Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   'The church is not a force for good in the world.' Stephen Fry (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142021)

Johan Bollen 28 juli 2010 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4894658)
Zij mogen trouwen, neuken,.. etc.

Wat is dat voor een imbiciele atheistische logica? Omdat Katholieke priesters hun celibaatdom niet kunnen verdragen moeten wij maar getrouwde protestante predikers verdenken van pedofilie :roll:

Ongetwijveld moeten wij uiteraard de andere kant op kijken als je atheistische geloofgenoten (de homoseksuele gedeelte minstens) openlijk roepen om verlaging van de "age of consent" :roll:

Ik ben geen atheïst en het gaat het er me voornamelijk om waarschijnlijke politieke motieven bloot te leggen. Dat de protestantse kerken minder problemen hebben met sexualiteit kan ik begrijpen, maar dat zijn niet de enigste schandalen die mogelijk zijn.

P.S. Je plaats mensen nogal vlug in vakjes lijkt me. Last van een zwart wit wereldbeeld misschien?

Bertie 28 juli 2010 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4894662)
Ik ben geen atheïst en het gaat het er me voornamelijk om waarschijnlijke politieke motieven bloot te leggen.

Want? Het is democratischer als non-Protestanten de politieke domein volledig toeëigenen en monopoliseren?

Johan Bollen 28 juli 2010 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4894689)
Want? Het is democratischer als non-Protestanten de politieke domein volledig toeëigenen en monopoliseren?

Nee, Protestantse groepen zijn gemakkelijker manipuleerbaar door buiteneuropese krachten. Kijk hoe de VS politiek invloed in Latijns amerika hebben door hun finaciering van allerlei protestantse kerken, en hoe die effectief pogen verkiezingen te beïnvloeden als onderdeel van de politiek van het State department. De RKK is tenminste Europees, en juist omdat het zo'n mastodont is moeilijker manipuleerbaar door overheden. Ik wil hiermee niet zeggen dat protestantse groepen 'op zich' minderwaardig zijn aan katholieke groepen, ik ben vooral argwanend over de motivaties achter de huidige strijd tegen de katholieke kerk ivm Europese onafhankelijkheid.

Bertie 28 juli 2010 16:10

Niet mee eens.

De voornamste reden voor de bemoeienis van de Yankee's is de nabijheid van Latijns Amerika. Van oudscher beschouwen ze de hele gebied als hun achtertuin:
"The Monroe Doctrine is a United States policy that was introduced on December 2, 1823, which stated that further efforts by European countries to colonize land or interfere with states in the Americas would be viewed by the United States of America as acts of aggression requiring US intervention." --Wiki

filosoof 28 juli 2010 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4894237)
Stephen Fry is een imbiciele, zelf-verklaarde manisch-depressieveling die onlangs nog alle Poolse katholieken beschuldigde van verantwoordelijkhed voor Auschwitz, waarvoor hij op het matje werd geroepen

M.a.w. Fry is een arrogante, Christen-hatende Joodse homo. Zijn mening is dan ook weinig serieus te nemen
.

Hij trapt gewoon open deuren in.
In Polen of zo zullen ze daar nog wel van opkijken.

Fozzie 28 juli 2010 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4894658)
Zij mogen trouwen, neuken,.. etc.

Wat is dat voor een imbiciele atheistische logica? Omdat Katholieke priesters hun celibaatdom niet kunnen verdragen moeten wij maar getrouwde protestante predikers verdenken van pedofilie :roll:

Ongetwijveld moeten wij uiteraard de andere kant op kijken als je atheistische geloofgenoten (de homoseksuele gedeelte minstens) openlijk roepen om verlaging van de "age of consent" :roll:

Zever, ik ken niet veel homoseksuele atheïsten die openlijk roepen tot het verlagen van de "age of consent" ("seksuele meerderjarigheid" noemen we dat hier). En die vraag leeft ook bij heel wat hetero's.

Wat wel een debat waard is is de vraag of als 2 15-jarigen seks met elkaar hebben, of er dan sprake is van een misdrijf, of als iemand van 16j en 1 maand seks heeft met iemand van 15 j en 11 maand... Beetje off topic, maar ik wou je insinuaties even teniet doen.

Gun 28 juli 2010 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4894201)
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100723_065

20 minuten, maar echt wel t luisteren waard !

20 minuten nagels met koppen, eindelijk !

let wel, over het instituut RKK.

denk eigenlijk dat dit een van de beste redevoeringen is die ik al ooit hoorde.

²

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be