Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   70 maagden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141090)

Eigenzinnig 1 juli 2010 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 4848595)

Zinloos en doelloos. Ik bedoel: ik geloof al dat er geen Antwerpen is. Voor wat zou ik gaan vragen hoeveel inwoners het telt?

En waarom discussie eigenlijk?

Debatteren met fanatieke gelovigen is inderdaad zinloos en doellloos...

Dit verklaart wel voor een stuk de hedendaagse populariteit van de Islam en de neergang van het christendom..

Zeg nu zelf..72 maagden of rijstepap met een gouden lepeltje ? ..dat is geen keuze meer..:lol:

Een vraagje aan de 'gelovigen' wat krijgen de vrouwen in de hemel ?..de chippendales ?

porpo 1 juli 2010 13:52

Snerror, nog een vraagje, hier zo.
Citaat:

Geloven moslims echt dat ze 70 maagen mogen bestijgen in de hemel? Of moeten we dat metaforisch zien?
Worden die dan alle 72 gestenigd? :-D
Moeten ze halal koken? :lol::lol:
Zwemmen ze in burkini? :lol::-D8O
Hebben ze geen probleem met polygamie ? :twisted::?:lol:
Mogen ze feesten en alcohol drinken? :cheer::cheer:
Krijgen al die 72 zweepslagen? :x:x
Mogen ze met hoofddoek gaan slapen? hahaahha :-o:lol::lol::-D
Noem jij dit een discussie? 8-)

Zantiax 1 juli 2010 13:57

Waar is redwasp? Die zou ons toch antwoord moeten kunne geven.

Eigenzinnig 1 juli 2010 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4848604)

Een vraagje aan de 'gelovigen' wat krijgen de vrouwen in de hemel ?..de chippendales ?

Citaat:

Een vraag die vaak wordt gesteld is: “als Allah voor de man bepaald heeft met meerdere vrouwen in het Paradijs te leven, waarom is dit dan niet ook voor de vrouw bepaald?" Het antwoord op deze vraag is dat Allah heeft bepaald dat de man in dit leven en in het hiernamaals met meerdere vrouwen mag trouwen. Zou dit ook voor de vrouw moeten gelden? Nee, want zou een beschaafde vrouw het goed vinden om in dit leven met meerdere mannen te leven en uiteraard te slapen? Nee, ze zal het nooit accepteren

Niks dus...:roll:

Citaat:

Dit is een vraag die belangrijk en gevoelig is. Het is ook een vraag die vaak door niet-moslims naar voren wordt gebracht om twijfels bij de moslimvrouw te zaaien. Ze zeggen: een moslimman heeft in het Paradijs 72 vrouwen tot zijn beschikking. Dat is fijn voor hem, maar hoe zit het dan met de moslimvrouw in het Paradijs?
Oh wat ben ik toch slecht...:twisted:

Eigenzinnig 1 juli 2010 14:26

Citaat:

En zo heeft Allah wetten volgens zijn wijsheid voor zijn dienaren gemaakt. Allah heeft de scheiding in de handen van de man gelegd. Dit omdat de vrouw emotioneler reageert dan de man. En Allah weet het best.
Vader weet het best..:lol: tot zover de 'gelijke rechten'...

Snerror 1 juli 2010 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 4848605)

:)

Nee, eigenlijk niet. Maar ik wou gewoon eens weten of ze dat echt zo allemaal letterlijk geloven. Dat is namelijk heel raar vanuit mijn beleving.

porpo 1 juli 2010 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 4848716)
:)

Nee, eigenlijk niet. Maar ik wou gewoon eens weten of ze dat echt zo allemaal letterlijk geloven. Dat is namelijk heel raar vanuit mijn beleving.

Ok, als kennis echt de bedoeling is (dus geen discussie want een discussie heeft een bepaald doel en wordt hiërarchisch gevoerd), dan vertel ik wat ik weet en geloof.

Ik geloof zelf niet letterlijk in de beschrijving van de beloning (in het paradijs), maar wel conceptueel. Dat wil zeggen dat bijvoorbeeld "het leven" in het paradijs in geen enkel opzicht gelijk is aan "het leven" in dit leven nu.

Van de islamitische tradities leren wij:
In het Paradijs zal zijn wat geen oog gezien heeft, geen oor gehoord heeft en geen hart begeert heeft.

Dus de beschrijving moet ik abstract en conceptueel aannemen en niet verder zoeken in de wezenlijke letterlijke inhoud.

Ik ga jou een voorbeeld geven. Jij weet wat een hand is, en je weet hoe de hand van een mens eruit ziet, de hand van een pot, de hand van een robot .. Stel dat ik nu zeg dat ik zelf met hout (gemixt met zilverpapier) een kast voor mijn pc heb gemaakt, deze kast heeft een hand. Wat denk je nu over deze hand van mijn pc? Kan je deze letterlijk beschrijven?

Snerror 1 juli 2010 15:41

Neen dat kan ik inderdaad niet. Ik ben verheugd dat ze dat niet letterlijk nemen.
Zouden ze dat van ongelovigen afmaken wel letterlijk nemen? Of negeren ze dat stuk tegenwoordig (in België toch)?

Eigenzinnig 1 juli 2010 15:45

Citaat:

Ik geloof zelf niet letterlijk in de beschrijving van de beloning (in het paradijs), maar wel conceptueel.
u bent dus een ongelovige..?

Daar begin de miserie al..de eigen invulling ( ik geloof wat ik wil geloven van het geloof )..of hoe de religie aan PR doet om absurde achterhaalde teksten en stellingen toch universeel en modern te houden...

Eigenzinnig 1 juli 2010 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 4848834)
Neen dat kan ik inderdaad niet. Ik ben verheugd dat ze dat niet letterlijk nemen.
Zouden ze dat van ongelovigen afmaken wel letterlijk nemen? Of negeren ze dat stuk tegenwoordig (in België toch)?

Geef mij 10 moslims en ik zal je 9 Islam versies laten zien...

Er zijn nog veel ultra radicalen die alle tekst uit de koran letterlijk nemen..

Snerror 1 juli 2010 16:02

Maar je kan zo een boek dat haat zaait toch niet toelaten? Aanzetten tot haat is toch verboden?

porpo 1 juli 2010 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 4848834)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 4848864)
Maar je kan zo een boek dat haat zaait toch niet toelaten? Aanzetten tot haat is toch verboden?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 4848866)
Een cultuur van angst, een beetje zoals communisme, wie anders durft denken gaat eraan.

Meer dan duidelijk, doe geen moeite hoor.

Eigenzinnig 1 juli 2010 16:40

Waarom je nooit op bepaalde reacties reageert lijkt me ook duidelijk..
'never take a knife to a gunfight'

From_Vlaanderen 1 juli 2010 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 4848076)
Geloven moslims echt dat ze 70 maagen mogen bestijgen in de hemel? Of moeten we dat metaforisch zien?

In de veronderstelling dat de Mo in feite ne zwerver was in de woestijn kunt ge met 72 maagden met een droge foef dus niet veel aanvangen -Om van het zand nog maar te zwijgen-.

Bij nader inzien zouden het druiven geweest zijn.:lol:
Zoet, voedzaam en vochtig.

Een collega van mij beweerde echter dat hij uit een maagd ook heel wat kon zuigen, maar soit.

Another Jack 2 juli 2010 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 4848816)
Ok, als kennis echt de bedoeling is (dus geen discussie want een discussie heeft een bepaald doel en wordt hiërarchisch gevoerd), dan vertel ik wat ik weet en geloof.

Ik geloof zelf niet letterlijk in de beschrijving van de beloning (in het paradijs), maar wel conceptueel. Dat wil zeggen dat bijvoorbeeld "het leven" in het paradijs in geen enkel opzicht gelijk is aan "het leven" in dit leven nu.

Van de islamitische tradities leren wij:
In het Paradijs zal zijn wat geen oog gezien heeft, geen oor gehoord heeft en geen hart begeert heeft.

Dus de beschrijving moet ik abstract en conceptueel aannemen en niet verder zoeken in de wezenlijke letterlijke inhoud.

Ik ga jou een voorbeeld geven. Jij weet wat een hand is, en je weet hoe de hand van een mens eruit ziet, de hand van een pot, de hand van een robot .. Stel dat ik nu zeg dat ik zelf met hout (gemixt met zilverpapier) een kast voor mijn pc heb gemaakt, deze kast heeft een hand. Wat denk je nu over deze hand van mijn pc? Kan je deze letterlijk beschrijven?

De hand van een pot?
Hout met zilverpapier mixen?

Piero 3 juli 2010 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4849625)
De hand van een pot?
Hout met zilverpapier mixen?

Ja, om het wat duidelijker te maken. Heb geduld, hij leert snel, over vijf jaar is hij atheïst.

Bobke 3 juli 2010 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 4848605)

Nee, dat noemt men vragen.

Kodo Kodo 9 juli 2010 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 4848565)
Ok, voor jouw is er dan "geen" hemel. Als ik geloof dat het stad Antwerpen niet bestaat, dan ga ik toch logischerwijs niet vragen hoeveel inwoners het telt, klopt het of niet, Snerror?

Zo hoef jij niet toe te geven dat je hoopt, in het paradijs 72 maagden te kunnen bestijgen.

Dus je beseft dat ze je zouden uitlachen, maar wil toch dat waarom ze je zouden uitlachen niet opgeven. Of heb ik dat mis?

Of is het niets meer dan de gewone mohammedaanse huichelarij om ongelovigen te misleiden?

Inno 9 juli 2010 21:46

Hier zou men zich dus moeten inhouden, maar na de dood mag alles. Wat een zever. Wat ben je met 72 maagden. In de eeuwigheid zul je ze ook beu geraken.

Bobke 10 juli 2010 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 4862111)
Zo hoef jij niet toe te geven dat je hoopt, in het paradijs 72 maagden te kunnen bestijgen.

Dus je beseft dat ze je zouden uitlachen, maar wil toch dat waarom ze je zouden uitlachen niet opgeven. Of heb ik dat mis?

Of is het niets meer dan de gewone mohammedaanse huichelarij om ongelovigen te misleiden?

Waarom moeten het zo nodig maagden zijn ?
Misschien zijn ze wel bang van een vrouw die al weet waar de klepel hangt.:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be