen? Of negeren ze dat stuk tegenwoordig (in België toch)? |
Citaat:
Daar begin de miserie al..de eigen invulling ( ik geloof wat ik wil geloven van het geloof )..of hoe de religie aan PR doet om absurde achterhaalde teksten en stellingen toch universeel en modern te houden... |
Citaat:
Er zijn nog veel ultra radicalen die alle tekst uit de koran letterlijk nemen.. |
Maar je kan zo een boek dat haat zaait toch niet toelaten? Aanzetten tot haat is toch verboden?
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Waarom je nooit op bepaalde reacties reageert lijkt me ook duidelijk..
'never take a knife to a gunfight' |
Citaat:
Bij nader inzien zouden het druiven geweest zijn.:lol: Zoet, voedzaam en vochtig. Een collega van mij beweerde echter dat hij uit een maagd ook heel wat kon zuigen, maar soit. |
Citaat:
Hout met zilverpapier mixen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus je beseft dat ze je zouden uitlachen, maar wil toch dat waarom ze je zouden uitlachen niet opgeven. Of heb ik dat mis? Of is het niets meer dan de gewone mohammedaanse huichelarij om ongelovigen te misleiden? |
Hier zou men zich dus moeten inhouden, maar na de dood mag alles. Wat een zever. Wat ben je met 72 maagden. In de eeuwigheid zul je ze ook beu geraken.
|
Citaat:
Misschien zijn ze wel bang van een vrouw die al weet waar de klepel hangt.:lol: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be