![]() |
Citaat:
|
Citaat:
"Op die dag heeft geen enkele Belgische ontmijner een 'sweep' uitgevoerd", verzekert ook woordvoerster Ingrid Baeck van Defensie, nadat ze daarover bevestiging kreeg van het hoofd van de ontmijningsploeg die in november 2007 op missie was in Kunduz. Hij heeft verzekerd dat ze nooit afzakten naar het zuiden van Afghanistan, een regio die zeker toen veel gevaarlijker was dan het noorden. Noch toenmalig minister van Defensie André Flahaut, noch voormalig chef Defensie August Van Daele, noch luitenant-generaal Frédéric Vandingenen (ex-chef operaties van het Belgisch leger) herinnert zich iets van een dergelijke missie. "Onder Flahaut waren het oosten en het zuiden 200% taboe", onderstreept generaal Van Daele Nog altijd ervan overtuigd dat het De Crem is geweest? |
Blijkbaar vind iedereen het maar normaal dat er belgische militairen in gevaarlijke (laat ons eerlijk zijn: een, meestal amateuristische, bom ontmantelen is niét zonder gevaar) situatie worden ingezet. Tot er eentje sneuvelt, dan wil ik de meningen nog wel eens horen.
Als er één belg sneuvelt, is er dat één te veel. We zitten dan wel in de NAVO, de NAVO leiders (en dat zijn toch wel veelal amerikaanse militaire hoge pieten), moeten gaan beseffen dat die vuile oorlog (want een propere, volgens de conventie van geneve verlopende oorlog is het niet, langs beide kanten niet) niet kan gewonnen worden. Elke dag sneuvelen er langs beide kanten soldaten, en uiteindelijk is de Afghaanse burger slachtoffer, langs beide kanten. Het moet eens eindelijk gedaan zijn dat het westen, en daar behoren wij ook toe, zich gaat moeien met de situatie in de rest van de wereld. Wij hebben niets te zoeken daar, en zeker niet het recht om er democratie te brengen. Vergeet niet: een bevolking die vrijheid/democratie wil, en in opstand komt, zal die krijgen. Als de bevolking van een land niet achter een invasie staat, lukt het nooit, en volgens mij is de afghaanse burger die oorlog al l�*�*�*�*ng beu, en beseft het toch ook wel dat het uiteindelijke doel (het brengen van een democratie) niet gehaald zal worden. Het geld dat wordt gebruikt daar, wordt door ons - de belastingbetaler - betaald. Ik wil niet dat mijn geld gebruikt wordt om in een ander land mensen te vermoorden, om wélke reden dan ook. En of het nu onder Flahaut, of De Crem was: is het waar dat Flahaut dit niet vermeld heeft aan De Crem: afstraffen van die man! Weg met zijn nieuwe functie in de regering! Indien ook De Crem dit verzwegen heeft, hoop ik dat zijn politieke carriere hiermee zo goed als afgelopen zal zijn. Ik kan mij persoonlijk wel moeilijk voorstellen dat Flahaut dit verzwegen zou hebben tov De Crem, eerder denk ik dat in onderling overleg is afgesproken dat hierover gezwegen zou worden (misschien "om de brave burger niet te verontrusten"). |
Citaat:
Ik ga niet meestappen in je spelletje wat is erger. Een paar duizend slachtoffers in het westen of enkele miljoenen in het oosten. Wanneer ik me goed voel is elke dode er een teveel, wanneer ik me minder goed voel is elke dode een gelukkig mens die er vanaf is en kunnen het er niet genoeg zijn op deze overbevolkte planeet. |
Citaat:
|
Ik wil niet vervelend doen, maar die mannen in Flawinne (special forces) zitten ook niet dag in dag uit te klaverjassen. En wees gerust, als daar parlementaire vragen over gesteld worden, dan wordt daar ook negatief op geantwoord. Dit in het belang van de nationale of operationele veiligheid. Daar dienen die gasten overigens voor.
Het feit dat er een paar ontmijners een paar honderd kilometer verder hun werk gedaan hebben is in mijn ogen een non-event. |
Citaat:
Citaat:
|
Amen.
;-) |
Citaat:
Vertaling: 'het is zacht en glorievol, voor het vaderland te sterven' |
Citaat:
|
Citaat:
DULCE ET DECORUM EST (Wilfred Owen) Bent double, like old beggars under sacks, Knock-kneed, coughing like hags, we cursed through sludge, Till on the haunting flares we turned our backs And towards our distant rest began to trudge. Men marched asleep. Many had lost their boots But limped on, blood-shod. All went lame; all blind; Drunk with fatigue; deaf even to the hoots Of tired, outstripped Five-Nines that dropped behind. Gas! Gas! Quick, boys! – An ecstasy of fumbling, Fitting the clumsy helmets just in time; But someone still was yelling out and stumbling, And flound'ring like a man in fire or lime . . . Dim, through the misty panes and thick green light, As under a green sea, I saw him drowning. In all my dreams, before my helpless sight, He plunges at me, guttering, choking, drowning. If in some smothering dreams you too could pace Behind the wagon that we flung him in, And watch the white eyes writhing in his face, His hanging face, like a devil's sick of sin; If you could hear, at every jolt, the blood Come gargling from the froth-corrupted lungs, Obscene as cancer, bitter as the cud Of vile, incurable sores on innocent tongues, My friend, you would not tell with such high zest To children ardent for some desperate glory, The old Lie; Dulce et Decorum est Pro patria mori. 8 October 1917 - March, 1918 Bijna honderd jaar oud, nog steeds brandend actueel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Voorliegen ???
Citaat:
:twisted: :evil: :twisted: |
Voorgelogen
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:-D:-o:-D |
Citaat:
Ze werden begraven en 14 dagen later sprak NIEMAND er nog over... |
Citaat:
Verander niet van topic, van hoe vredelievend en lief je wel bent. Geef je bewijzen dat Crembo verkeerd gehandeld heeft. Indien je dat niet kan, ben je juist een schreeuwer langs de kant. je haat crembo, en dan is alles voor jouw beweegreden om belgie af te straffen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be